Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › TOEREN
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2008 om 11:43 #17208041
Beste Opelfanaten,
Ik heb een vraag
ik heb in mijn calibra een c20NE met een F18Cr.Nu reed ik van de week iets van 140 km en toen draaide me blokje iets van 4000 toeren is dat normaal?
Ik heb namelijk het idee dat hij meer toeren draaid dan een c20ne met de bijbehorende F16
Wie van jullie weet dat :)
Gr,
Patrick
11 november 2008 om 12:00 #17448678mijn c20ne met f16cr draait bij 120 3500 toeren dus kan wel kloppen.
maar goed ik zelf vind het ook iri daarom komt er binnekort een f18wr achter.
dus ja is normaal als je je er aan ergert (net als ik zoek een langere bak f16wr / f17 wr f18 wr. of f18+
12 november 2008 om 17:25 #17448679Ligt aan het type van de bak, namelijk:
F16CR / F18CR = 3500 toeren bij 120km/u
F16R / F18R = 3200 toeren bij 120km/u
F16WR / F18WR = 2900 toeren bij 120km/uF18+ = 2650 bij 120km/u (deze bak is voor een diesel en is versterkt).
Willem
13 november 2008 om 09:35 #17448680Dus als ik het zo lees is het dus normaal dat de motor zo’n 4000 toeren draaid bij 140 km
Wat is eigenlijk de beste versnellingsbak in combinatie met C20NE.
13 november 2008 om 09:52 #17448681ja ik persoonljik vind die korte bakken iri rijden schakelen schakelen en nog eens….
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een lange bak!
maar wat wil je dr mee doen dan? gewoon dagenlijks rjiden?
14 november 2008 om 10:10 #17448682Ik vraag dit omdat ik graag een bak er op heb zitten waar je wat beter mee kan door trekken
Voor de rest denk ik aan een andere nokkenas en chip maar niks speciaal of zou
het is wat je zegt gewoon irii om zo hoog in toeren te zitten als je rustig 120/140 rijd
17 november 2008 om 10:06 #17448683Wie van jullie weet wat een goede sport nokkenas is voor 8v
17 november 2008 om 14:13 #17448684staat een op mp van shrick attans aangepast door schrik is een standaard c20ne as die verslepen is mailde de verkoper mij.
18 november 2008 om 09:22 #17448685Dus een schrick is goed en die mathijssen
18 november 2008 om 13:21 #17448686nou goed….
ik vind het zelf moeilijk te controleren of hij wel echt aangepast is en niet gewoon een normale c20ne nokkenas is dat vind ik te link daarom koop ik hem niet.
en ja wat is goed. wat wil jij?
vermogen onderin vermogen boven. hoe moet het stationair lopen.
die nokkenas van matthijsen vind ik relatief tam maar daarom hoeft hij nog niet slecht te zijn als je er nog fatsoenlijk dagenlijks mee wilt kunnen rijden..
de ene zecht dat 296 graden nokkenassen de max is voor dagenljiks
sw16v hier op het forum vond 292 al heel erg veel voor dagenlijks en reed ok 1200 rpm stationair als ik me niet vergis om te voorkomen dat hij uitvalt.
niet alleen de graden zecht wat ook de time-ing en de lift van de nokkenas.
verdiep je eens wat in de materie. en trek je eigen conclusies.
zo zijn er hier op het forum verschillende mensen die met een hoogtoerige 16v moter rijden, de ene zweert bij een cr bak de andere bij een wr. en ieder heeft daar zo hun redenen voor.
19 november 2008 om 19:25 #17448687X3 asje 296 grd van ENEM.se
21 november 2008 om 09:18 #17448688Hoi thnx voor jullie reacties
Waar het mij omgaat is een compromie zodat ik een mooi koppel curve krijg
klepspeling
0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 271° 271°
duratie [1.0mm+s] 225° 224°
klep lift11.35mm 11.35mm
nok lift 6.90mm 6.90mm
klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° veerschotels: O.E.M.
lift in BDP1.00mm 1.10mmNeem aan dat dit dus een 271 graden nokenas is toch
dit is die van mathijsen24 november 2008 om 13:56 #17448689Hoi thnx voor jullie reacties
Waar het mij omgaat is een compromie zodat ik een mooi koppel curve krijg
klepspeling
0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 271° 271°
duratie [1.0mm+s] 225° 224°
klep lift11.35mm 11.35mm
nok lift 6.90mm 6.90mm
klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° veerschotels: O.E.M.
lift in BDP1.00mm 1.10mmNeem aan dat dit dus een 271 graden nokenas is toch
dit is die van mathijsen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.