toerenteller Kadett E automaat

Forumindex Forums Modellen Kadett toerenteller Kadett E automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269941
    saluma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2010

      Is het mogelijk om een klokkespel over te zetten met een toerenteller erin als er een normale klokkespel in het dashboard zit?
      Ik kan een klokkespel overnemen met toerenteller.Nu weet ik dat ik de W waarde in de gaten moet houden,omdat ik een automaat heb.Ik zou natuurlijk mijn eigen kilometerteller overkunnen zetten in die andere klokkespel.Maar is mijn tellerkabel lang genoeg?Iets staat me bij dat deze dan ff tekort is,omdat de kilometerteller niet in het midden zit.

      Klopt de aansluiting van achteren wel? Voor een toerenteller moet ik een groene draad opzoeken.
      Er is een topic hierover,alleen kan ik hem niet zo snel vinden.
      Om dit klokkespel gaat het.

      en deze gaat er dan uit

      #18268175
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Lijkt me geen probleem als de w waarde klopt. Ik meen (ff uit mijn hoofd) dat je een groene draad vanaf de bobine naar de toerenteller moet trekken.
        Ik vraag me wel af of de snelheidsmeter de goede is: deze loopt namelijk tot 220 ipv 200.
        Het is voor de E2 neem ik aan?

        #18268176
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          denk dat de w waarde niet klopt bij een d heeft een automaat een w van ca 700 en de handbak van 1100.

          het is wat werk maar je kunt je km teller ook in de andere behuizing zetten.
          tip is wel als je het in de winter wilt doen om het plastik eerst op de kachel te leggen.

          als het koud is breekt het zomaar.

          in het elektrische schema wordt de stekker achter op de klok niet apart benoemd

          edit

          als kabel te kort is is er van corsa een sensor die tussen je kabel schroeft heb ca 5 cm meer ruimte

          #18268177
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Ik heb hiervan een topic gemaakt, staat in de how-to afdeling.
            Ik kan alleen de link niet neerzetten omdat op m’n smartphone zit te typen
            Het topic is er wel, heb zonet gekeken

            Rik

            #18268178
            saluma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 November 2010

              Heb de HowTo gevonden.

              #18268179
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Valt me op dat de klokken beter verlicht zijn dan bij de mijne. Andere lampjes?

                #18268180
                saluma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 November 2010

                  @midnight black wrote:

                  Valt me op dat de klokken beter verlicht zijn dan bij de mijne. Andere lampjes?

                  Bedoel je allebei de foto’s? Ik heb er groene rubberen hoesjes omheen gedaan (van onze VolvoV40) en inderdaad heb ik alle lampjes vervangen. (onderste foto)

                  #18268181
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    Snelheidsmeter kan je niet overzetten,van een toerentellerdash die is kleiner

                    #18268182
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Ik bedoel die van de klokkenwinkel met toerenteller, hoewel die niet helemaal gelijkmatig verlicht is.

                      #18268183
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Snelheidsmeter kun je redelijk makkelijk ijken, gewoon met de boel los en tomtom in de wagen een ritje doen, eerst markeren waar de spindle nu zit ten opzichte van de roterende massa achterop. Dan naald lostrekken en met meer/minder spanning monteren. Je moet met het lostrekken dat gewicht aan de achterkant goed vasthouden zodat hij niet meerdere rotaties er naast komt, hoewel dit ook wel weer op te lossen is, want je merkt gauw zat of hij weer spanning heeft om de naald op de stuit terug te trekken.

                        Die connector staat wel degelijk vermeld in de schema’s als meen X6 of X7, zo uit mijn hoofd.

                        Toerental komt inderdaad zo van de bobine of ontstekingsmodule, afhankelijk van type motor.

                        Kilometerteller is inderdaad al gauw te kort, maar kan je van een Omega of Rekord zo pakken.
                        Tip: NEEM ABSOLUUT EEN ORIGINELE ALS JE GEEN RRRRRRRRRR GELUIDEN UIT JE TELLERBAK WILT!!! En andere narigheden, zoals veel te stug rubberen tule voor door schutbord, plastic gammele uiteindes enz. enz…

                        #18268184
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Het is X17, dat is de connector achterop de tellerbak. Het is een ietwat ingewikkeld te lezen schema, maar met een paar avondjes er op studeren kwam ik er wel uit hoe het allemaal zit.

                          Je komt als je een paar voor de hand liggende dingen in het schema opzoekt al vrij snel achter de nummering. Pak je dan een notitieblok en schrijf je de bepinning en draadkleuren op dan kun je het gemakkelijk vergelijk met tellerbakken bijvoorbeeld voor andere auto’s. Zo ben ik nu bezig met een Corsa A GSI tellerbak, die vind ik gewoon heel mooi met al die ronde klokjes. In Brazilië hebben ze ook heeeel speciale exemplaren. De basiswerking is meestal wel het zelfde, en voor de features zijn vaak posities gekozen in de connector die bij de instapmodelletjes niet bedraad zijn.

                          Je kan er zo lekker aan klooien. Ik heb wel dagtellers zitten wisselen in snelheidsmeters, omdat de ene wel lekker resette en de ander niet. En toerentellers, ik heb die tot 8000 toeren gaat bijvoorbeeld, en straks wil ik die in de Corsa tellerbak hebben, met custom tellerplaat waarschijnlijk.

                          Mijn huidige tellerbak heeft ook maar liefst 96 blauwe leds voor de verlichting, met een switchmode dimmer er op. Dat ziet er leuk uit hoor, als ik overdags blauw licht wil zien er uit dan lukt dat! Hoef je met van die goedkope ebay lampjes niet te proberen.

                          Ik heb zo ook mijn kachel en luchtmatrix schuivenpaneel in allerlei plekjes van witte leds voorzien. Alle schakelaars, de sigaretten aansteker met zes witte leds, het analoge klokje met blauwe leds, de mistlicht en stoelverwarmingschakelaars met blauwe leds in de schakelaar. Deze led zit dan inwendig en heb een heldere led afgeknipt en die in het gat gemonteerd. De blauwe led schijnt daar zijwaards in. Zo heb je een prachtig helder blauw licht wat niet fel aan de ogen is bij nacht.

                          Heb twee Omega lampen in het hemeltje, ook met leds, mijn kofferbak en dashboardkastverlichting met leds, kentekenplaatverlichting met leds.

                          Grote voordeel van die dingen is dat het niet warm wordt met zo’n laag vermogen, en het kan goed tegen trillingen, en de levensduur is sowieso fenomenaal.

                          Zal nog eens wat nieuwe foto’s maken, maar dit was mijn oude GT tellerbak:

                          http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=23&t=134092″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18268185
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011

                            Het enigste wat jammer is is dat de tellernaalden bij deze klokkenwinkels niet mooi uitgelicht zijn. De Corsa tellerbak hebben wij het al eens over gehad, ook nog een wens van mij.

                            #18268186
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              @midnight black wrote:

                              Het enigste wat jammer is is dat de tellernaalden bij deze klokkenwinkels niet mooi uitgelicht zijn. De Corsa tellerbak hebben wij het al eens over gehad, ook nog een wens van mij.

                              http://www.ebay.de/itm/1x-LETRONIX-SMD-LED-Nachrustsatz-fur-beleuchtete-Zeiger-rot-4x-Tachonadeln-rot-/200806664948?pt=DE_Autoteile&hash=item2ec1028af4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.