Traag reactie gas opelzafira b z18xer benzine 1.8 motor 103kw

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Zafira Traag reactie gas opelzafira b z18xer benzine 1.8 motor 103kw

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374226
    Mustapha.amh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 April 2020

      Hoi,
      Ik heb opelzafira b z18xer benzine 103 kw
      Bij het indrukken van de koppeling en loslaten van het gaspedaal, hoor ik nog het toerental geluid hoog (toerental verlaagd langzaam). Dit gebeurt pas als ik heb geschakeld.

      Iemand die enig idee heeft waar dit aan ligt.

      I n eed help

      Alvast bedankt!! :help:

      #18374312
      hennes
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 March 2007

        Beetje rare omschrijving en hoop dat ik het begrijp, dus je zegt dat als je de koppeling los laat komen dat de auto daar niet goed op reageerd zijn de koppelings platen nog goed ik bedoel slipt ie niet ?

        #18374322
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Met de koppeling ingetrapt klimt die dan wel snel in toeren?

          #18378499
          Mikey2385
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2020

            Ik heb een soort gelijk probleem denk ik. In mijn Zafira B 2.2 cosmo 2005.

             

            Als ik schakel en druk de koppeling in, klimt het toerental nog even voor hij weer naar beneden zakt. Je hoort het ook duidelijk. Het komt voornamelijk voor bij 2500 toeren, in zijn 2 3 4 en 5. Dus alleen 1 niet, of minder, ik schakel altijd zsm door vanuit 1 omdat daar niet echt het vemogen ligt. Hoe hoger de toeren bij het intrappen van de koppeling, hoe verder hij doorschiet. Bijv:

            ik schakel van 2 naar 3 bij 2500 toeren, dan schiet hij zelf door naar +/- 3000 toeren
            ik schakel van 3 naar 4 bij 3000 toeren dan schiet hij zelf door naar (soms) 4000 toeren

            Zelfs als ik gas compleet los laat en dan pas de koppeling in druk. Kan dit met wervel kleppen of gasklephuis te maken hebben?

            #18378588
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Zou ook een vaccu lek kunnen zijn. Alle slangen even goed controleren.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.