Merk nu dat ie ook bij lage snelheden trilt. Dus optrekken in de 1 en dan rond de 3000 rpm doorschakelen is een trilling in de pook. Dit zet ook door in de andere versnellingen rond dat toerental bij schakelen. Vandaag bakolie ververst en dat is een groot verschil, ding schakelt nu als een mes door de boter.
Bij stilstand in de vrij en dan motor op 3000rpm laten komen resulteert ook in getril. Begin nu haast te denken dat het vliegwiel niet helemaal in balans is.
Voor de blokwissel was er geen getril en daarna wel. Worden krukas en vliegwiel in de fabriek op elkaar afgestemd oid? Voor de rest is alles gelijk gebleven
Positieve kant van het verhaal, na 200km met nieuwe blok kan ik wel zeggen dat dit motortechnisch een vooruitgang is. Stationair stabieler, hogere en constantere oliedruk en stationair loopt het allemaal wat minder bokkig. Qua trekkracht was de oude motor gevoelsmatig iets vlotter, maar dat mag de pret niet drukken.