Forumindex › Forums › Modellen › Astra › toeval of probleem zelf erger gemaakt?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2014 om 13:33 #17267204
beste mensen,
ik ben sinds 2 weken bezig met het probleem aan mijn auto.
– auto stottert/schokt in lage toeren
– mm lampje brand
– dashboardverlichting flikkert tijdens stationair draaien en in lage toeren. ( dit gebeurd niet als de auto uitstaat )
– stationair schommelt het toerental tussen 750/900 toeren.volgende is gebeurd
– gecheckt op valse lucht
– bobine vervangen
– lambdasonde vervangen
– bougies gechecktnadat dit was gebeurd draaide de motor al veel beter. ( stationair minder geschommel, geen geschok meer in lage toeren )
vervolgens vertelde de monteur mij dat mijn LMM ook kapot zou zijn. ( maar als ik deze loskoppel blijft het probleem. het is misschien 10% minder dan als deze gekoppeld is )de auto heb ik ook laten uitlezen en gaf de volgende foutcode aan: P0135
voor zover ik weet staat deze voor de lambdasonde, maar die heb ik al vervangennu las ik dus dat het probleem ook aan de gasklephuis kon liggen. deze wou ik gaan schoonmaken en ik heb hem niet losgehaald maar gewoon met een doekje schoongemaakt aan de bovenkant en gedeeltelijk aan de binnenkant tot waar ik erbij kon. EGR klep ook schoongemaakt.
alleen nu is het probleem weer terug wat ik voorheen had. ( hard schokken/stotteren in lage toeren, en stationair minder netjes als nadat de lambdasonde was vervangen )
heb ik dit nu zelf veroorzaakt of is dit pure toeval?
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen voordat ik van alles ga vervangen.
groetjes aziz
1 augustus 2014 om 13:51 #18245011Code is inderdaad van de lamda sonde, specifieker : van het verwarmings circuit
P0135 : O2 Sensor 1 Heater Circuit
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to voltage)Welk type Astra is het ? (F,G,H,J welk bouwjaar, motor code)
1 augustus 2014 om 13:58 #18245012ja precies inderdaad!
het gaat om een opel astra G 1.8 16v X1.8XE1 uit 1999
moet er wel even bij zeggen dat toen de lambasonde werd gemonteerd dat de monteur draden aan het solderen was??
althans dit vertelde mijn neef mij want hij was erbij.
1 augustus 2014 om 14:05 #18245013Als die code wordt aangegeven worden de volgende waarden ‘gelocked’ (sort van laatst bekende geode waarden worden dan gebruikt)
p0135 : O2 Sensor Heating Voltage Low
Oxygen sensor adaptation
Knock control adaptationEn de monteur heeft zitten solderen ?
Zover ik weet is het allemaal gewoon inpluggen en gaan (is een 4 pinnige stekker)1 augustus 2014 om 14:10 #18245014Als de monteur de draden aan het solderen was van een nieuwe lamdasonde, was dit kennelijk geen origineel type.
Hoop dat je niet te veel betaald hebt dan en dat de soldering goed is uitgevoerd / geïsoleerd en netjes afgewerkt.
Ook kun je de zekering checken van de ‘verwarming’ spoel Lambdasonde.
1 augustus 2014 om 16:07 #18245015Ik heb mijn Labdasonde ook vervangen voor een imitatie model. In deze handleiding stond uitdrukkelijk de draden NIET te solderen!!! er zaten dan ook rare knijpverbindingen bij. (zelf zou ik ze namelijk ook liever solderen)
1 augustus 2014 om 16:39 #18245016Kan heel goed zijn dat het aan de nieuwe lambdasonde ligt, imitatie is meestal troep helemaal met solderen, gewoon origineel halen de lambdasondes.
EGR klep afdoppen, en gasklep loshalen en goed schoonmaken en weer met een nieuwe voet pakking monteren.
1 augustus 2014 om 17:36 #18245017Gewoon orgineele lamda monteren want de imitaties werken vaak op andere spanningen en waardes dan de orginele van opel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.