Trillende Motor en zwaar geluid

Forumindex Forums Modellen Astra Trillende Motor en zwaar geluid

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268417
    maincabo
      Lid sinds:
      20 January 2013

      Sinds een paar weken gaat het motormanagement lampje soms aan en vanzelf weer uit. De garage heeft dit toen reset (tijdens kleine beurt bij Opel dealer), maar een week later begon het lampje weer aan/uit te gaan. Sinds deze week merk ik dat mijn auto bij het opstarten en lage toeren meer geluid maakt dan voorheen en af en toe dat de motor trilt (dit voel ik ook aan mijn voet als ik de koppeling intrap). Het vreemde is dat wanneer ik dan de auto opnieuw opstart het geluid en de trilling weg is.

      Kan dit te maken hebben met de katalysator? Als deze defect is, kan dit het geluid en trilling verklaren? Het service boekje geeft namelijk aan dat het branden van het motormanagement lampje betekent dat er iets mis is met de uitlaatgassen waarde, vandaar dat ik meteen aan mijn katalysator denk.

      Nog even wat info wat betreft mijn auto, het is een Astra J 1.4 Turbo uit 2011.

      Ik ben benieuwd of iemand dit probleem herkent.

      Carlos

      #18255774
      Bertram2510
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 February 2013

        dat trillen en zware geluid kan komen dat de motor niet op al zijn 4 cilinders loopt.
        als het lampje heeft gebrand zou er ook een foutcode uitkomen.
        heeft de garage deze niet bekeken?
        zonder foutcode is het een beetje koffiedik kijken

        #18255775
        maincabo
          Lid sinds:
          20 January 2013

          Ik heb de auto laten uitlezen en de foutcode welke eruit kwam was P1101. Na opzoeken heeft dit blijkbaar te maken met een probleem in het ‘Mass Air Flow’ sensor. Zou dit de problemen kunnen verklaren?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.