Trekhaak REC ??

Forumindex Forums Modellen Astra Trekhaak REC ??

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371536
    AstraKees
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2019

      Hallo,

      Heb sinds paar weken een Opel Astra, volgens autodoc op kenteken gezocht gaf dit onderstaande resultaat.

      OPEL Astra H Caravan (A04) 1.6 (L35) Benzine (105 PK, bj van 2004)

      Wil er een trekhaak onderzetten en vond reeds een voordelige, maar……. las overde kabelboom veel verhalen.

      Ook over de REC module……. maar wat is dit en heeft mijn auto dit of niet ?? Zit in de linker zijwand van de kofferruimte een print met een aansluiting voor een stekker, is deze voor de trekhaakkabel ?  Inklikken en klaar of…….  Kan in nu een eenvoudige 7-polig gewoon bestellen of moet en een speciale in??

      Graag een advies van jullie als ervaren Opelaars :-)

      Vr.groetend

      Kees

      #18371586
      yves111
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 December 2019

        Omdat ik zelf ook een trekhaak wil monteren had ik dit ook al eens opgezocht en voor een Astra J (1.3cdti) zijn er inderdaad kabelsets die je gewoon kan inpluggen
        Dit is bv een kabelset voor de Astra J (maar er zullen er dan ook zeker voor de Astra H zijn) https://www.rameder.be/trail-tec-elektrische-aansluitset-136735-08261-14.html
        Er staat ook een PDF file bij met de instalatievoorschriften

        #18372440
        AstraKees
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 December 2019

          Hoi,

          Vorige week mijn trekhaak gemonteerd, een Pools merk . Was een peuleschil, alleen de schroefjes in de binnenschermen waren heel moeilijk los te krijgen. Moest zelfs de banden eraf halen. Ook die werkten niet echt mee, zaten muurvast op de middenring van de velg. Maar.. eenmaal daar doorheen was het eenvoudig schoeven en moeren vast zetten. Zelfs de verlichting was snel door de rubberdoorvoer. Stekker in de REC en klaar.

          Werkt perfect !!

          Vr.grtz

          Kees

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.