toeval of probleem zelf erger gemaakt?

Forumindex Forums Modellen Astra toeval of probleem zelf erger gemaakt?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267204
    aziz91
      Lid sinds:
      20 July 2014

      beste mensen,

      ik ben sinds 2 weken bezig met het probleem aan mijn auto.

      – auto stottert/schokt in lage toeren
      – mm lampje brand
      – dashboardverlichting flikkert tijdens stationair draaien en in lage toeren. ( dit gebeurd niet als de auto uitstaat )
      – stationair schommelt het toerental tussen 750/900 toeren.

      volgende is gebeurd
      – gecheckt op valse lucht
      – bobine vervangen
      – lambdasonde vervangen
      – bougies gecheckt

      nadat dit was gebeurd draaide de motor al veel beter. ( stationair minder geschommel, geen geschok meer in lage toeren )
      vervolgens vertelde de monteur mij dat mijn LMM ook kapot zou zijn. ( maar als ik deze loskoppel blijft het probleem. het is misschien 10% minder dan als deze gekoppeld is )

      de auto heb ik ook laten uitlezen en gaf de volgende foutcode aan: P0135
      voor zover ik weet staat deze voor de lambdasonde, maar die heb ik al vervangen

      nu las ik dus dat het probleem ook aan de gasklephuis kon liggen. deze wou ik gaan schoonmaken en ik heb hem niet losgehaald maar gewoon met een doekje schoongemaakt aan de bovenkant en gedeeltelijk aan de binnenkant tot waar ik erbij kon. EGR klep ook schoongemaakt.

      alleen nu is het probleem weer terug wat ik voorheen had. ( hard schokken/stotteren in lage toeren, en stationair minder netjes als nadat de lambdasonde was vervangen )

      heb ik dit nu zelf veroorzaakt of is dit pure toeval?

      ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen voordat ik van alles ga vervangen.

      groetjes aziz

      #18245011
      ZakhooiTM
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 November 2013

        Code is inderdaad van de lamda sonde, specifieker : van het verwarmings circuit

        P0135 : O2 Sensor 1 Heater Circuit
        Final stage diagnosis in control unit
        (Short circuit to voltage)

        Welk type Astra is het ? (F,G,H,J welk bouwjaar, motor code)

        #18245012
        aziz91
          Lid sinds:
          20 July 2014

          ja precies inderdaad!

          het gaat om een opel astra G 1.8 16v X1.8XE1 uit 1999

          moet er wel even bij zeggen dat toen de lambasonde werd gemonteerd dat de monteur draden aan het solderen was??

          althans dit vertelde mijn neef mij want hij was erbij.

          #18245013
          ZakhooiTM
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2013

            Als die code wordt aangegeven worden de volgende waarden ‘gelocked’ (sort van laatst bekende geode waarden worden dan gebruikt)
            p0135 : O2 Sensor Heating Voltage Low
            Oxygen sensor adaptation
            Knock control adaptation

            En de monteur heeft zitten solderen ?
            Zover ik weet is het allemaal gewoon inpluggen en gaan (is een 4 pinnige stekker)

            #18245014
            TigraTripleT
              Lid sinds:
              13 January 2013

              Als de monteur de draden aan het solderen was van een nieuwe lamdasonde, was dit kennelijk geen origineel type.

              Hoop dat je niet te veel betaald hebt dan en dat de soldering goed is uitgevoerd / geïsoleerd en netjes afgewerkt.

              Ook kun je de zekering checken van de ‘verwarming’ spoel Lambdasonde.

              #18245015
              Kadettgek
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 September 2005

                Ik heb mijn Labdasonde ook vervangen voor een imitatie model. In deze handleiding stond uitdrukkelijk de draden NIET te solderen!!! er zaten dan ook rare knijpverbindingen bij. (zelf zou ik ze namelijk ook liever solderen)

                #18245016
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Kan heel goed zijn dat het aan de nieuwe lambdasonde ligt, imitatie is meestal troep helemaal met solderen, gewoon origineel halen de lambdasondes.

                  EGR klep afdoppen, en gasklep loshalen en goed schoonmaken en weer met een nieuwe voet pakking monteren.

                  #18245017
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Gewoon orgineele lamda monteren want de imitaties werken vaak op andere spanningen en waardes dan de orginele van opel.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.