tips voor aankoop corsa c

Forumindex Forums Modellen Corsa tips voor aankoop corsa c

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238455
    rooiepeet
      Lid sinds:
      23 November 2009

      ik ben al enige tijd op dit forum actief alleen dan vooral in het vectra gedeelte omdat ik ook een vectra bezit.
      maar omdat ik eigenlijk alleen korte stukjes rij en weinig op snelwegen etc. te zien ben, vind ik langzamerhand de hoge kosten voor wegenbelasting en brandstofverbruik een beetje overbodig worden zeker nu ik naast deze auto ook een auto heb om circuit te rijden wat de nodige kosten met zich mee brengt.
      ik zit een beetje rond te kijken voor een wat kleinere auto met een wat kleinere motor, een collega van me heeft een corsa c en ik vind dat eigenlijk ook wel een strakke wagen.

      heeft er iemand tips of ervaringen over de benzine motoren die gelever zijn in de corsa c, en dan kwa betrouwbaarheid, storinggevoelig en snelheid etc en kwa verbruik.
      eigenlijk wil ik wel een gsi uitvoering alleen heb je die van 1.2 tot 1.8 als ik het een beetje goed heb, ik wil best een beetje snel wezen maar het moet ook weer niet zo zijn dat ik net als nu met me 2.5 v6 1 op 6.5 ga rijden.

      wellicht is er hier iemand met ervaring en tips of advies, alles is welkom ook aandachtspunten bij aankoop, ik ben benieuwd.

      alvast bedankt

      #17887668
      NWitkamp
        Lid sinds:
        11 April 2010

        Is al een topic over: viewtopic.php?f=8&t=136987

        #17887669
        rooiepeet
          Lid sinds:
          23 November 2009

          ja idd maar de voor en nadelen wat betreft motor types.
          ik zou zeggen een 1.8 is het beste maar misschien is die erg storing gevoelig of heeft die meer kans op olie verbuik dan een 1.4 of iets in die geest.

          #17887670
          NWitkamp
            Lid sinds:
            11 April 2010

            Durf ik niet te zeggen. Heb zelf een Corsa c 1.4 16v Sport gehad. Opzich een leuke redelijk sportieve auto die nog vrij zuinig is, maar is wel een hele stap terug in vergelijking met je Vectra. Geloof dat ik destijds gemiddeld ongeveer 1 op 12 reed. Heb zelf nooit echt grote problemen gehad met de auto. Alleen dan dat van het schakelmechanisme.

            #17887671
            roze
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 October 2004

              ik rijd de 1.8 gsi al 4 jaar( ongeveer 60 duizend km.) zonder problemen. is een hele betrouwbare motor(naar mijn mening).rijd gemiddeld 1op 12 meestal kortere stukken. ook nagenoeg geen olieverbruik.rijd er zelfs regelmatig mee op het cicuit, en heeft mij nog nooit laten staan.

              groetjes Rozé :thumbup

              #17887672
              rooiepeet
                Lid sinds:
                23 November 2009

                oke bedankt voor de reacties,

                @rozé met dat verbruik rij je dan als een omatje of heb je eigenlijk altijd haast? ik i khet een beetje me mezelf vergelijken.

                #17887673
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  De Z18XE 1.8 16V is gelijk aan die van de 1.8 16V in de Vectra-B / Astra-G vanaf 2001 (Z18Xe), en deze is in zijn carriere al als zeer betrouwbaar gebleken.

                  eneig nadeel is dat het meestal een GSi betreft indien het een 1.8 is, en die worden veelal gekocht om vlot bereden te worden, opzich geen probleem, mits dit op een nette manier gebeurt…

                  er zijn in de corsa-C ook zat GARE 1.8en te vinden namelijk.

                  Willem

                  #17887674
                  roze
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 October 2004

                    ik rijd redelijk rustig maar niet als een omatje!!!!!!! maar ook met flink trappe( een paar rondjes nordschleife!!!) blijft hij redelijk zuinig zo rond de 1 op 8á9. de corsa heeft een vrij korte versnellingbak ,bij 120 km/u draai je 3700 tpm.dus op de langere snelweg ritjes is hij niet echt zuiniger 1 op 12á 13. of je moet 100 gaan rijden.ik ben vorig jaar naar italie gereden achter mijn broer aan met zijn vouwwagen ,continu 100 . dan rijd je makkelijk 1 op 18á19.
                    er zullen vast wel gare 1.8 gsitjes rond rijden, maar als je de motor goed warm rijd en zorgt dat er voldoende olie op zit en niet gaat liggen kloten met de toerenbegrenzer, krijg je ze niet kapot!!!!!!

                    groetjes Rozé

                    #17887675
                    rooiepeet
                      Lid sinds:
                      23 November 2009

                      oke dus de 1.8 is een betrouwbaar en snel blokkie.
                      en de 1.4 en de 1.6 gsi, zijn die nou een stuk minder snel of betrouwbaarder.
                      kweet niet wat die motoren zouden verschillen in de wegenbelasting.

                      #17887676
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        de 1.6 is niet in de corsa-C geleverd, alleen in de combo-C als 1.6 8klepper met 85pk en 1.6 16V aardgas motor met 94 of 97pk.

                        Willem

                        #17887677
                        Rotho
                          Lid sinds:
                          22 January 2010

                          @rooiepeet wrote:

                          oke dus de 1.8 is een betrouwbaar en snel blokkie.
                          en de 1.4 en de 1.6 gsi, zijn die nou een stuk minder snel of betrouwbaarder.
                          kweet niet wat die motoren zouden verschillen in de wegenbelasting.

                          Zit je misschien niet met de Corsa D in de war?

                          #17887678
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            tja, de 1.6 GSi, kan de Corsa-A B of D zijn inderdaad.. die zijn er als GSi…

                            Willem

                            #17887679
                            Rotho
                              Lid sinds:
                              22 January 2010

                              C niet, dan wordt het 1.8 GSi

                              edit: je bedoeld vast B ;)

                              #17887680
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Edit: fout gezien en verbeterd, dank je.

                                Willem

                                #17887681
                                rooiepeet
                                  Lid sinds:
                                  23 November 2009

                                  nou ik ben niet zo thuis in het gsi gebeuren welke motoren daar allemaal in geleverd zijn bij welk model.
                                  alleen een collega van me heeft een c gsi maar ik meende dat daar een 1.4 in lag maar dat zal ik dan wel fout hebben.
                                  kvind alleen de C kwa model en bouwjaren wel aantrekkelijk, en daar is dus alleen de 1.8 geleverd in de gsi variant.

                                  #17887682
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    ja kan heel goed, na 2004 is de GSi geleverd met de volgende motoren:

                                    1.4 16V 90pk
                                    1.8 16V 125pk
                                    1.7 CDTi 16V 100pk.

                                    daarvoor was er alleen maar de 1.8 16V GSi..

                                    de 1.8 16V is ook als Cosmo (luxe uitvoering) verkocht.

                                    Willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.