Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Grandland X, echter heb ik probelemen met de TMC signaal. Het signaal wordt niet altijd ontvangen de ene keer krijg ik hem direct de andere keer totaal niet. Toevallig was ik afgelopen week in de garage voor een trekhaak en daar hoorde ik een klant voor me met hetzelfde probleem ook een Grandland X maar als je goed zoekt op internet komt het voor bij alle modellen met het laatste navigatie systeem.
Ga niet zeggen dat de radio op de juiste zender moet staan ik heb Radio 1, 2, Sky geprobeerd op al deze zenders krijg ik soms wel een TMC signaal maar ook weer niet. Ik krijg het meer niet dan wel wat heel vervelend is gezien ik gewend was in mijn oude Peugeot om een overzicht te hebben van de verkeerssituatie. Tijdens het monteren van de trekhaak heb ik dit doorgegeven en volgens de garage hebben ze me software geupdate waar ik mijn twijfels over heb. Weet iemand wat de laatste firmware versie van de opel boordcomputer is ik vermoed dat het ontbreken van het TMC signaal iets software matig is icm de Navi en radio.
Graag wil ik van meerdere mensen weten of zei ook deze problemen hebben.