Trekhaak monteren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Trekhaak monteren

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209921
    nutty75
      Lid sinds:
      3 July 2004

      Lang geleden dat ik hier op het forum ben geweest.. Moet er maar weer een gewoonte van maken.
      Het volgende;
      Wij hebben een Vectra B Caravan van 2001. Ik weet niet of het belangrijk is te weten, maar de business uitvoering. Wij hebben geen trekhaak, maar willen die wel.

      Is een trekhaak onder de Vectra moeilijk zelf te monteren? Er is namelijk nogal een prijsverschil incl./excl. montage. Weet iemand of de voorbereiding aanwezig is bij onze “bolide”?
      Volgens mij is het monteren van de trekhaak zelf een eitje. Echter heb ik geen verstand van bedrading. Ik denk wel dat ik de draden kan koppelen aan de goede verlichting (doorknippen-kroonsteentjes), maar ik wil het wel netjes en goed. Ik wil geen problemen met de boordcomputer. Is het noodzakelijk dus om nieuwe kabels van voor ergens te trekken of ligt er ergens een voorbereiding?

      Iemand? Alvast bedankt!

      #17484010
      Tiim
        Lid sinds:
        9 May 2009

        dit is redelijk te doen,,
        hier een link voor het inbouwen van een westfalia haak,,
        http://62.216.20.20/pdf/314253.pdf

        kabelset kan je beter pakken van westfalia of orgineel want heb op het werk meegemaakt dat er geknoopt enz. is daar krijg je op den duur problemen mee,,

        orgineel of westfalia is het meeste stekkerwerk.. dit is zeer makkelijk te doen,, instalatietijd is ong. 40 minuten,, voor 7 polig,,

        13polig moet je kabels naar voren trekken voor constante plus en plus via contact dit duurt wat langer,, als je beschikking hebt over een brug( wat ik dus kan op t werk) of put dan is dit 10 minuten extra werk,,

        maar als je meer info wilt weten over het aansluiten laat maar wat weten,, ik doe dit regelmatig,, op t werk en voor de beun…

        gr tiim

        #17484011
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          De trekhaak er zelf onder zetten is idd niet zo moeilijk. De stekkerdos aansluiten kan gewoon op een verlichtings-unit. Bij de mijne ( Business-edition uit 2000 ) zit ie aan de linkerkant met van die blauwe door-druk dingetjes ( gedaan bij de garage )

          #17484012
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            is een klusje van niks staan haken op marktplaats voor een station en die past onde de b1 en b2 en de aansluiting kan je zo duur maken als je wil .

            orgineelsetje 7 polig is al gouw e 60 maar een universeel 7 polig is e 15 eff weten hoe je het aansluit zie anwb schema .en inderdaad zo als peter zegt via de verlichtings units
            en ga je 13 polig is schema volgen alleen is de stekkerdoos duurder en je gaat met permanent stroom indien nodig- geschakelde stroom indien nodig.

            #17484013
            Tiim
              Lid sinds:
              9 May 2009

              ja universeel is inderdaad altijd goedkoper,, maar beter niet echt,,

              je gaat een weerstand maken in de orginele kabels,, maar dat is de keus van degene zelf,,

              #17484014
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                doet het bij mij prima hoor !! weerstand of niet !! :P

                #17484015
                nutty75
                  Lid sinds:
                  3 July 2004

                  Iedereen bedankt voor zijn advies.. Meeste omtrent bekabeling. Ik ga er dus vanuit dat het monteren van de haak zelf een fluitje van een cent is. Dat wijst voor zich? Waar moet ik op letten eventueel wanneer ik besluit een tweedehands haak te kopen? Weet echt niets van de bevestiging, maar wil niet een aanhanger verliezen.. ;)

                  Wat betreft bekabeling.. Universeel geeft meer kans op storing in de boardcomputer? (Geeft het uberhaupt geen probleem wanneer ik de draden van de stekkerdoos verbind met de draden in de verlichtingunit? Meer weerstand enzo?)

                  Enne, draden voor bijvoorbeeld knipperlicht links moet dan naar de linker lampunit van de auto en het rechterknipperlicht naar de rechterunit.. :hmmz Hahaha.. misschien moet ik er niet aan beginnen als ik deze vragen stel.. ;)

                  #17484016
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    hahahaha
                    zelfkennis is ook n goed zaak:P

                    zit hiero met t zelfde
                    heb al n trekhaak gekocht
                    echter is die zonder kabel

                    nu lukt het me echt wel om de stekkerdoos aan te sluiten
                    maar wil ook geen gesodemieter met de boordcomputer

                    als iemand hiero met 100% ckerheid kan zeggen dat ik daar geen gedonder mee krijg

                    als ik n niet origineel kabelboompje pak

                    dan ga ik me der wel mee redden

                    t punt is dit is n zeer nette auto met eigenlijk alle optie.s

                    dat wil ik ook graag werkend houden
                    en geen gepruts in de bedrading

                    als origineel 60 eurie.s kost(heb ik me nog niet in verdiept)
                    heb ik dat er wel voor over als het dan plug and play is????;)

                    #17484017
                    Famempeters
                      Lid sinds:
                      8 March 2008

                      Bij de automateriaal handel koop je pasklare sets met stekker voor rond de 60 e eff afhankelijk wat er allemaal op en aan moet maar de eenvoudige 7 polige .

