trillingen en schurend geluid koppeling

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) trillingen en schurend geluid koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244055
    joskevandenbos
      Lid sinds:
      9 December 2011

      Zafira b 1.9 tdci 120 Wagen van 2007 , 118000km . de motor doet raar vorige week starter vervangen bendix kapot , nu als de koppeling ingetrapt word trillingen op het pedaal en schurend trillend geluid uit de motorruimte. het geluid verdwijnt wanneer de koppeling terug losgelaten word , iemand een idee ??? en wanneer moet men nu de distributie riem van zulke wagen vervangen , heb verschillende meningen , de ene 120000 de andere 150000 ?? wat is juist ?
      bedank
      Joske

      #17956521
      joskevandenbos
        Lid sinds:
        9 December 2011

        Heb babbel gehad met Saab dealers die over dezelfde motor beschikken in de 9-3 . Schijnt een veelvuldig voorkomend probleem te zijn vliegwiel ,Eerst ratelend geluid indien de koppeling los is. Dit geluid neemt zeer snel toe. Enige oplossing is vervangen vliegwiel.
        probleem opgelost , enkel nog de vraag van de distributie riem wie kan mij helpen ? 120000 of 150000
        bedankt bij voorbaat
        De jos

        #17956522
        ZafirB
          Lid sinds:
          18 July 2010

          voorzover ik weet is vanaf 2006 distr.riem 10 jaar of 150.000 km. Ergens in je boek van je Zafira moet dat ook er in staan.
          vliegwiel.. dure grap. op ebay (via Engeland) is het 50% goedkoper !

          #17956523
          bert.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 December 2009

            @joskevandenbos wrote:

            Heb babbel gehad met Saab dealers die over dezelfde motor beschikken in de 9-3 . Schijnt een veelvuldig voorkomend probleem te zijn vliegwiel ,Eerst ratelend geluid indien de koppeling los is. Dit geluid neemt zeer snel toe. Enige oplossing is vervangen vliegwiel.
            probleem opgelost , enkel nog de vraag van de distributie riem wie kan mij helpen ? 120000 of 150000
            bedankt bij voorbaat
            De jos

            Hai, Jos
            Heb óók 1.9 cdti 88kW/120pk, toen ik deze gebruikt kocht, waren er verder géén rekeningen bij van wat er al vervangen/gerepareerd was. Na informatie bij mijn Opel-dealer vertelde deze: de riem moet bij 150.000 km worden vervangen. Voor mij dus nog ongev. 1 jaar te gaan. Huidige km.stand is 126.000, dus nog ffe.
            Hoop dat je hier iets aan hebt. m.vr.groeten, bert.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.