toerental verlichting

Forumindex Forums Modellen Insignia toerental verlichting

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338333
    netebuk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2005

      een vraagske
      sedert gisteren werkt er een deel van mijn toerental verlichting niet meer (de 20 en 30 is niet meer verlicht).
      Is wss een led lampje of een ganse module?
      Al iemand voor gehad?
      En een idee wat de prijs daarvan is om te laten herstellen?
      Mvg

      #18520072
      Pierre
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 April 2023

        Misschien heeft u de auto niet meer maar ik heb t zelfde probleem heeft u het kunnen oplossen?

        #18524227
        Insigniauser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2014

          @ Pierre, ik weet niet waar je woont, maar ik heb recentelijk van mijn MY2011 Insignia A de tellerverlichting laten vernieuwen door KMS in Apeldoorn.

          Kosten zijn rond 200 euro. Dan worden alle verlichting led’s in de klokken vervangen (ivm eventueel kleurverschil).

          Het probleem wordt veroorzaakt dat door ouderdom en temperatuurwisselingen in de auto de led’s contact met de printplaat. Slecht contact wordt veroorzaakt door het gebruikte tin, namelijk zonder loodtoevoeging waardoor de solderingen sneller losscheuren. Nieuwe led’s worden door KMS bevestigd met loodhoudend tin, en zou dan in principe niet meer mogen loskomen.

          Ik zou contact opnemen met KMS Apeldoorn. Je kan je klokken zelf uitbouwen en opsturen (instructies op de site) of op afspraak langsgaan en ze kunnen het voor je in- en uitbouwen. Garantie is 2 jaar op de reparatie.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.