Traction control z18xe

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Traction control z18xe

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221494
    croshok
      Lid sinds:
      23 April 2008

      Wij hebben sinds kort een mooie zilveren zafira voor de deur staan. Wegens ruimtegebrek waren we op zoek naar een grotere auto en kwamen uiteindelijk uit op een mooie zafira die naast de corsa aan het werk mag.

      Uitvoering is een Maxx Cool z18xe met climate control. Leuke 16″ velgen eronder.

      Nu begreep ik dat deze zafira std. traction control heeft. Bij het lezen in het boekje zag ik dat bij het starten het traction control lampje even gaat branden en daarna “klaar is voor gebruik” Bij onze zafira echter gaat bij het starten dit lampje niet branden:wtf. Ook zit er geen aan/uit stakeling knop voor de TC, maar dat schijnt bij de latere modellen zo te zijn.

      Nu vroeg ik me af of we nu wel of geen TC hebben. Ik kan natuurlijk even wachten op een lekkere regenbui en proberen, maar ik dacht ik vraag het gewoon maar even :)

      #17675458
      sonny1969
        Lid sinds:
        10 April 2010

        Of een zafira standaard traction control heeft dat weet ik niet, mijn zafira ( is een elegance uitvoering) heeft het wel.
        Als een zafira het standaard heeft danzou het misschien zo kunnen zijn dat het controle lampje wellicht defect is.
        Of nog erger ( ik hoop het natuurlijk niet) er is iets defect en de garage heeft het controle lampje hiervoor er uit gehaald :o:o:o

        gr sonny

        #17675459
        croshok
          Lid sinds:
          23 April 2008

          Nou in de regen even gas gegeven, maar ik merkte niets van enige vorm van traction control.

          Ik was toch echt onder de indruk dat de Z18XE dit standaard wel zou hebben. Is dit door de dealer softwarematig in en uit te schakelen?????

          Een van de monteurs hier op het forum die mij dit dan vertellen??

          #17675460
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            als je een controle lampje TC hebt heb je Traction control.

            De Z18XE zal dit niet hebben.

            Willem

            #17675461
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Bij mijn vectra van 2005 2.2 dgi was het tc lampje in de software uitgeschakeld.

              Ik dacht het dus niet te hebben en garage heeft ook behoorlijk lopen zoeken, ze zochten niet goed namelijk bij de ABS..

              Maar de nieuwere tc werkt niet meer via de ABS maar via de brandstof inspuiting/cilinder.
              Het toerental zakt je kunt bv vol gas geven en toch maar 1500 a 2000 toeren krijgen.
              Na gelang de gladheid, we hadden sneeuw dus na twijfel gaan testen.

              In regen?? moet je wel erg slippen als dit je systeem is, je hebt de leeftijd auto niet vermeld..

              Anders stukje gras….sorry natuur liefhebbers
              Handrem erop.. Ps je kunt dan wel een foutmelding ABS krijgen gezien je optrekt maar de achterwielen niet willen gaan door handrem..

              Ik moest zelfs moeite doen met sneeuw de boel in tc te krijgen gezien nieuwe winterbanden, zelfs garage ging twijfelen…maar de handrem test werkte wel..

              Dit was mijn ervaring

              Daarvoor had ik een 2.2 se zafira bj 2002 deze had nog oudere tc via ABS hoorde je gaan klapperen als het actief werd..

              Succes.

              Met een 1.8 geen ervaring

              ff gekeken

              maxx 1.8

              De link naar autoweek en dan naar uitrusting standaard is het bij sommige een optie en bij de maxx zou het wel horen
              ligt aan de leeftijd..

              maar let even op de andere werking, moet het wel echt glad zijn….

              #17675462
              croshok
                Lid sinds:
                23 April 2008

                Auto is van 2004 en volgens diezelfde gegevens was ik ook in de veronderstelling dat er TC op de Zafira zou zitten.

                In de regen viel het inderdaad niet mee om hier iets van te merken, want het was niet echt glad genoeg (of toch power te weinig :) )

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.