Trillende remmen

Forumindex Forums Modellen Corsa Trillende remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267930
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Waarschijnlijk is dit post nummer 2500 over dit onderwerp maar ik begin toch even opnieuw:

      De auto is een corsa gsi met 2.0 remmen. Nu ben ik aan de derde set schijven bezig (bosch +ferode blokken -> trw + ferodo-> origineel + originele remblokken) en merkwaardig genoeg beginnen de remmen weer te trillen. Alle ophangingsrubbers zijn het afgelopen jaar ook vervangen, zit geen speling op de kogels, banden zijn goed gebalanceerd enz.

      Het gaat de eerste 5000km goed en daarna gaat het spul trillen, ik heb het vermoeden dat ik het in de remklauw moet zoeken. Die zijn wel 2 jaar geleden gereviseerd maar het lijkt erop als de zuiger verder naar buiten komt dat er iets niet helemaal goed gaat.

      Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

      #18251492
      Elegance rider
        Lid sinds:
        19 February 2014

        Ik zag inderdaad dat je de remschijven al had opgenoemd … Ik zou haast zeggen dat de remschijven krom zijn als ik je klacht hoor. Remschijven kunnen zo weer krom zijn, als je hard afremt en toevallig op dat moment door een plas water rijd kunnen ze al iets krom trekken doordat ze in hele snelle tijd afkoelen, en het kan ook nog zijn dat er 1 remcillinder blijft hangen, voor rest zou ik het ook zo niet weten.

        Mvg

        #18251493
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Hmm, ja maar na 3 setjes? Heb een andere set klauwen, die maar is proberen.

          #18251494
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Als je nieuwe blokken / schijven had gemonteerd was het dan weg?
            Welk merk schijven en blokken heb je gehad?
            Ben je iemand die tijdig remt dan laat uitrollen en dan pas tot stilstand remt.
            Of rem je gewoon het hele stuk totdat je stil staat af.
            Is je auto verlaagd?
            Spoorstangen, stabilisatorstangen gecontroleerd?
            Welke bandenspanning hanteer je?
            Op welke manieren is de trilling voelbaar?

            #18251495
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Owke, op een aantal zie ik het antwoord trouwens staan in je startpost, ik zou het vreemd vinden als het de klauw is. Dat ze bijv schuin afslijten ofzo zou door de klauw kunnen komen. Maar trillen remmen zou ik niet verwachten. Heb je abs?

              #18251496
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Nee, geen abs. Rem vrij laat en hard. Hou nooit de voet om de rem voor een stoplicht oid. Auto is 40mm verlaagd met 195/50/15 banden.
                Na het monteren van nieuwe schijven is het trillen weg om na ong 5000km weer terug te komen. Vandaar had ik het idee dat het misschien iets met de klauwen was.

                Zeker omdat het weg is na monteren van nieuw spul zoek ik het ergens in de buurt van de remmen zelf en niet in de ophangen (Leek me logisch)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.