trekhaak astra K sporstourer

Forumindex Forums Modellen Astra trekhaak astra K sporstourer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366529
    groothuis27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 April 2010

      wie heeft er een astra K sporstourer met een trekhaak 13 polig aangesloten =

      bij mij is in de stekkerdoos alles aangesloten alleen kom ik er nu achter dat in de auto de constante stroomdraad 9 en geschakelde draad 10 niet goed zijn aangesloten .

      pool 10 hebben ze constant ongeschakeld aangesloten kwam ik achter en pool 9 is helemaal niet aangesloten .

      de draden even gewisseld en nu pool 9 dus constant en pool 10 staat nu niks op dus geen koude koelkast !! bedrading ligt wel tot achter het zij schot , heb alvast een draad getrokken naar de accu [ staat achterin dus dat is tedoen ] en licht daar nu los .

      wie heeft er voor mij duidelijke foto’s van hoe en waar ik deze moet aansluiten .

      garage waar de auto is gekocht zit nog al ver weg en Broekhuis hier is niet echt van de helpende hand tenzij je de kassa flink laat rinkelen .

      wie o wie weet er raad , gaat dus om een station astra K van 2016 .

      alvast bedankt voor de hulp en reactie’s

      #18378160
      burner2008
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2004

        Gister heb ik mijn trekhaak aangesloten op de Astra K Sports Tourer.

        De afneembare trekhaak is van Westfalia, en goed te monteren. Bij deze set zat een complete set met 13 polige stekker en controlbox.

        IMG_2940

        Bumper en achterlichten er uit halen.

        IMG_2941

        Binnenbekleding weghalen.

         

        IMG_2942

        Aan de linkerkant in het spatbord zit een kastje, deze kan je loshalen..

         

        IMG_2944

        Binnenbumper er af.

         

        IMG_2945

        Gat boren voor de bekabeling (opgegeven in de beschrijving van Westfalia) en natuurlijk wel even behandelen van binnen en buiten.

         

        IMG_2946

        Trekhaakbumper er op.

         

        IMG_2948

        Aan 2 kanten vastzetten.

         

        IMG_2951

        De bijgeleverde besturing klik je zo aan de achterkant van de bestaande beugel.

         

        IMG_2952

        IMG_2953

        alsof er niks is gebeurt!

        IMG_2954

        1 draadje rood/zwart aansluiten op deze stekker op pin 11.

         

        IMG_2956

        Voeding aansluiten.

         

        IMG_2955IMG_2957

        Bij deze set gaan 2 draadjes naar voren wit en rood, wit gaat op de groene van de canbus en rood gaat op de groen/paarse van de muntistekker daar onder.

        IMG_2958IMG_2959

        Ik hoop dat ik iemand hiermee een beetje op weg kan helpen, het stelt niet veel voor maar je moet het even doen.

        Bij mij werkt alles meteen goed zonder problemen.

        Het enige probleem waar ik tegenaan liep met de bumper was dat ik een andere onderlip nodig heb. deze heb ik besteld. zodra ik die binnen heb zal ik nog wat foto’s maken hoe het er dan uit ziet.

        Gr. Robert.

         

        #18378190
        Supermotard
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 April 2011

          Kijk dat is een zeer duidelijke beschrijving. Ik doe het ook altijd zelf en bestel meestal bij Rameder. Dan neem ik altijd een Westfalia afneembare. Elektra neem ik meestal van ECS met uitbreiding van constant en geschakelde plus. Hier kan je ook een duidelijke beschrijving Downloaden. Succes.

          #18378842
          burner2008
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2004

            Hierbij nog even de update:

            IMG_2991

            Nieuwe bumperlip met klepje.

             

            IMG_2987

            Stekker is weg te klappen.

             

            IMG_2993

            IMG_2992

            Mooi resultaat zoals het hoort.

             

            #18400660
            Astra2008station
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2016

              imageIk heb een vraag ik ga morgen zelf mijn trekhaak eronder maken . Heb zelfde als u . Maar snap niet waarmee ik het kasje moet door verbinden . Hij moet toch gekoppeld worden aan het andere kasje

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.