Forumindex › Forums › Modellen › Astra › trekhaak astra K sporstourer
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 december 2020om 22:14 door Astra2008station.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2019 om 01:04 #18366529
wie heeft er een astra K sporstourer met een trekhaak 13 polig aangesloten =
bij mij is in de stekkerdoos alles aangesloten alleen kom ik er nu achter dat in de auto de constante stroomdraad 9 en geschakelde draad 10 niet goed zijn aangesloten .
pool 10 hebben ze constant ongeschakeld aangesloten kwam ik achter en pool 9 is helemaal niet aangesloten .
de draden even gewisseld en nu pool 9 dus constant en pool 10 staat nu niks op dus geen koude koelkast !! bedrading ligt wel tot achter het zij schot , heb alvast een draad getrokken naar de accu [ staat achterin dus dat is tedoen ] en licht daar nu los .
wie heeft er voor mij duidelijke foto’s van hoe en waar ik deze moet aansluiten .
garage waar de auto is gekocht zit nog al ver weg en Broekhuis hier is niet echt van de helpende hand tenzij je de kassa flink laat rinkelen .
wie o wie weet er raad , gaat dus om een station astra K van 2016 .
alvast bedankt voor de hulp en reactie’s
3 juli 2020 om 13:10 #18378160Gister heb ik mijn trekhaak aangesloten op de Astra K Sports Tourer.
De afneembare trekhaak is van Westfalia, en goed te monteren. Bij deze set zat een complete set met 13 polige stekker en controlbox.
Bumper en achterlichten er uit halen.
Binnenbekleding weghalen.
Aan de linkerkant in het spatbord zit een kastje, deze kan je loshalen..
Binnenbumper er af.
Gat boren voor de bekabeling (opgegeven in de beschrijving van Westfalia) en natuurlijk wel even behandelen van binnen en buiten.
Trekhaakbumper er op.
Aan 2 kanten vastzetten.
De bijgeleverde besturing klik je zo aan de achterkant van de bestaande beugel.
alsof er niks is gebeurt!
1 draadje rood/zwart aansluiten op deze stekker op pin 11.
Voeding aansluiten.
Bij deze set gaan 2 draadjes naar voren wit en rood, wit gaat op de groene van de canbus en rood gaat op de groen/paarse van de muntistekker daar onder.
Ik hoop dat ik iemand hiermee een beetje op weg kan helpen, het stelt niet veel voor maar je moet het even doen.
Bij mij werkt alles meteen goed zonder problemen.
Het enige probleem waar ik tegenaan liep met de bumper was dat ik een andere onderlip nodig heb. deze heb ik besteld. zodra ik die binnen heb zal ik nog wat foto’s maken hoe het er dan uit ziet.
Gr. Robert.
3 juli 2020 om 20:38 #18378190Kijk dat is een zeer duidelijke beschrijving. Ik doe het ook altijd zelf en bestel meestal bij Rameder. Dan neem ik altijd een Westfalia afneembare. Elektra neem ik meestal van ECS met uitbreiding van constant en geschakelde plus. Hier kan je ook een duidelijke beschrijving Downloaden. Succes.
10 juli 2020 om 13:22 #18378842Hierbij nog even de update:
Nieuwe bumperlip met klepje.
Stekker is weg te klappen.
Mooi resultaat zoals het hoort.
3 december 2020 om 22:14 #18400660Ik heb een vraag ik ga morgen zelf mijn trekhaak eronder maken . Heb zelfde als u . Maar snap niet waarmee ik het kasje moet door verbinden . Hij moet toch gekoppeld worden aan het andere kasje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.