TOEREN

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208041
    Patrick24
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Beste Opelfanaten,

      Ik heb een vraag
      ik heb in mijn calibra een c20NE met een F18Cr.

      Nu reed ik van de week iets van 140 km en toen draaide me blokje iets van 4000 toeren is dat normaal?

      Ik heb namelijk het idee dat hij meer toeren draaid dan een c20ne met de bijbehorende F16

      Wie van jullie weet dat :)

      Gr,

      Patrick

      #17448678
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        mijn c20ne met f16cr draait bij 120 3500 toeren dus kan wel kloppen.

        maar goed ik zelf vind het ook iri daarom komt er binnekort een f18wr achter.

        dus ja is normaal als je je er aan ergert (net als ik zoek een langere bak f16wr / f17 wr f18 wr. of f18+

        #17448679
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ligt aan het type van de bak, namelijk:

          F16CR / F18CR = 3500 toeren bij 120km/u
          F16R / F18R = 3200 toeren bij 120km/u
          F16WR / F18WR = 2900 toeren bij 120km/u

          F18+ = 2650 bij 120km/u (deze bak is voor een diesel en is versterkt).

          Willem

          #17448680
          Patrick24
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Dus als ik het zo lees is het dus normaal dat de motor zo’n 4000 toeren draaid bij 140 km

            Wat is eigenlijk de beste versnellingsbak in combinatie met C20NE.

            #17448681
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              ja ik persoonljik vind die korte bakken iri rijden schakelen schakelen en nog eens….

              mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een lange bak!

              maar wat wil je dr mee doen dan? gewoon dagenlijks rjiden?

              #17448682
              Patrick24
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik vraag dit omdat ik graag een bak er op heb zitten waar je wat beter mee kan door trekken

                Voor de rest denk ik aan een andere nokkenas en chip maar niks speciaal of zou

                het is wat je zegt gewoon irii om zo hoog in toeren te zitten als je rustig 120/140 rijd

                #17448683
                Patrick24
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Wie van jullie weet wat een goede sport nokkenas is voor 8v

                  #17448684
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    staat een op mp van shrick attans aangepast door schrik is een standaard c20ne as die verslepen is mailde de verkoper mij.

                    #17448685
                    Patrick24
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Dus een schrick is goed en die mathijssen

                      #17448686
                      sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 November 2005

                        nou goed….

                        ik vind het zelf moeilijk te controleren of hij wel echt aangepast is en niet gewoon een normale c20ne nokkenas is dat vind ik te link daarom koop ik hem niet.

                        en ja wat is goed. wat wil jij?

                        vermogen onderin vermogen boven. hoe moet het stationair lopen.

                        die nokkenas van matthijsen vind ik relatief tam maar daarom hoeft hij nog niet slecht te zijn als je er nog fatsoenlijk dagenlijks mee wilt kunnen rijden..

                        de ene zecht dat 296 graden nokkenassen de max is voor dagenljiks

                        sw16v hier op het forum vond 292 al heel erg veel voor dagenlijks en reed ok 1200 rpm stationair als ik me niet vergis om te voorkomen dat hij uitvalt.

                        niet alleen de graden zecht wat ook de time-ing en de lift van de nokkenas.

                        verdiep je eens wat in de materie. en trek je eigen conclusies.

                        zo zijn er hier op het forum verschillende mensen die met een hoogtoerige 16v moter rijden, de ene zweert bij een cr bak de andere bij een wr. en ieder heeft daar zo hun redenen voor.

                        #17448687
                        robbyrood
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 February 2006

                          X3 asje 296 grd van ENEM.se

                          #17448688
                          Patrick24
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Hoi thnx voor jullie reacties

                            Waar het mij omgaat is een compromie zodat ik een mooi koppel curve krijg

                            klepspeling 0.00mm 0.00mm
                            duratie [0.1mm+s] 271° 271°
                            duratie [1.0mm+s] 225° 224°
                            klep lift
                            11.35mm 11.35mm
                            nok lift 6.90mm 6.90mm
                            klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
                            timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° veerschotels: O.E.M.
                            lift in BDP
                            1.00mm 1.10mm

                            Neem aan dat dit dus een 271 graden nokenas is toch
                            dit is die van mathijsen

                            #17448689
                            Patrick24
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Hoi thnx voor jullie reacties

                              Waar het mij omgaat is een compromie zodat ik een mooi koppel curve krijg

                              klepspeling 0.00mm 0.00mm
                              duratie [0.1mm+s] 271° 271°
                              duratie [1.0mm+s] 225° 224°
                              klep lift
                              11.35mm 11.35mm
                              nok lift 6.90mm 6.90mm
                              klep spreiding 110° 110° nokvolgers: O.E.M.
                              timing [1.0mm+s] 0/45° 43/ 1° veerschotels: O.E.M.
                              lift in BDP
                              1.00mm 1.10mm

                              Neem aan dat dit dus een 271 graden nokenas is toch
                              dit is die van mathijsen

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.