trillen versnellingspook monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD trillen versnellingspook monza

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346410
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Er is een ander blok in de GSE gekomen, en dat loopt nu allemaal prima. Alleen heb ik sinds de ombouw dat de versnellingspook heftig trilt bij snelheden boven de 100km/h. Trap ik de koppeling bij 120 km/h in en zet ik de pook in zijn vrij met voet van de koppeling dan trilt ie nog steeds heftig. Het is net een elektrische tandenborstel :no-money: frequentie van de trilling is ook snelheidsafhankelijk.

      Ik zat de denken aan onbalans van de uitgaande as, echter heb ik niks aan de aandrijfas gewijzigd behalve dat de flens in de bak los is geweest. Gaat trouwens om een C30NE (kleine kleppen) met een getrag 265.

      Bak schakelt voor de rest goed.

      Iemand een idee?

      #18346522
      peter777
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 January 2011

        Merk nu dat ie ook bij lage snelheden trilt. Dus optrekken in de 1 en dan rond de 3000 rpm doorschakelen is een trilling in de pook. Dit zet ook door in de andere versnellingen rond dat toerental bij schakelen. Vandaag bakolie ververst en dat is een groot verschil, ding schakelt nu als een mes door de boter.

        Bij stilstand in de vrij en dan motor op 3000rpm laten komen resulteert ook in getril. Begin nu haast te denken dat het vliegwiel niet helemaal in balans is.

        Voor de blokwissel was er geen getril en daarna wel. Worden krukas en vliegwiel in de fabriek op elkaar afgestemd oid? Voor de rest is alles gelijk gebleven :unsure:

        Positieve kant van het verhaal, na 200km met nieuwe blok kan ik wel zeggen dat dit motortechnisch een vooruitgang is. Stationair stabieler, hogere en constantere oliedruk en stationair loopt het allemaal wat minder bokkig. Qua trekkracht was de oude motor gevoelsmatig iets vlotter, maar dat mag de pret niet drukken.

        #18346554
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Hoe zijn de rubbers van de motorsteun / baksteun? Heb je die van je eigen motor of die aan de donor zaten gebruikt? Bij montage de rubbers kapot gedraaid?

          #18346760
          peter777
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2011

            Baksteunrubber vervangen met een vers exemplaar (naja goede tweedehands) en dat maakt helaas weinig uit. Motorsteunrubbers moet ik nog proberen. Ik gok (en hoop) dat het toplager er scheef in zit. Dit ging bij het intikken in de krukas niet helemaal zoals het zou moeten, zat een tikje scheef. Moet het toplager zo ver mogelijk in de krukas?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.