Toerental snelweg

Forumindex Forums Modellen Corsa Toerental snelweg

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211708
    Lampjuh
      Lid sinds:
      29 January 2009

      hallo,

      Ik ga binnekort studeren in Eindhoven. Dit is zo’n 120km per dag rijden.Waarvan 115km over de snelweg.
      Ik rijd nu een Corsa x12xe. Leuke auto, vlot zat eigenlijk,maar op de snelweg een beetje doorrijden, 125/130 en ik heb een toerental van 4000rpm.
      Ergens vind ik dit teveel, het lijkt me enerzijds niet echt prettig voor het blok om telkens zo hoog in toeren te rijden, En het klinkt niet echt prettig. En dat letterlijk dag in dag uit.
      Zit er daarom aan te denken om een corsa met een wat zwaardere motor te kopen. Zat te denken aan een 1.4 16v of 1.6 16v. Maar hoe draaien die op de snelweg en wat moet ik verwachten van het verbruik op de snelweg?
      Of zit dit toerental gebeuren maar in me hoofd, en maak ik me druk om niks. om hard te rijden pak ik de motor wel,dus qua snelheid boeit het niet veel…al is het wel leuk meegenomen. moet nu best hard doortrappen om beetje vlot te zijn.
      Motor is verders perfect in orde, dus dat is het probleem niet.
      Hoe zijn die x14xe/x16xe blokken??

      alvast bedankt!

      #17516600
      OrangeArrow
        Lid sinds:
        18 February 2007

        toerental heeft alles te maken met de overbrenging van de 5 en eindoverbrenging in de bak, denk niet dat die bij een 1.6 16v veel anders zullen zijn… En als de auto bevalt, fijn houden! Dat toerental kan ie makkelijk hebben, als olie en water maar op peil zijn:P

        #17516601
        crossagek
          Lid sinds:
          13 January 2005

          ik draaide met mijn gsi bij 120 km/u ook 4000 toeren , dus maakt weinig uit .

          #17516602
          Lampjuh
            Lid sinds:
            29 January 2009

            oke, dus iets anders heeft weinig nut merk ik! moet ook nodig even me uitlaat dichtlassen. zit een klein gaatje in,zal daarom ook wel storender zijn als normaal.

            nu alleen nog eens een proefritje scoren in een 1.4 16v of 1.6 16v, kijken of me dat wat waard is….

            iig bedankt jongens!

            #17516603
            OrangeArrow
              Lid sinds:
              18 February 2007

              een x12xe is probleemloser dan een x14xe of x16xe, zal je dus goed bedenken als ik jou was…

              #17516604
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                origineel gepost door OrangeArrow
                een x12xe is probleemloser dan een x14xe of x16xe, zal je dus goed bedenken als ik jou was…

                mijn 1.2 heeft anders wel problemen hoor:mad:
                heb hem bijna een jaar, heb altijd al soms ingehouden. maar sinds een paar dagen springt het lampje van mn motermangemant aan. en nu op dit moment brand hij meteen na het starten al. gaat niet meer uit. tusse de 1000 en 1500 toeren kan ik met weinig gas normaal rijden, kom ik daarboven (totaan de 3500 toeren) dan stoterd en bonkt het blok aan alle kanten. hij houd in, hij wil uitvallen.
                weet jij toevallig wat het probleem is? en wat het kost?
                Kan ik er nog mee naar de garage rijden?

                robert

                #17516605
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  uitlezen Robert.

                  Willem

                  #17516606
                  kyvin
                    Lid sinds:
                    22 October 2006

                    Als je toch voor wat anders kijkt waarom dat geen diesel

                    want 120 per dag is toch best wat .

                    kyvin

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.