TMC Signaal slecht icm navigatie

Forumindex Forums Modellen Grandland X TMC Signaal slecht icm navigatie

Mijn TMC signaal is altijd aanwezig en zichtbaar.

Ik zou graag willen weten hoeveel rijders hiervan last hebben.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • Ja, altijd
  • Soms
  • Nee, nooit
  • Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2019om 07:36 door Anoniem.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366951
    Simon Koel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2019

      Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Grandland X, echter heb ik probelemen met de TMC signaal. Het signaal wordt niet altijd ontvangen de ene keer krijg ik hem direct de andere keer totaal niet. Toevallig was ik afgelopen week in de garage voor een trekhaak en daar hoorde ik een klant voor me met hetzelfde probleem ook een Grandland X maar als je goed zoekt op internet komt het voor bij alle modellen met het laatste navigatie systeem.

      Ga niet zeggen dat de radio op de juiste zender moet staan ik heb Radio 1, 2, Sky geprobeerd op al deze zenders krijg ik soms wel een TMC signaal maar ook weer niet. Ik krijg het meer niet dan wel wat heel vervelend is gezien ik gewend was in mijn oude Peugeot om een overzicht te hebben van de verkeerssituatie. Tijdens het monteren van de trekhaak heb ik dit doorgegeven en volgens de garage hebben ze me software geupdate waar ik mijn twijfels over heb. Weet iemand wat de laatste firmware versie van de opel boordcomputer is ik vermoed dat het ontbreken van het TMC signaal iets software matig is icm de Navi en radio.

      Graag wil ik van meerdere mensen weten of zei ook deze problemen hebben.

      #18366959
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Waarom ouderwetse meuk (TMC) gebruiken terwijl apps via carplay up-2-date zijn en veel betere verkeersinformatie verstrekken?

        Daarnaast via carplay is je telefoonverbinding ook direct vele malen beter…..

        #18366967
        Simon Koel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2019

          [quote quote=18366959]Waarom ouderwetse meuk (TMC) gebruiken terwijl apps via carplay up-2-date zijn en veel betere verkeersinformatie verstrekken? Daarnaast via carplay is je telefoonverbinding ook direct vele malen beter…..[/quote]

          Hoezo oude meuk signaal is uitstekend als ik het vergelijk met mijn oude auto (Peugeot) nooit problemen gehad ermee en altijd actueel net als de vele apps die verre van ideaal zijn. Tevens zit het systeem in de auto dus mag je verwachten dat het 100% werkt anders hadden ze het beter weg kunnen laten. Tevens snap ik jou redenering mbt de telefoonverbinding niet signaal is altijd goed en de bluetooth verbinding werkt even goed als de carplay verbinding.

          Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

          #18366968
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Denk in oplossingen en niet in problemen !

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.