Trilling in motor/auto bij rijden op gelijkblijvend toerenta

Forumindex Forums Modellen Insignia Trilling in motor/auto bij rijden op gelijkblijvend toerenta

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256432
    Ascona78
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2011

      Tijdens het rijden op constante snelheid begint de auto af en toe te trillen, net of een cilinder niet meekomt! Bij controle in garage, na reeds € 500 aan reparatiekosten met vervanging van draagarm rubbers en balanceren van winterbanden, nu zou het moeten liggen aan de schokdemper op de nokkenas. Is dit probleem bekend? Of kan het iets anders zijn
      Heb al bijna 4 jaar probleemloos gereden met deze auto
      Isignia 2.8 V6 4X4 sportstourer 2009 met 105000 km

      #18119025
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Schokdemper op de nokkenas is bij mijn woordenboek nog niet voorgekomen …

        hier een overzicht van jou motor

        onder schokdemper van de nokkenas zou ik kunnen verstaan die nokken as poelies nummer 36,37
        zou misschien kunnen dat die jou klep timing afregelen. maar dan zou je ook vermogens verlies moeten opmerken

        als ze die gaan vernieuwen kan je op een gepeperde rekening wachten ! aangezien het een ketting motor is en alles mooi ingebouwd zit :D

        het trillen was volgens mij wel een bekend iets van de insignia maar jij hebt dus een opc versie ! ?
        heb toen mee gekregen dat het aan de ophangen van de achter as zou liggen !

        #18119026
        Ascona78
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 May 2011

          Het is geen OPC en de achteras (klokhuis)is vorig jaar vervangen inclusief de cardanas. Ivm schokkend wegrijden. Oliefilter probleem volgens mij maar grotendeels betaald door Opel.
          Laatst nog luchtmassa sensor/meter vervangen in Duitsland heeft wel storing opgelost dringend service nodig die ik vorig jaar ook gehad heb, maar toen is de ketting vervangen. Ook onder coulance Opel. Daarna begon dit haperen.

          #18119027
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            @Ascona78 wrote:

            Het is geen OPC en de achteras (klokhuis)is vorig jaar vervangen inclusief de cardanas. Ivm schokkend wegrijden. Oliefilter probleem volgens mij maar grotendeels betaald door Opel.
            Laatst nog luchtmassa sensor/meter vervangen in Duitsland heeft wel storing opgelost dringend service nodig die ik vorig jaar ook gehad heb, maar toen is de ketting vervangen. Ook onder coulance Opel. Daarna begon dit haperen.

            dan ben ik idd bang dat het met de motor te maken heeft !

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.