Trekhaak Astra H Station; verlichting aansluit problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Trekhaak Astra H Station; verlichting aansluit problemen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268684
    Gait Uutdedroad
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2013

      Hallo allen,

      er staan al meerdere topics, maar ik krijg het nog niet voor elkaar…

      Wij hebben een Astra H Station uit 2007, met REC. Daarvoor een vaste bosal trekhaak gekocht bij Rameder (zoals op dit forum aangeraden werd..) met auto-specifieke kabelboom. Een 13-polige stekker voor alle duidelijkheid.
      Deze eronder gebouwd, geen probleem. Nu komt het electrische gedeelte; de module (haaks verloop zegmaar) in de REC gedrukt, de kabelboom van de trekhaak erop, en getest. Niks dus… Een andere aanhanger getest, die deed het ook niet.. De zekering ook netjes in de REC gedaan, de module er ook uitgehaald om te kijken of de pennetje allemaal wel contact maken. Daar zitten op alle pennetjes schuifsporen, dus die gaat goed de REC in.
      Je hoeft toch alleen maar de kabelboom van de trekhaak in de REC te pluggen? Of moet er nog een kabel naar voren toe? Massadraden ook aangesloten zoals beschreven, kan eigenlijk niet missen.

      Ik ben in het bezit van een OpCom, en de carpass code, moet ik daar het een en ander mee aanzetten? En zoja; hoe? Ik kan daar nog niet goed uitkomen gezien alles in het engels weergegeven wordt.

      Alvast bedankt!

      mvg Gertjan

      #18257971
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Trekhaak kan je op aanwezig zetten in de REC bij ”program variant configuration”

        #18257972
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          REC vindt je bij chassis (of body variant)

          #18257973
          Gait Uutdedroad
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 March 2013

            Ok, dank jullie, ga ik deze week even proberen! Zit wel met storingsdienst, als het gelukt is laat ik het even weten.

            #18257974
            Gait Uutdedroad
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 March 2013

              Zow, het is alweer even geleden, even niet aan de Astra toegekomen gezien dr dringend een nieuwe schutting moest komen, dus dat ging voor.

              Net een uurtje geleden weer even bezig geweest, en alles werkt!! Combinatie van meerdere zaken… Het eerste was mn eigen schuld, het bleek dat ik de 13 polige stekker niet ver genoeg in de houder gedrukt… Ik dacht dat die ver genoeg zat, maar met de stekker erin draaien drukte hij het binnenwerk dus weg, waardoor er natuurlijk geen contact was… ahum……

              Maargoed; bovengenoemde tips hebben mij goed geholpen, nu weet ik tenminste waar in de OpCom ik wezen moest om alles in gang te zetten! Hartelijk dank daarvoor!!

              En nu snel in de auto, nog wat goodies halen voor mn C-kadett; ronde H4 lampen, nieuw :)

              #18338500
              iAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 March 2013

                ik heb hulp nodig.
                Graag wil ik zelf een trekhaak plaatsen.
                ik heb een bosal verticaal afneembare trekhaak op het oog.
                Alleen weet ik niet of er geboord dient te worden om deze of überhaubt een trekhaak onder de Astra H station te plaatsen.
                daarnaast zoek ik advies in een 7polige kabelset.
                ik heb deze van GM tuning al gezien, deze via Rameder en zo is er nog meer keus via google…
                ik wil alleen dat mijn parkeersensoren automatisch uitgeschakeld worden en dat verder een eventueel mistlicht aan en uitgezet kan worden.
                alvast bedankt :-D

                #18338576
                iAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 March 2013

                  niemand die mij kan adviseren?

                  #18338595
                  Peter30
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 February 2011

                    Je hoeft niet te boren. De gaten zijn voorbereid.
                    Begin met de accu los te koppelen. Vervolgens demonteer je de achterlichten en achterbumper. Demonteer de aluminium balk welke tegen de achterkant zit. Op deze plek monteer je de trekhaak. Daarbij valt deze ook aan de onderkant van de auto in de balken. Zet alle bouten goed vast. Nu lek je via een rubber linkse de kabelboom naar binnen. Deze sluit je inderdaad aan op de rec. Hierna monteer je alles weer terug. (bumper en achterlichten. verlichting op de trekhaak werkt meteen. Ivm de parkeersensoren moet je dit wel even met de opcom of tech2 aanmelden.

                    In mijn geval heb ik nog een aparte dikke draad gelegd naar de contactdoos op de trekhaak ivm continu spanning voor de caravan.

                    Succes.

                    #18338598
                    iAstra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 March 2013

                      Peter30, dankjewel!
                      als ik de accu loskoppel, raak ik dan de instellingen van radio/BC (dagtellers etc.) kwijt?
                      En welke kabelset heb jij genomen, heb je eventueel een linkje?

                      alvast bedankt :-)

                      #18338607
                      Peter30
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 February 2011

                        Volgens mij bleven alle instellingen behouden, maar weet het niet zeker. Zo’n grote ramp is dat ook weer niet ;)

                        Kabelset en trekhaak zelf had ik van Bosal.

                        #18362460
                        tomfikse
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 August 2015

                          Hallo allen,

                          Ik ben in bezit van een astra H hatchback uit 2006. Nu heb ik hier een trekhaak onder gezet en de stekkerdoos aangesloten volgens het boekje. De connector via de module aangesloten op de zekeringkast. Bij het testen meet ik niks op de stekkerdoos. Volgens het boekje moet er een zekering op positie 36 zitten. Echter kan ik hier geen zekering plaatsen omdat deze niet in gebruik ik. Heeft iemand hier ervaring mee??

                           

                          Hiervoor had ik een astra H station en hier werkte het perfect.

                          Mvg Tom

                          #18366302
                          klokop
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 May 2019

                            Iemand hier nog uitgekomen?

                            Ik heb deze kabelset: https://www.rameder.nl/107401

                            Keurig aangesloten, handleiding spreekt niet over een zekering van 20 A in slot 36 (de handleiding van de auto wel, maar dat slot voor de zekering is niet eens aangesloten, dus ik heb geen zekering op positie 36). Aarde aangesloten, en gecontroleerd.

                            Bij het inschakelen van de verlichting gaan er allerlei lampen branden achter op een aanhanger, maar niet de juiste.

                            #18366689
                            tomfikse
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 August 2015

                              Dan heb je denk ik iets niet goed aangesloten in de stekkerdoos. Toch nog eens nalopen.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.