Trekhaak insignia tourer zelf plaatsen?

Forumindex Forums Modellen Insignia Trekhaak insignia tourer zelf plaatsen?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223252
    mirjana
      Lid sinds:
      7 July 2010

      Er schijnt een trekhaak op de markt te zijn waarbij je geen insnijding in je bumper hoeft te maken (insignia tourer) weet iemand hier iets van? Bij de opel maken ze een insnijding die nagenoeg niet zichtbaar is als je naast de auto staat maar als de trekhaak weer onder de auto weggehaald wordt dan blijf je met een zichtbare gleuf zitten!
      Ik denk dat ik de trekhaak daarom maar zelf plaats met een originele opel kabelset, kan ik dan problemen met de can bus computer krijgen en hoe is dat zelf te resetten?
      Veel vragen dus…
      Ik hoop dat iemand mij kan helpen….:wors

      #17696510
      alphox
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dat moet geprogrammeerd worden, en daar zijn ze een behoorlijke poos mee bezig in de garage, bij mij wraen ze bijna een uur aan het programmeren…

        overigens, heb ik een 4drs uitvoering, en is er ook een stuk uit de bumper, maar hier zie je helemaal niets van hoor bij een afneembare trekhaak!! ik kan alles wegklappen achter m’n bumper, en je ziet er echt niets van, geen verschil met er voor..

        #17696511
        Opelkees
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 September 2007

          niet aan beginnen is echt een rot klus. trekhaak gaat nog stekkerdoos is gewoon een hoop (uitzoek)werk
          er moeten ook kabels naar voren naar de uitleesstekker

          #17696512
          nicocorsa
            Lid sinds:
            6 June 2006

            alsje het zelf wil doen . dan vind ik dit allesheel goedmee vallen .

            de haak zelf plaatse dus het ijzer is heel vlug gedaan . het is enkel de kabel boom navoor trekken is nagenoeg even werken . maar als je zelf allesklaar maakt en legt op zijn plaatse is hetvoor de opel hersteller garage heel snel geklaard .

            het programeren gaat in onze garage heel vlug. intbegin waren er wat problemen geweest met de trailer modules .

            #17696513
            Opel4all
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 August 2006

              origineel gepost door mirjana
              Er schijnt een trekhaak op de markt te zijn waarbij je geen insnijding in je bumper hoeft te maken (insignia tourer) weet iemand hier iets van? Bij de opel maken ze een insnijding die nagenoeg niet zichtbaar is als je naast de auto staat maar als de trekhaak weer onder de auto weggehaald wordt dan blijf je met een zichtbare gleuf zitten!
              Ik denk dat ik de trekhaak daarom maar zelf plaats met een originele opel kabelset, kan ik dan problemen met de can bus computer krijgen en hoe is dat zelf te resetten?
              Veel vragen dus…
              Ik hoop dat iemand mij kan helpen….:wors

              Hallo,

              Mischien een beetje te laat voor jou, maar mischien heeft een ander er wel wat aan ;)

              Ik heb zelf geen ST maar een 4 deurs, en heb er zelf ook een afneembare trekhaak onder gezet (Westfalia) deze past perfect, en als je een beetje handig bent zelf goed te monteren (Bumper moet er wel af).

              De kabelset die ik gebruikt heb is origineel van Opel, de module word linksachter met behulp van een steun op de vloer geplaatst, natuurlijk achter de bekleding.

              De kabels gaan dan aan de linkerkant onder de dorpel naar voren, je kan ze dan aansluiten op de Zekeringkast en de Diagnose-stekker in de auto, dit ging vrij simpel.

              En nu komt het :hmmz :D ;) ik heb tot vandaag het geheel noch niet laten programeren, alles werkt gewoon zoals het moet, ook de PDC schakelt gewoon uit als ik hem in zijn achteruit zet :thumbup

              Hier nog wat foto’s van de uitsparing in de bumper, na demontage van de trekhaak zie je hier niets meer van, of je moet ff op je buik gaan liggen :D ;)


              Groetjes, Joche

              #17696514
              tweeling
                Lid sinds:
                20 August 2010

                De uit sparing die je gemaakt hebt is precies zoals het hoord.(Joche ). Maar wie zegt dat je de module moet programmeren?
                Hij is al geprogrammeerd! Je zou nog aanpassingen kunnen maken via prog. als je bijvoorbeeld led verlichting gebruikt

                #17696515
                Opel4all
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 August 2006

                  origineel gepost door tweeling
                  De uit sparing die je gemaakt hebt is precies zoals het hoord.(Joche ). Maar wie zegt dat je de module moet programmeren?

                  Hallo,

                  Ja dat klopt, past ook perfect, heb inmiddels een tweede gemaakt i.v.m dubbele uitlaat ;)

                  Wie dat zegt? Dat zegt de originele inbouw handleiding van Opel :P ;) ;)

                  Groetjes, Joche

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.