Trekhaak Trailer Interface Module en PDC

Forumindex Forums Modellen Insignia Trekhaak Trailer Interface Module en PDC

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245546
    doornob
      Lid sinds:
      20 January 2012

      Beste forumleden,

      Ik heb wat kleine problemen met mijn trekhaak.

      In Opel installatie documentatie die ik heb gevonden op internet staat het volgende.

      Configure TIM (trailer interface module). Other assistance systems (e.g. PDC) may have to be coded separately to the trailer mode configuration.

      Ik vermoed dat dit laatste bij mij niet is gebeurd (bij achteruit rijden piept de PDC en ik heb geen optie in het menu om de PDC met trekhaak in te stellen. Hiermee houdt de parking distance control rekening met de afstand van de trekhaak.

      Maar om dit vast te stellen wil ik graag weten, waarom Park Distance Control apart moet worden geconfigureerd? Wat is hier de reden van en welke functionaliteiten worden hiermee geactiveerd? Is hier misschien een expert, die antwoord hier op heeft :?

      #17979589
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        Hallo,

        Ik ben geen expert, maar mischien is dit om de PDC uit te schakelen bij het gebruik van de trekhaak.

        Heb je een trekhaak af fabriek, of is deze er later onder gezet?

        Groetjes, Joche

        #17979590
        doornob
          Lid sinds:
          20 January 2012

          @Opel4all wrote:

          Hallo,

          Ik ben geen expert, maar mischien is dit om de PDC uit te schakelen bij het gebruik van de trekhaak.

          Heb je een trekhaak af fabriek, of is deze er later onder gezet?

          Groetjes, Joche

          Hallo Joche,

          Dat vermoed ik ook, bij mij gaat de PDC inderdaad niet uit bij het achteruit rijden. Daarnaast mis ik ook een optie in het menu om ‘PDC met trekhaak’ in te stellen. Ik zou graag willen weten of er apart voor PDC geconfigureerd moet worden. De trekhaak (Bosal) is achteraf gemonteerd door de dealer (was demo auto). De dealer heeft onlangs een nieuwe TIM geplaatst, omdat ik helemaal geen licht had. Dit werkt nu, alleen probeer ik nu de laatste puntjes met de PDC nog op te lossen :hmmz

          Alvast bedankt voor het meedenken. Gr. Doornob

          #17979591
          doornob
            Lid sinds:
            20 January 2012

            @doornob wrote:

            @Opel4all wrote:

            Hallo,

            Ik ben geen expert, maar mischien is dit om de PDC uit te schakelen bij het gebruik van de trekhaak.

            Heb je een trekhaak af fabriek, of is deze er later onder gezet?

            Groetjes, Joche

            Hallo Joche,

            Dat vermoed ik ook, bij mij gaat de PDC inderdaad niet uit bij het achteruit rijden. Daarnaast mis ik ook een optie in het menu om ‘PDC met trekhaak’ in te stellen. Ik zou graag willen weten of er apart voor PDC geconfigureerd moet worden. De trekhaak (Bosal) is achteraf gemonteerd door de dealer (was demo auto). De dealer heeft onlangs een nieuwe TIM geplaatst, omdat ik helemaal geen licht had. Dit werkt nu, alleen probeer ik nu de laatste puntjes met de PDC nog op te lossen :hmmz

            Alvast bedankt voor het meedenken. Gr. Doornob

            Via pm contact gehad met een forumlid. Deze heeft voor mij e.e.a. gecheckt o.b.v. waarvan ik contact heb opgenomen met mijn dealer. Blijkt dat mijn PDC niet goed is ingeregeld oftewel geprogrammeerd, afspraak gemaakt en Insignia wordt binnenkort opnieuw geprogrammeerd. Met dank aan dit forumlid opgelost!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.