TMC berichten niet te verwijderen

Forumindex Forums Modellen Insignia TMC berichten niet te verwijderen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225390
    kroorda
      Lid sinds:
      31 August 2010

      Ik heb een Insignia 1.6 turbo met de DVD 800. Maar sinds afgelopen 30 juli, zijn de TMC berichten van die dag niet meer te verwijderen. Ik krijg nog wel de nieuwste van vandaag in het scherm, maar ook nog steeds die van 30 juli.
      Ik heb al eens volledig alle kaarten verwijderd van de harde schijf en opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet baten.

      Enig idee hoe dit op te lossen? Of heeft nog niemand dit probleem gehad.

      #17722977
      Dreyo
        Lid sinds:
        16 September 2010

        Ik heb dezelfde auto, met hetzelfde probleem. Sinds een paar weken (dus eveneens sinds eind juli) heb ik meerdere TMC meldingen die er niet meer uit gaan. Ik heb al eerder op internet zitten zoeken en het schijnt te gaan om TMC vervuiling door de omroepen (radiozenders) die de TMC berichten meegeven. De berichten gaan er wel uit als je uit het huidige TMC gebied zou rijden, zodat andere radiozenders opgepikt worden. Heb dit zelf al eens gedaan en de berichten verdwenen inderdaad. Als je dan echter weer in dezelfde regio gaat rijden, komen die vervuilde oude berichten gewoon weer terug. :thumbdown

        Er zit dus niets anders op dan lijdzaam wachten op een opschoning van de TMC bestanden. Helaas.

        #17722978
        Mourits
          Lid sinds:
          25 October 2010

          Ik heb dit zelfde probleem met oude TMC berichten. Ben hiervoor naar de Garage geweest en deze zouden een nieuwe update er op gezet hebben. Resultaat: nopes ( tot nu toe dan).

          Ook een van de problemen met het navigatiesysteem is het feit dat ik pas filemeldingen krijg op het moment dat ik in de file sta!!!!!!. Dit is erg irritant omdat het systeem gewoon te laat is met reageren. ZO rij ik iedere week van Rotterdam naar Maastricht. Standaard sta er ter hoogte van Echt een file. Maar niet voor mijn Insignia. Die blijft consequent aangeven op het moment dat ik voor en achter vast sta terwijl ik op da tmoment al 1,5 uur minstens in de auto zit.
          Kortom veel irritatie over file leed maar ook over het slechte systeem van Opel.

          Inmiddels onderhoud ik email contact met Opel Nederland over dit probleem.

          Hebben meer mensen last van een slecht werkend TMC systeem?

          #17722980
          astra-gtc-freak
            Lid sinds:
            3 March 2010

            @Mourits wrote:

            Ik heb dit zelfde probleem met oude TMC berichten. Ben hiervoor naar de Garage geweest en deze zouden een nieuwe update er op gezet hebben. Resultaat: nopes ( tot nu toe dan).

            Ook een van de problemen met het navigatiesysteem is het feit dat ik pas filemeldingen krijg op het moment dat ik in de file sta!!!!!!. Dit is erg irritant omdat het systeem gewoon te laat is met reageren. ZO rij ik iedere week van Rotterdam naar Maastricht. Standaard sta er ter hoogte van Echt een file. Maar niet voor mijn Insignia. Die blijft consequent aangeven op het moment dat ik voor en achter vast sta terwijl ik op da tmoment al 1,5 uur minstens in de auto zit.
            Kortom veel irritatie over file leed maar ook over het slechte systeem van Opel.

            Inmiddels onderhoud ik email contact met Opel Nederland over dit probleem.

            Hebben meer mensen last van een slecht werkend TMC systeem?

            Hoi Mourits.

            Ik sta echt te kijken van je probleem.
            Het zit namelijk zo ik heb zelf een astra gtc uit 2006.
            Met een (vergeleken met jou navi) een oud navigatiesytseem van opel de navi70.
            Hier zit ook tmc op en bij mij werkt het echt perfect geeft ruim van te voren soms al 50km of nog eerder aan dat ik een file nader en of ik voor een alternatieve route wil kiezen.
            Maar ook als ik nog maar net een aantal min in de wagen zit en ik heb m’n navigatie aan staan geeft hij aan als ik een file nader en of ik voor een alternatieve route wil kiezen.
            Het lijkt dus wel ofdat je radio ontvangst niet helemaal 100% is waardoor je slechte of geen tmc ontvangst heb.
            Je kan dit makkelijk controleren door handmatig een zender te zoeken waarvan je weet dat hij wat verder weg is bv bfbs in (duitsland) of studie brussel in (belgie)

            Succes

            #17722979
            nicocorsa
              Lid sinds:
              6 June 2006

              ik zelf heb ook zo een on opgelost navi tmc probleem .

              heb een astra j cd500 toestel bij ons in de buurt zijn ze langs de kant antwerpen en hasselt aan het werken . deze wagen geeft niet weer als er stremming of file of zelfs werken zijn op die weg .

              als ik dan met mijn eigen insignia dvd 800 rijdt doet hij dat wel . heb beide auto’s langs elkaar gezet en de aangevinkte dingen het zelfde gezet geen oplossing .

              zelfs met de navi aan geen weergave terwijl mijn systeem dvd 800 perfect rode lijne aan geeft of waarschuwings teken’s

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.