                      mijn voorige was een omega 3.2 v6 van 2001 ook zo aangesloten terwijl de stekker er zit maar geen problemen gehad met de caravan er achter hoor 1200 km heen en 1200 km terrug s,nachts hele zooi aan .

                      ik sluit tot en met de b2 en de astra g en de corsa c allemaal gewoon aan op de verlichtings units zie Peter ik kan geen probleem opnoemen hebben hier in de buurt genoeg van die dingen lopen zo aangesloten.

                      maar ben wel zo wijs om bij de jongere wagens te zeggen lekker plug en play en of de zooi aanmelden lees astra h met z,n storingen in het can bus systeem

                      staat mooie haak op markt plaats afneem bare kogel kost normaal rond de e 300 nu vr prijs 150 e bellen of bieden he vie auto demontage koop je rond de e 100
                      bijv beeld gebr van obdam zwaanshoek heb ik de haak voor de omega gehaald afneem baar met sleutels voor e 100.let op det je de 4 buisjes voor tussen de balken er bij hebt anders maken .

                      #17484018
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        die haak op m plaats
                        is al verkocht:o:o

                        en onderweg
                        naar mij toe:P;)

                        dus bij de b vectra kan ik hem zo van de achterlichten pakken
                        dat scheelt weer

                        ik ga enkel niet die blaauwe klote blokjes gebruiken
                        ga het wel ff netjes solderen en
                        krimpkous der om heen;):thumbup

                        #17484019
                        kadettje-89
                          Lid sinds:
                          19 February 2007

                          kroonsteentjes is om probleem vragen het beste vindt ik nog steeds of met krimpkous werken of solderen.en trekhaak plaatsen is niet zo moeilijk hoor.maar gebruik aub geen kroonsteentjes.grtz calibra-91

                          #17484020
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            inderdaad kroonsteentjes is voor mij ook geen optie:P

                            #17484021
                            Famempeters
                              Lid sinds:
                              8 March 2008

                              toppie netjes solderen en krimpkous of nette stekker verbindingen maken.

                              succes met de klus gaat vast goed komen

                              bert

                              #17484022
                              kadettje-89
                                Lid sinds:
                                19 February 2007

                                solderen geeft de minste problemen of sluitingen.alarm instalatie soldeer ik ook altijd.zelfs mn iso connector van de stekker naar de bedrading naar auto soldeer ik ook.

                                #17484023
                                wagoneer
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2008

                                  steld niet zoveel voor
                                  ik heb vorige week een trekhaak onder me vectra 2001 gezet
                                  heb de draden wel netjes wezen soldeeren
                                  kroonsteentjes is niet wat
                                  veel succes ermee dan

                                  #17484024
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    origineel gepost door wagoneer
                                    steld niet zoveel voor
                                    ik heb vorige week een trekhaak onder me vectra 2001 gezet
                                    heb de draden wel netjes wezen soldeeren
                                    kroonsteentjes is niet wat
                                    veel succes ermee dan

                                    ok super

                                    geen problemen met je chekcontrol????
                                    want dat wil ik graag werkend houden;)

                                    en wie weet hoe t precies zit
                                    met het mistachterlicht??

                                    was het niet zo dat die van de auto niet meer mocht werken als je der n aanhanger achterhebt zitten???????

                                    en dat dan die van de aanhanger t juist weer wel moet kunnen doen??

                                    #17484025
                                    Tiim
                                      Lid sinds:
                                      9 May 2009

                                      jupp,, dit klopt,, als je een aanhanger/caravan erachter hebt hangen dan moet het mistachterlicht van de auto uitgeschakeld moet worden,, nu heb je hier ook stekkerdozen voor met schakelaar erin,, moet je gewoon bij de materialen zaak zeggen dat je een stekkerdoos moet hebben met mistlampuitschakeling,, hier zit gewoon aansluitschema bij,, kan je dan zo zonder problemen doen,, is allemaal makkelijk beschreven…

                                      #17484026
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        die stekker dozen was bekent dat die bestonden:thumbup

                                        nu aleen nog ff cker weten dat ik geen problemen krijg met m,n chekcontrol

                                        als ik het zelfs aansluit:hmmz:hmmz

                                        oja en de trekhaak moet nog ff bezorgd worden
                                        maar dan kan ik los;):thumbup

                                        #17484027
                                        wagoneer
                                          Lid sinds:
                                          24 December 2008

                                          nee als je het schema :vertag aanhoudt wat je erby krygt kryg je geen problemen met je chekcontrol

                                          #17484028
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            origineel gepost door wagoneer
                                            nee als je het schema :vertag aanhoudt wat je erby krygt kryg je geen problemen met je chekcontrol

                                            zat geen schema bij
                                            ook geen bekabeling;)

                                            maar dat was geen punt ff de juiste draadjes opzoeken is wel te doen;)

                                            maar na montage alles perfect
                                            heb er wel gewoon n 7 polige doos opgezet

                                            al m,n aanhangers hebben dat ook
                                            en heb iets tegen caravans
                                            dus die komt er toch niet achter

                                            heb wel ff n doos incl mistlampschakelaartje gepakt
                                            voor wie dat ook wil
                                            let op dan heb je aan n 7 aaderige kabel niet genoeg
                                            maar heb je der 8 nodig;)

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.