tuning Z18XE

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren tuning Z18XE

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207523
    achira
      Lid sinds:
      18 August 2008

      montage onderdelen

      Ik wil graag de volgende onderdelen in mijn auto laten bouwen:
      – sportnokkenassen
      – sportluchtfiler
      – uitlaatsysteem
      – chip
      Zoals je misschien hebt begrepen kan ik deze dingen er niet zélf in bouwen, dat laat ik aan de vakmensen over.

      1. is het mogelijk om deze onderdelen bij mijn eigen garage (dealer) in te laten bouwen, wat zijn andere mogelijkheden?
      2. is er een verschil tussen de GREEN air box-systeem voor 1.8L GSi en de GREEN Direct performence kit voor 1.8L GSi?
      De air box is zo’n 200 euro duurder namelijk.
      3. maakt het nog verschil uit (in vermogen) of ik eerst chip of dat ik pas chip nadat ik de andere onderdelen in heb laten bouwen?

      #17420070
      mrmonkey
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 February 2006

        een Z18XE is ten eerste geen 1.8 GSI motor

        dat zijn C18XE’s

        En bij de dealer zullen ze er niet zo happig op zijn als je eigen onderdelen levert en dan laat monteren.
        Miss een tuning bedrijf proberen.

        #17420071
        GH45T
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 July 2005

          Z18XE is de Corsa C GSI motor ;)

          1) Zou ik bij je dealer gewoon navragen. Kijk eerst of hun de onderdelen niet ook kunnen leveren en zo niet, vraag of ze de spullen voor je willen monteren.

          2) Geen idee. Neem gewoon een goed inlegfilter.

          3) Eerst andere aanpassingen, als laatste chiptuning. Bij chiptuning worden de beste instellingen bij jouw motorblok gezocht, als je het blok vervolgens weer gaat veranderen is de chip niet meer optimaal.

          #17420072
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            dat maakt geen enkele motor een GSi motor, evenals de 3liter V6 geen MV6 motor is.

            GSi is de uitvoering van de auto.

            Z18XE is het motortype.

            deze is ook in andere uitvoeringen van de corsa geleverd:

            Corsa 1.8 Cosmo bijvoorbeeld

            en ook in de Vectra B en C, Astra G, Meriva

            1. Dealer: Deze zal niet zo gauw dit soort onderdelen inbouwen.

            2. Airbox systeem pakt direct koude ucht vanaf de Bumper of achter de grill vandaan, dit zou iets op kunnen leveren.
            De direct power pakt lucht uit de warme motorruimte trekken dat eerder verlies op levert dan winst.

            3. Eerst alles in laten bouwen en dan gaan voor een OP MAAT Chip, deze word met een testbank en gegevens computer ingeleerd, zodat deze de beste afstelling voor jouw motor gaat bevatten, dat is ivm iedere motor anders is, al zou ie zelfs standaard zijn.

            Willem

            #17420073
            corsatuning
              Lid sinds:
              21 June 2005

              of een turbokit van dbilas
              heb ik ook op me z18xe

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.