trekhaak Zafira 2002

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) trekhaak Zafira 2002

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238618
    ronwijn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2010

      Ik wil graag een trekhaak op mijn zafira. Is het moelijk om dit zelf te doen? Zijn er al voorzieningen getroffen onder de auto (bijv gaatjes voorgeboord en elektra)? Waar moet ik op letten als ik een tweede hand trekh wil kopen?

      Alvast zeer bedankt.

      Remy

      #17889667
      pieterrademakers
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2011

        Dat is nog best een klus, maar met de juiste trekhaak goed te doen. Zijn genoeg op de sloop te vinden, maar nieuw zijn ze ook redelijk betaalbaar.
        Kijk hier eens voor een beschrijving hoe een trekhaak onder een Zafira te monteren. Kun je meteen inschatten of je het zelf gaat doen of het uitbesteed! Succes!
        http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/anbau-ahk.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17889668
        ronwijn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2010

          Zeer bedankt, beschrijving ziet er op zicht goed uit en het lijkt niet zo’n moelijk klusje, echter mijn duits is niet echt toppie. Ben dan bang als ik ergens tegenaan loop en er met het duits niet uitkom ik werk voor niets heb gedaan. Is er ook een Nederlandse versie? Vast wel toch?

          gr

          remy

          #17889669
          spyro
            Lid sinds:
            27 February 2012

            wat dacht je van google vertaler???

            gewoon de tekst kopieeren en daarna in google vertaler plakken en Hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa een nederlandse versie

            #17889670
            ZafirArt
              Lid sinds:
              7 May 2011

              @ronwijn wrote:

              Ik wil graag een trekhaak op mijn zafira. Is het moelijk om dit zelf te doen? Zijn er al voorzieningen getroffen onder de auto (bijv gaatjes voorgeboord en elektra)? Waar moet ik op letten als ik een tweede hand trekh wil kopen?

              Alvast zeer bedankt.

              Remy

              Als je een beetje handig bent kun je de trekhaak zelf monteren. Als je een 2ehandse koopt let dan op de 2 speciale moeren die nodig zijn om trekhaak aan de kokerbalken te bevestigen. Dit zijn moeren die niet los verkrijgbaar zijn !

              #17889671
              ronwijn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 March 2010

                ik heb een beetje gegoogled. Zie twee soorten namelijk een trekhaak met een plaatje met vier boutgaten, maar ook een met een hele stang er aan. Welke heb ik nodig? Ik heb onder de oude gekeken maar zie niet waar ik die trekhaak met dat plaatje kan monteren. Moet volgens mij op een balk geschoefd worden. Maar zie op de plaats waar hij ongeveer moet komen geen balk lopen laat staan voor geboorde gaten. het lijkt er dus op dat ik die ene met die lange stang eraan moet hebben die je over de volle brede achter de bumper schroeft klopt dit? heb ook even gekeken bij Kwikfit en dat kost mij dik € 400,00. Kan dit goedkoper gemonteerd?

                #17889672
                pieterrademakers
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2011

                  Anders kijk even op marktplaats, daar staan ze te koop incl montage. Ik weet niet waar je vandaag komt, maar incl montage staan ze voor 250 euro!

                  #17889673
                  dutch
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 July 2005

                    Er zijn meerdere fabrikanten van trekhaken. Kan natuurlijk altijd zijn dat A een andere bevestiging kiest dan B. Zo zijn er ook trekhaken waarbij er een stukje uit de bumper gezaagd moet worden en trekhaken waarbij dat niet nodig is.

                    Wij hebben ruim 8 jaar geleden ook zelf een 2e hands trekhaak onder onze toen net gekochte ’99 Zafira gezet. Kan me niet meer goed herinneren hoe die vastgezet werd, maar toen we met de bekabeling aan de slag wilden lag er al een prima kabel klaar. Kan dus zijn dat er bij de Duitser over gaten boren gesproken wordt maar dat het bij ons niet nodig was omdat het al gedaan was. De persoon die de auto als lease wagen had heeft er denk ik een trekhaak onder gehad, die eraf gehaald toen hij/zij de Zafira in moest leveren. Wij hebben de auto gekocht en er meteen weer een trekhaak terug onder gezet :D

                    #17889674
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Bij het zoeken naar een trekhaak ook opletten op het merk, ik heb er een niet originele onderzitten waarvan de kogel eigenlijk te laag zit waardoor mijn caravan altijd voorover hangt. De kogel moet tot net onder de zwarte strip van de bumper komen. En voor de bedrading is het het mooiste als je deze met een stekker origineel aan kunt sluiten: bij de meeste Zafira’s ligt bij het rechter achterlicht een stekker.

                      #17889675
                      Cobus
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 February 2010

                        Bij mij was het plaatsen van een trekhaak ook plug en play.
                        Alleen een klein stukje uit de bumper moeten halen, maar dat mocht de pret niet drukken.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.