Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › tunen benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2012 om 13:30 #17249158
volgens het boekje heb ik 155pk. en wil toch wel iets meer.(benzine)
vec c.heeft er iemand ervaring..
of weet er iemand waar ik met een gerust hart terecht kan.
iemand een idee wat het kost?ik vind genoeg dingen op internet…maar ook vaak genoeg waarschuwingen van mensen dat je niet bij de eerste de beste moet binnen stappen.
de ene heeft goeie ervaringen, en de andere slechte ervaringen bij de zelfde persoon.
ook de prijzen varieren nogalwie van jullie kan mij zijn ervaring delen…en een bedrijf aanraden.??
2 juni 2012 om 13:43 #18032387de beste manier
je auto inruilen en een 2L turbo of 2.8 v6 turbo kopen :angel
en vervolgens naar EDS rijden voor een chippie op maat.2 juni 2012 om 14:14 #18032388eds in duitsland
v-max
diblaszijn zo ie zo al 3 betrouwbare chiptuners die je ook graag tips geven.
chippie op maat is vaak het beste.
2 juni 2012 om 14:55 #18032389sw_reijnders..
tsjaa dat is ook een optie. :Dsvdk20..
thanks ga gelijk eens op internet opzoeken.2 juni 2012 om 14:59 #18032390Als je op diblas zoekt vindt je niet wat svdk20 bedoelt :P
Dbilas moet het zijn ;) Zal wel een typo wezen!
2 juni 2012 om 15:12 #18032391dbilas is het inderdaad.
voor bedrijven uit nederland kan je ook langs http://www.speedequipment.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; die zijn importeur van dbilas die hebben ook hun chip software dus das dichter bij.2 juni 2012 om 15:43 #18032392voor de z22se heb je een hele mooie supercharger
weet niet of die op de z22yh ook past :hmmzhttp://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/supercharger-parts/supercharger-assembly/prod_838.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 juni 2012 om 21:46 #18032393oeeehhhh…
1527,- is net iets te duur..
er moet toch een goedkopere oplossing zijn…
rond de €500,- ??
ik verwacht natuurlijk ook niet dat ik opeens 100pk meer heb..wel tof dat je het ff opzoekt en laat weten.!!
2 juni 2012 om 21:58 #18032394gewoon chippie op maat
dan zit je al rond de 165 a 170 pk uitkomen en een 20 nm meer.
en een sportinleg filtertje natuurlijk.dit licht ongeveer rond de 500 euro.
wil je dat ie iets sneller op toeren is dan vliegwiel aflaten draaien gewoon +/- 4 kg.
zal je ook ongeveer 500 euro kosten inclusief montage en demontage.maar je kan ook nog altijd andere dingen doen brandstofdrukregelaar, gasklep groter.
of als je serieuzer wil gaan doen kop flowen, kopvlakken, nokkenassen3 juni 2012 om 08:51 #18032395@svdk20 wrote:
gewoon chippie op maat
dan zit je al rond de 165 a 170 pk uitkomen en een 20 nm meer.
en een sportinleg filtertje natuurlijk.dit licht ongeveer rond de 500 euro.
wil je dat ie iets sneller op toeren is dan vliegwiel aflaten draaien gewoon +/- 4 kg.
zal je ook ongeveer 500 euro kosten inclusief montage en demontage.maar je kan ook nog altijd andere dingen doen brandstofdrukregelaar, gasklep groter.
of als je serieuzer wil gaan doen kop flowen, kopvlakken, nokkenassengoeie tips..!!
thx!!kost wel een hoop hoor..
maar goed eerst moet ik hem over laten spuiten.3 juni 2012 om 09:17 #18032396Je kan bij Fasttech ook terecht voor afstelling op maat. :thumbup
Maar doe eerst is goed onderzoek of deze motor wel goed tegen tuning kan.
Die dingen zijn volgens mij ook geleverd in de Alfo 156 (JTS) toch :hmmz3 juni 2012 om 09:24 #18032397@ashok1978 wrote:
@svdk20 wrote:
gewoon chippie op maat
dan zit je al rond de 165 a 170 pk uitkomen en een 20 nm meer.
en een sportinleg filtertje natuurlijk.dit licht ongeveer rond de 500 euro.
wil je dat ie iets sneller op toeren is dan vliegwiel aflaten draaien gewoon +/- 4 kg.
zal je ook ongeveer 500 euro kosten inclusief montage en demontage.maar je kan ook nog altijd andere dingen doen brandstofdrukregelaar, gasklep groter.
of als je serieuzer wil gaan doen kop flowen, kopvlakken, nokkenassengoeie tips..!!
thx!!kost wel een hoop hoor..
maar goed eerst moet ik hem over laten spuiten.eerlijk gezegd
als je ziet wat het kost en wat het oplevert
ben je goedkoper EN beter uit met je auto in te ruilen voor een 1.9cdti, 2L turbo of 2.8 turbo (de z28nel is ook tot 300pk te chippen bij EDS)3 juni 2012 om 13:38 #18032398@sw_reijnders wrote:
@ashok1978 wrote:
@svdk20 wrote:
gewoon chippie op maat
dan zit je al rond de 165 a 170 pk uitkomen en een 20 nm meer.
