Trekhaaklampje dashboard

Forumindex Forums Modellen Astra Trekhaaklampje dashboard

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231610
    Dano1.6_8V
      Lid sinds:
      13 May 2010

      In navolging op een vraag die ik in een ander topic gesteld had:

      Ik weet dat ik een ’trekhaaklampje’ in mijn dashboard heb zitten. En als ik een aanhangwagen aansluit moet deze toch iets aangeven. (ik weet niet of het alleen met knipperlicht is, maar bij de Zafira van mijn schoonbroer brand hij dan constant)

      Nou, bij mij doet het lampje dus niks.
      Ik kreeg het advies op dit forum om deze te laten activeren. Maar waar kan ik dat dan laten doen? Gewoon langs de dealer rijden?? Ik heb namelijk niet het idee dat de trekhaak af-fabriek ik. (alhoewel ik wel de “officiele” stickers in de auto heb)

      Dus, is het mogelijk om dit te laten activeren bij een dealer als het niet af-fabriek is, of is er misschien iets anders? (lampje kapot ofzo?)

      Alvast bedankt!

      Groeten,

      Dave

      #17804214
      The Undertaker
        Lid sinds:
        29 January 2005

        Kan aan het relais liggen. Je heb een 3-polige en een 4-polige. De 3-polige zit standaard in de Astra, de 4-polige kunnen erin zitten bij een trekhaak. (ik heb een Astra F)

        Oude post van mij op een ander forum:

        Voorbeeld uit een Vectra B

        Degene die er uit komt is 4-polig (GM 90506697 Blinkergeber) en de nieuwe is 3-polig.

        Aansluitingen zijn (bron Kluwer Vraagbaak):
        49 = blauw = automaat in +
        49a = zwartwit = automaat uit knippersignaal +
        31 = bruin = Massa –
        4e pool: C2 = witgroen = verklikkerlicht van de richtingaanwijzer van de aanhanger

        #17804215
        Dano1.6_8V
          Lid sinds:
          13 May 2010

          Ah, ok!
          weet je misschien ook wel relais dat is??
          Dan kan ik van de week even langs de sloop rijden voor een andere!

          #17804216
          The Undertaker
            Lid sinds:
            29 January 2005

            Zie boven, schijnen wel schaars te zijn. Ik heb de mijne niet meer omdat hij bleef hangen, heb er nu weer een 3-polige in zitten.

            #17804217
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              bij mij knippert die alleen als ik de knipperverlichting aan heb.

              #17804218
              AsconaC20NE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 December 2004

                heeft inderdaad met een relais te maken.

                In sommige landen is die verklikker verplicht, in nederland niet dus zit dat relais er nooit in.

                Mijn Opel Monza kwam uit duitsland die had ook dat die verklikker 1x mee knipperde van de trekhaak ter controle…

                #17804219
                The Undertaker
                  Lid sinds:
                  29 January 2005

                  [rquote=1850529&tid=141224&author=AsconaC20NE]heeft inderdaad met een relais te maken.

                  In sommige landen is die verklikker verplicht, in nederland niet dus zit dat relais er nooit in.

                  Mijn Opel Monza kwam uit duitsland die had ook dat die verklikker 1x mee knipperde van de trekhaak ter controle…[/rquote]Klopt, in Duitsland is het verplicht.

                  #17804220
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    bij mijn senator is het relais ook overleden,

                    heb er nu een 3 polige ingeplugd.

                    die paar keer dat ik met aanhanger rijd, kan ik ook wel zonder.

                    nieuw relais kost 43 euro ofzo

                    #17804221
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Astra-G: Deze heeft geen knipperautomaat.

                      Knipperlicht word geregeld door de Multitimer.

                      Voor het aanhanger richtingaanwijzer controle lampje is een extra relais rechts in het dashboard geplaatst naast de lamp controle unit.

                      bij mij zat deze er standaard al in, dus was alleen het lampje erin draaien genoeg.

                      Je zou effe achter de teller moeten kijken of er een los lamp plaatsje achter het trekhaakje zit, maar ik dacht dat alle controle lampjes bij de G met ingesoldeerde leds waren.

                      Willem

                      #17804222
                      Dano1.6_8V
                        Lid sinds:
                        13 May 2010

                        Ah, OK! Naja, ik zal als ik in het voorjaar meer tijd heb, even alles nakijken!
                        Ik wilde sowieso de tellerunit eruit halen om chrome ringen te plaatsen. Als ik dan toch bezig ben….

                        I.i.g. bedankt voor alle tips!

                        Ik zal deze theat even printen en opslaan!

                        Thanks!

                        #17804223
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Bij mij (Astra Coupé) zit er nu ook tijdelijk een trekhaak onder. Het trekhaaklampje in m’n dash knippert mee met de knipperlichten als de stekker van aanhangwagen is aangesloten, verder brandt dat lampje niet. Dus het lijkt me dat het zo hoort.

                          #17804224
                          Dano1.6_8V
                            Lid sinds:
                            13 May 2010

                            Ja, maar bij mij knippert het lampje ook niet als de aanhangwagen is aangesloten!
                            Vandaar de vraag!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.