Trekhaak en elektrische kofferklep

Forumindex Forums Modellen Insignia Trekhaak en elektrische kofferklep

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243073
    r.hekman
      Lid sinds:
      7 November 2011

      Onder mijn insignia zit een wegklapbare trekhaak met een 13 polige stekker.
      Aangezien al onze aanhangers 7 polige stekkers hebben gebruik ik een verloopstekker.
      Als ik deze verloopstekker aanbreng als de auto niet op contact staat werkt de elektrische klep niet meer als ik de verloopstekker weer verwijder.
      Moet dan eerst de massa klem van de accu losmaken,waarna alles weer werkt.
      Nu ben ik er achter gekomen dat je de auto eerst op het contact moet zetten en dan pas de verloopstekker aanbrengen.
      Als de verloopstekker er in zit doet de elektrische klep het ook niet,dus dan moet je hem met moeite handmatig omhoog zien te drukken.
      Haal je de stekker er weer uit dan werkt de klep weer.
      Ik vind dit waardeloos want regelmatig breng je de verloopstekker aan als de auto uit staat en ook niet op het contact staat.
      Is dit allemaal normaal of gaat er iets mis?

      #17939287
      Peter1802
        Lid sinds:
        3 November 2011

        Als het goed is werkt de klep wel als je hem bediend vanaf de klep zelf .Daar zit een schakelaar die de klep dan automatisch opend.Het klopt inderdaad dat de klep niet opend vanaf de afstandbediening,dit is een soort beveiliging die intreed als er een stekker is aangebracht.

        #17939288
        r.hekman
          Lid sinds:
          7 November 2011

          Nee ,de klep werkt helaas ook niet via de tiptoets aan de klep zelf, en gaat ook niet dicht via de schakelaar aan de binnenkant.
          Volgens de handleiding zou dit inderdaad wel moeten.
          Zodra er een verloopstekker aangebracht wordt werkt er niets meer.

          #17939289
          Peter1802
            Lid sinds:
            3 November 2011

            Dan is er inderdaad iets anders aan de hand.Misschien dat ze bij de dealer eaa uit kunnen lezen
            Succes

            #17939290
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              Collega van mij op het werk heeft net hetzelfde probleem. Dacht dat er een update was voor dat probleem.

              #17939286
              r.hekman
                Lid sinds:
                7 November 2011

                Donderdag gaat ie naar de dealer.
                Als het opgelost wordt laat ik wel weten hoe.

                #17939291
                r.hekman
                  Lid sinds:
                  7 November 2011

                  Vandaag een software update gehad voor de klep.
                  Klep wil nu met aanhanger erachter elektrisch open d.m.v. de bediening op de klep zelf,dus niet via de afstandsbediening.
                  Dit staat ook in de handleiding.
                  Je kunt de verloopstekker echter niet erin laten zitten ,want dan denkt ie dat de aanhanger er nog achter zit, en krijg je telkens een melding van achterlichten controleren op je display.

                  #17939292
                  RunningArchie
                    Lid sinds:
                    21 October 2011

                    @r.hekman wrote:

                    Je kunt de verloopstekker echter niet erin laten zitten ,want dan denkt ie dat de aanhanger er nog achter zit, en krijg je telkens een melding van achterlichten controleren op je display.

                    Volgens mij ligt dat niet aan de verloopsteker, maar aan de trekhaak zelf. Als die (bij mij) uitgeklapt is, maar ik heb er geen kar achter, dan krijg ik ook telkens die foutmeldingen.

                    #17939293
                    r.hekman
                      Lid sinds:
                      7 November 2011

                      Als hij uitgeklapt is zonder stekker erin krijg ik geen meldingen en werkt alles normaal.

                      #17939294
                      Opel4all
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 August 2006

                        @r.hekman wrote:

                        Als hij uitgeklapt is zonder stekker erin krijg ik geen meldingen en werkt alles normaal.

                        Hallo,

                        Dit komt denk ik door de Contactdoos van de trekhaak zelf, in deze doos kan een mechanische schakelaar (of microschakelaar) zitten, dit is voor het uischakelen van de mistlamp op de auto.

                        Als je nu de verloopstekker er in laat zitten, schakeld deze door middel van de schakelaar in je Contactdoos de mistlamp op de auto uit, en aangezien je er dan niets achter hebt zitten krijg je de meldingen.

                        Je kan is kijken wat je mistlamp doet als je de verloopstekker er in laat zitten (dus geen kar), en of deze schakelaar in je Contactdoos zit, vaak kun je deze al zien zitten vanaf de buitenkant dus bij de pootjes van de Contactdoos zelf.

                        Groetjes, Joche

                        #17939295
                        Ascona78
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2011

                          Dit probleem ook gehad, software aan laten passen en probleem verholpen. In binnenzijde stekkerdoos zit schuifschakelaar die aangeeft of er een aanhanger gekoppeld is. Deze blijft na verloop van tijd soms hangen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.