Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2014 om 06:45 #17265470
Heren en Dames,
Ik vroeg mij af zijn er mensen die de trommels aan de voorzijde van een kadett B of C hebben vervangen voor schijven.
En wat hebben zij daarvoor nodig gehad / gebruikt.Zie op internet regelmatig conversies van achterzijdes van kadett’s mantas en ascona’s. Maar voorzijdes vrijwel niet.
23 april 2014 om 18:50 #18230457:cry waarom vraag ik nou altijd iets waar geen reacties op komen in korte of lange tijd.
Niemand gedaan bij een kadett?
23 april 2014 om 19:01 #18230458ben niet heel thuis in rwd.
bij mijn weten hebben c kadett’s altijd schijven voor maar soms niet al te groot.
bij een b kadett zijn er schijnbaar ook trommels geleverd.denk dat je met voor fusees van een GT het makkelijkst de conversie uitvoert
je hoofdremcylinder zul je mee moeten wisselen23 april 2014 om 19:45 #18230459De allereerste serie C1 Kadettjes hebben trommelremmen voor. Op zich niks mis mee, alleen moet je het wel goed afgesteld houden.
Mijn eerste Kadett was een dergelijke C1. Heb toen wel eens gekeken om het om te bouwen naar schijven. Ik geloof (is al weer 6 jaar geleden) dat je andere fusee’s nodig hebt. De bevestiging voor de klauw zit niet op het fusee namelijk.
Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar complete draagarmen met fusee’s, klauwen en schijven. Ik denk dat je ook op zoek moet naar een andere hoofdremcilinder.
23 april 2014 om 20:13 #18230460Heb de vraag gesteld om dat mijn olympia onderstel meeste overeenkomt met kadett, achter zijn de naven en trommels zelfde als die van een b. Voor lijkt het er veel op.
23 april 2014 om 20:16 #18230461Ik heb op zijn C alleen trommels en geen rembekrachtiger. Dus die zal denk ik ook gemonteerd moeten worden (of andere hoofdremcilinder met rembekrachtiger).
23 april 2014 om 20:52 #18230462Ik heb ook geen rembekrachtiger, heb jij wel een hoofdremcilinder met 2 kanalen? Of een enkele?
24 april 2014 om 07:58 #18230463Hoi Haasje,
Van de C-kadett weet ik niet zo heel veel maar van de B-kadett en A-Olympia des te meer. :D
Als je schijfremmen wil hebben onder je Olympia zul je op zoek moeten naar andere fusees (met remklauwen) en een hoofdremcilinder met bekrachtiger. Een andere mogelijkheid is er niet. De fusees moet je dan hebben van een B-kadett of van een Opel GT, remschijven zijn nog gewoon nieuw te koop. De remklauwen moet je ook van een B-kadett of GT hebben. Let wel op, er zijn 2 types in omloop. Fusees van een zogenaamde kleine vooras en van een grote vooras. De remklauwen zijn dan ook niet uitwisselbaar. Als hoofdremcilinder kun je er ook eentje nemen van een Corsa-A inclusief de rembekrachtiger.
Waarom wil je eigenlijk schijfremmen erop hebben? Ik heb vele kadettjes (gehad) met zowel schijfremmen als trommelremmen, zowel bekrachtigd als onbekrachtigd. Mijn ervaring is dat het niet zo heel veel uit maakt. Als je de trommelremmen goed afgesteld hebt doen ze echt niet onder voor schijfremmen. De ombouw is redelijk goed te doen maar niet goedkoop aangezien je de schijfrem fusees niet zo heel veel tegen komt.
Als je tijd hebt moet je a.s. zondag 27 april even naar Beekbergen komen naar de B-kadett club meeting, dan kun je met vele gebruikers het er eens over hebben.
Groeten Olaf
24 april 2014 om 08:33 #18230464Nou ik heb een Olympia rekord uit 1955, welke meeste te vergelijke is met a en b kadettjes kwa onderstel.
24 april 2014 om 08:37 #18230465De reden dat ik schijven voor wil is meer trommels die voor op zitten kan ik moeilijk vinden, heb ze wel gevonden, en de remcilinders in de trommel zijn anders en niet meer te krijgen, zijn 2 afzonderlijke, bij modernere is dat meestal 1 cilinder. Aangezien de auto nu vrij slecht of bijna niet remt even gekeken, voering is ok trommels zijn nog redelijk, laat ze denk ik uit draaien. Cilinders voor zitten bij beide kanten 1 van de twee vast. Omdat ik de cilinders helmaal niet kan vinden, dacht ik mischien ombouwen naar schijfjes.
24 april 2014 om 08:44 #1823046624 april 2014 om 09:57 #18230467Leuke Olympia zeg, daar moet je zuinig op zijn. Helaas weet ik van dit type Olympia ook niet zo veel, ik dacht namelijk dat je een Olympia A bedoelde. Ik verwacht dat een fusee van een B-kadett of GT niet zo maar gaat passen op de vooras.
Persoonlijk zou ik de originele remcilinders reviseren en gewoon op trommels blijven rijden. Zoals ik al eerder opmerkte, als de trommels goed afgesteld zijn remmen ze hartstikke goed.
Succes ermee.
Groeten Olaf
24 april 2014 om 10:35 #18230468Waar haal jij revisie sets vandaan voor de kadett b?
27 april 2014 om 08:20 #18230469Zou iemand voor mij van zijn A, B of C kadett een foto kunnen maken van de fusee aan de voorzijde? Vanuit meerdere invalshoeken?
29 april 2014 om 20:38 #18230470Op Speurders staat een Olympia met schijfremmen aan de voorkant. Misschien dat je via hem aan wat foto’s kunt komen.
29 mei 2014 om 16:41 #18230471weet jij al meer, ik wil op mijn B kadett ook schijfremmen monteren en overweeg de fusee’s van een c kadett te proberen maar ik weet niet of de kogels gelijk zijn in de draagarmen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.