TOEREN

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208041
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Beste Opelfanaten,

    Ik heb een vraag
    ik heb in mijn calibra een c20NE met een F18Cr.

    Nu reed ik van de week iets van 140 km en toen draaide me blokje iets van 4000 toeren is dat normaal?

    Ik heb namelijk het idee dat hij meer toeren draaid dan een c20ne met de bijbehorende F16

    Wie van jullie weet dat :)

    Gr,

    Patrick

    #17448678
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    mijn c20ne met f16cr draait bij 120 3500 toeren dus kan wel kloppen.

    maar goed ik zelf vind het ook iri daarom komt er binnekort een f18wr achter.

    dus ja is normaal als je je er aan ergert (net als ik zoek een langere bak f16wr / f17 wr f18 wr. of f18+

    #17448679
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Ligt aan het type van de bak, namelijk:

    F16CR / F18CR = 3500 toeren bij 120km/u
    F16R / F18R = 3200 toeren bij 120km/u
    F16WR / F18WR = 2900 toeren bij 120km/u

    F18+ = 2650 bij 120km/u (deze bak is voor een diesel en is versterkt).

    Willem

    #17448680
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Dus als ik het zo lees is het dus normaal dat de motor zo’n 4000 toeren draaid bij 140 km

    Wat is eigenlijk de beste versnellingsbak in combinatie met C20NE.

    #17448681
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    ja ik persoonljik vind die korte bakken iri rijden schakelen schakelen en nog eens….

    mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een lange bak!

    maar wat wil je dr mee doen dan? gewoon dagenlijks rjiden?

    #17448682
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Ik vraag dit omdat ik graag een bak er op heb zitten waar je wat beter mee kan door trekken

    Voor de rest denk ik aan een andere nokkenas en chip maar niks speciaal of zou

    het is wat je zegt gewoon irii om zo hoog in toeren te zitten als je rustig 120/140 rijd

    #17448683
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Wie van jullie weet wat een goede sport nokkenas is voor 8v

    #17448684
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    staat een op mp van shrick attans aangepast door schrik is een standaard c20ne as die verslepen is mailde de verkoper mij.

    #17448685
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Dus een schrick is goed en die mathijssen

    #17448686
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    nou goed….

    ik vind het zelf moeilijk te controleren of hij wel echt aangepast is en niet gewoon een normale c20ne nokkenas is dat vind ik te link daarom koop ik hem niet.

    en ja wat is goed. wat wil jij?

    vermogen onderin vermogen boven. hoe moet het stationair lopen.

    die nokkenas van matthijsen vind ik relatief tam maar daarom hoeft hij nog niet slecht te zijn als je er nog fatsoenlijk dagenlijks mee wilt kunnen rijden..

    de ene zecht dat 296 graden nokkenassen de max is voor dagenljiks

    sw16v hier op het forum vond 292 al heel erg veel voor dagenlijks en reed ok 1200 rpm stationair als ik me niet vergis om te voorkomen dat hij uitvalt.

    niet alleen de graden zecht wat ook de time-ing en de lift van de nokkenas.

    verdiep je eens wat in de materie. en trek je eigen conclusies.

    zo zijn er hier op het forum verschillende mensen die met een hoogtoerige 16v moter rijden, de ene zweert bij een cr bak de andere bij een wr. en ieder heeft daar zo hun redenen voor.

    #17448687
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    X3 asje 296 grd van ENEM.se

    #17448688
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Hoi thnx voor jullie reacties

    Waar het mij omgaat is een compromie zodat ik een mooi koppel curve krijg

    klepspeling 0.00mm 0.00mm
    duratie [0.1mm+s] 271° 271°
    duratie [1.0mm+s] 225° 224°
    klep lift
    11.35mm 11.35mm
    nok lift 6.90mm 6.90mm
    klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
    timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° veerschotels: O.E.M.
    lift in BDP
    1.00mm 1.10mm

    Neem aan dat dit dus een 271 graden nokenas is toch
    dit is die van mathijsen

    #17448689
    Patrick24
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 93
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Hoi thnx voor jullie reacties

    Waar het mij omgaat is een compromie zodat ik een mooi koppel curve krijg

    klepspeling 0.00mm 0.00mm
    duratie [0.1mm+s] 271° 271°
    duratie [1.0mm+s] 225° 224°
    klep lift
    11.35mm 11.35mm
    nok lift 6.90mm 6.90mm
    klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
    timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° veerschotels: O.E.M.
    lift in BDP
    1.00mm 1.10mm

    Neem aan dat dit dus een 271 graden nokenas is toch
    dit is die van mathijsen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.