en een sportinleg filtertje natuurlijk.dit licht ongeveer rond de 500 euro.
wil je dat ie iets sneller op toeren is dan vliegwiel aflaten draaien gewoon +/- 4 kg.
zal je ook ongeveer 500 euro kosten inclusief montage en demontage.maar je kan ook nog altijd andere dingen doen brandstofdrukregelaar, gasklep groter.
of als je serieuzer wil gaan doen kop flowen, kopvlakken, nokkenassengoeie tips..!!
thx!!kost wel een hoop hoor..
maar goed eerst moet ik hem over laten spuiten.eerlijk gezegd
als je ziet wat het kost en wat het oplevert
ben je goedkoper EN beter uit met je auto in te ruilen voor een 1.9cdti, 2L turbo of 2.8 turbo (de z28nel is ook tot 300pk te chippen bij EDS)daar lijkt het wel op ja..
nu nog iemand zoeken die met me wil ruilen.. :D
thx voor je reactie..!!3 juni 2012 om 13:48 #18032399Gewoon een turbo erop monteren ben je van alles af :jerry Heb je een 2.2 turbo en dan ook meteen 100 pk meer :thumbup
3 juni 2012 om 20:33 #18032400@iquick wrote:
Gewoon een turbo erop monteren ben je van alles af :jerry Heb je een 2.2 turbo en dan ook meteen 100 pk meer :thumbup
klinkt interessant…
wat kost dat ongeveer???
en waar kan ik dat met een gerust hart laten doen..3 juni 2012 om 20:37 #18032401niet ;)
als je een turbo monteert, moet je ook je motor inwendig aanpassen met gesmeedde zuigers en lagere compressie etc etc.
al met al dus 5 ruggen verder op zn minst.3 juni 2012 om 20:39 #180324025 ruggen ja als je het allemaal zelf kunt.
Anders kan je rustig op 7500 tot 9000 rekenen.3 juni 2012 om 21:38 #18032403Ya dat begrijp ik ook wel, maar was sarcastisch bedoeld :jerry Dblias hanteert een prijs van 4200 voor een light edition kit en voor maxi 6000 euro :wtf Ja voor dat geld zou ik een auto inruilen, moeite niet waard. Ik zou gewoon voor een tuning op maat gaan, en ja wil je meer power zou je meer moeten aanpassen. Dan zou ik toch een auto met een turbo nemen, het liefst een 2.8 V6 turbo, maar of dat handig is nu met de stijgende benzine prijzen laat ik aan jullie over. :thumbup
4 juni 2012 om 07:15 #18032404Je vergeet wel dat als je een V6 koopt deze zwaarder is = wegenbelasting hoger, de cataloguswaarde hoger was = hogere verzekerings premies en hij meer verbruikt dan een 2.2 turbo = hogere benzinekosten.
Afhankelijk dus van hoe lang en hoe veel je er mee rijdt is het misschien dus verstandiger om een auto te tunen.
4 juni 2012 om 09:56 #18032405Vergeet chiptunen voor een atmosferische motor maar, je denkt toch niet serieus dat een fabrikant een 200pk motor zal afstellen op 150pk?? Nee dan zal hij eerder trots zijn op het feit dat ze een 200pk motor gebouwd hebben.
Het komt wel eens voor dat ze, om niet een nieuwe sterkere versnellingsbak te hoeven ontwikkelen, een lager koppel in bv de eerste twee versnellingen toelaten.Chiptuning op een turbomotor daarentegen zet wel zoden aan de dijk, tenminste als de turbodruk computergestuurd is.
4 juni 2012 om 13:56 #18032406@svdk20 wrote:
maar je kan ook nog altijd andere dingen doen brandstofdrukregelaar, gasklep groter.
of als je serieuzer wil gaan doen kop flowen, kopvlakken, nokkenasseneven een vraagje: dat kop flowen…
wat is dit nou precies en wat berijk je ermee?
het klinkt wel interesant king:4 juni 2012 om 14:00 #18032407met de kop flowen bereik je een beter stroming van de lucht richting de cilinder waardoor je een beter vulling en menging krijgt van lucht en brandstof in de cilinder
4 juni 2012 om 14:04 #18032408:thumb thanx
4 juni 2012 om 15:16 #18032409hmmm.. is dat wat ze bedoelen met een flowmaster kit??
kreeg vandaag deze link toegemaild…http://www.dbilas-shop.com/Products/FlowMasterKit/Opel-Vauxhall/Vectra/Vectra-C/FlowMaster-Kit-for-Opel-Vauxhall-Vectra-C-Signum-Z19DTH-Z22SE-Z22YH::168.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat is het…wat doet het…en wat scheelt dat tijdens rijden?
vast bedankt jongens voor de uitleg..!!4 juni 2012 om 16:50 #18032410Ja dit is eigenlijk ter vervanging van je luchtfilter. Komt er koude lucht door zonder veel weerstand waardoor je motor sneller presteert. Veel beter dan een openluchtfilter omdat die warme lucht (zuurstofarmer dus) van de motor aanzuigen waardoor je motor slechter presteert door de slechtere verbranding.
Maar hoeveel PK dit scheelt weerk ik niet… Iemand ID?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.