Trekhaak astra K sport tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Trekhaak astra K sport tourer

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336755
    R.Dittie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2017

      Ben van plan om de trekhaak zelf te monteren op mijn Astra K sport tourer en heb wat vragen ?
      Moet de trekhaak nog worden ingeleerd?
      Volgens de inbouwfolder moet in de linkerbinnenkant demonteren, hoe krijg ik deze netjes los ?
      Heeft iemand het al een keer gedaan en wat voor problemen kwam je tegen ?
      Welk merk en type trekhaak wordt er gebruikt en welk elektro type merk ?

      Groet Rene

      #18341023
      meriva2012
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2013

        Trekhaak hoeft niet ingeleerd te worden, bedrading aan de linkerzijde naar voren is ook niet altijd nodig dit heeft weer te maken met de aansluitingen die eventueel aan de achterzijde aanwezig zijn. Zelf iheb ik onlangs een Brink trekhaak gemonteerd met een 13-polig stekker. Niet ingeleerd en hoefde bij mij ook geen draad naar voren.

        #18341024
        Trekhaakdiscount
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 January 2017

          Beste

          Inderdaad behoeft , na montage van de kabel set, deze niet ingeleerd of geactiveerd te worden.

          Merk trekhaak en kabel set doet er over het algemeen weinig toe, zolang de trekhaken maar goed gekeurd zijn en voorzien van het EC Keurmerk.

          Wij bijvoorbeeld leveren een Umbra trekhaak uit Italië met een ECS of Jaeger wagen specifieke kabel set.

          onderstaande link staan onze aanbiedingen :
          https://trekhaakdiscounter.nl/trekhaak-voor/opel/opel_Astra/opel-astra-k-sportstourer-11-15-/

          Groeten

          Udo Blom

          #18341038
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Volgens mij wordt de orginele trekhaak wel ingeleverd, hij wordt gekoppeld aan traction control zodat als de aanhanger gast slingerende auto op een goede manier afremt l, tevens gaan dan de parkeersensoren uit met Aanhanger.
            Natuurlijk niets moet maar wil je het orgineel Is er de orginele kabelboom welke een stekker heeft die links in de achterklep bij de zekeringen in de juiste sleuf gestoken dient te worden.

            Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

            #18361402
            Eultje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 November 2011

              Ik ga morgen een originele trekhaak monteren en ik kwam in de handleiding het onderstaande plaatje tegen. Weet iemand waarom er 3 onderdelen uit de voorbumper verwijderd moeten worden en weggegooid worden?

              trekhaak

              #18361408
              koenvb
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 July 2008

                Hey,

                Ik heb zelf de trekhaak van het merk Bosal en een specifieke kabelset van dacht Brink of ECS (ECS is volgens mij hetzelfde als Bosal)

                Heb niks hoeven inleren, wel een kabel naar voren voor het canbus gedeelte. Maar hoefde de kabel voor het remlicht weer niet aan te sluiten.. die deed het al op het moment van bijgeleverd kastje aansluiten en de canbus kabel.

                Verder schakeld de set automatisch (zonder inleren) mijn achter parkeersensoren uit en de dodehoek detectie. Tevens gaat ook de elektrische klep niet meer open met afstandsbediening, alleen nog met knop op de klep zelf. Dit om te voorkomen dat je klep tegen bijvoorbeeld de fietsendrager klapt.

                Heb nog geen slingerende aanhanger achter de auto gehad, maar gezien de rest ook zonder inleren werkt ga ik ervanuit dat ook de esp abs etc ook rekening houden met een aanhanger.

                Groeten Koen

                #18361409
                koenvb
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 July 2008

                  Ow vergeet ik nog te typen.. die onderdelen van de voorkant zijn ivm oververhitting van de motor. Had het nagevraagd bij de dealer.

                  Door het verwijderen van die afdekplaat krijgt de motor meer rijwind ter afkoeling.

                  Met zware belasting, lees zware aanhanger, trekken zou de motor het warmer krijgen als normaal.

                  Moet zeggen vind het niet storend dat de afdekplaat weg is, alleen als ik op mijn knieën voor de auto ga zitten zie ik de radiator beter zitten  :wacko:

                  #18361417
                  Eultje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 November 2011

                    Dank je koen, ik dacht al zoiets. Ik zal de trekhaak voornamelijk voor de fietsendrager gebruiken. De vraag is waarom ze überhaupt dan opzitten als het ook zonder kan? Zonder zal de kans op schade aan radiator wel groter zijn.

                    #18546860
                    MuppetNico
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 September 2023

                      Laatste bericht is al een tijdje terug maar voor mij is het actueel

                      Vorig jaar is trekhaak onder mijn Astra K Sport Tourer geplaatst (2020). Aanvankelijk werkte alles naar behoren ,zowel caravan als aanhanger.

                      Afgelopen weken beide nodig gehad, en op beide het probleem dat remlichten continu branden zonder contact aan.

                      Garage waar geïnstalleerd zegt geen inleren nodig volgens EDC, dus niet gedaan, en Bovag garantie al voorbij dus ik doe er ook niets meer aan want is werkend geleverd.

                      Moet de auto niet in zoverre worden ingeleerd dat hij weet dat er een module zit die de kabelboom stuurt?

                      Zou er een fout in de kabelboom module kunnen zitten? Aansluitingen zijn goed, kabelboom is in tact. EDC geeft twee jaar garantie.

                      Kan het niet zijn dat mijn auto niet weten (inleren) dat er een stuurmodule in de kabelboom zit?

                      Wie herkent deze storing, en hoe is dat bij jullie opgelost?

                      #18546861
                      MuppetNico
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 September 2023

                        Aanvulling:

                        Volgens Opel Nederland moet de trekhaak wel worden ingelezen, ongeacht merk kabelboom

                        #18546907
                        Trekhaakdiscount
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 January 2017

                          Beste

                           

                          volgens de informatie van de leveranciers van de Kabel sets . ECS of Jaeger behoeven deze kabel sets NIET ingelezen of geactiveerd te worden .

                           

                          Mogelijke oorzaken kunnen zijn :

                           

                          aarde kabeltje zit los waardoor er storingen veroorzaakt worden

                          Module is defect (komt wel eens voor)

                          Hiervoor kun je contact opnemen met de leverancier van de kabel set

                           

                          Udo

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.