Tips gezocht iets anders dan Meguiares……

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Tips gezocht iets anders dan Meguiares……

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270221
    Dennis120506
      Lid sinds:
      16 October 2014

      Nu ik een mooi auto heb wil ik die natuurlijk ook mooi houden.
      Nu lijkt mij dat stappen plan van Meguiares wel een mooi systeem, maar die prijzen zijn echt belachelijk!!!

      Nu zoek ik dus eigenlijk de underdog van Maguires, net zo goed maar een stuk goedkoper.

      Ik heb geen poets machine, dus word allemaal hand werk.
      Qua echt poetsen heb ik niet heel veel ervaring, wassen en dan 2 tot 3 keer per jaar in de standaard turtlewax.
      Dan heb je mijn poets ervaring wel gehad.

      Wie heeft er goede ervaringen met een ander merk/systeem?

      #18270475
      GTS Power
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        Kijk eens op Carclean.nl

        Daar zit ook een forum bij waar je heel veel informatie kunt vinden.

        #18270476
        GTS Vectra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2011

          #18270477
          -BlendjuH-
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2008

            Het is wel zo dat je het vaker gebruikt dan 1 keer ;)
            Sommige producten heb ik 2 jaar geleden aangeschaft en
            was toch regelmatig de vectra en zelfs van bekenden in die tijd :D
            Dus was is dan duur …
            Tevens zijn er genoeg namen die net zo goed zijn of zelfs nog beter zijn …
            En betaalbaar …
            En zoals GTS Power zegt …. kijk is op carclean.nl :D

            #18270478
            lucas1975
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              Heb ook aardig wat producten versleten met de jaren, 20 jaar geleden ook regelmatig met turtlewax, maar er zijn tegenwoordig echt heel veel betere producten.

              2 producten waar ik toch vaak naar teruggrijp zijn de was van Colinite en de shampoo van mequirs, zeker als je je wagen 2 a 3 keer per jaar wilt doe. Duur, tja, wat is duur. Je mag maar heel weinig van het product gebruiken. Doe denk al een jaartje of 3 met mijn potje, en doe er regelmatig mijn 2 auto s mee. http://www.carclean.nl/product/Collinite/Marque_d_Elegance_Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO_915_100812″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              Dan wekelijks of tweewekelijks met gold glass shampoo.Dit is een zeer goed reiniging maar met veel conditioners.
              http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_Car_Wash_473ml_G7116_100036″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              Dan blijft de wagen mooi schoon en de waslaag intact. Heb nu op beide wagens nog waterparels en was, en toch enkele maanden terug de wagens gedaan.

              Groetjes en succes!

              #18270479
              kiyamizio
                Lid sinds:
                5 February 2010

                Poor boys producten zijn awesome en je betaal niet ala meguiars

                #18270480
                Dennis120506
                  Lid sinds:
                  16 October 2014

                  Carclean.nl forum WOW :shock: wat een schat aan informatie……ben al 3 dagen aan het lezen…. :vertag

                  Word wel hebberig van die webshop…… :wub

                  Heb besloten om nog ff door te sparen en voor een DAP500 setje te gaan en aan te vullen met een eigen mix van verschillende merken.

                  Ik hoop eigenlijk dat iemand zijn 500 weg doet om te upgraden naar een 900 ofzo.
                  Nog mooier zou zijn als Carclean.nl met een lekkere kortingsactie komt. ;)

                  To be continued zal ik maar zeggen :thumb

                  #18270481
                  Harjan
                    Lid sinds:
                    17 October 2005

                    Mag ik vragen waarom als je voor een DAP500 kiest? Een DAP900(v3) is een rotory machine. Dit is eigenlijk nog mooier. Goed en veel lezen, dan kan er weinig mis gaan.

                    #18270482
                    Dennis120506
                      Lid sinds:
                      16 October 2014

                      @Harjan wrote:

                      Mag ik vragen waarom als je voor een DAP500 kiest? Een DAP900(v3) is een rotory machine. Dit is eigenlijk nog mooier. Goed en veel lezen, dan kan er weinig mis gaan.

                      ???? De 900 is volgens mij geen rotory maar ook een dual action net als de 500???

                      Een rotary is (naar wat ik gelezen heb) voor een beginner niet aan te raden.

                      Waarom de 500? Die word eerder gebruikt aangeboden en zal dus qua prijs wel aantrekkelijk zijn.
                      Als ik niet kan slagen op de 2de hands markt kan slagen en een nieuwe ga aanschaffen dan word het waarschijnlijk wel een 900 omdat het prijs verschil redelijk klein is.

                      #18270483
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        De DAP900 is inderdaad geen rotary maar een Dual Action machine.
                        De PRO900 is wel een roterende machine en niet geschikt voor beginners.

                        Overigens gaat mijn DAP500 binnenkort weg, mocht je interesse hebben in de DAP dan moet je maar even een PB sturen.
                        Dat geldt ook als je wat meer wil weten over andere producten, de meeste merken heb ik wel thuis liggen.

                        Volgende week zaterdag staat er een Astra G op het programma die we in de loods in Harderwijk gaan polijsten en waxen, als je geïnteresseerd bent om wat info op te doen dan ben je van harte welkom.

                        Gr. Arjan

                        #18270484
                        Dennis120506
                          Lid sinds:
                          16 October 2014

                          Bedankt voor het aanbod!!!!!!
                          Je woont in ieder geval lekker in de buurt!

                          Alleen van alle dagen komt as zaterdag echt niet uit……
                          Mijn oudste dochter heeft een beperking en mag na 2 jaar lang zwemlessen te hebben gevolgt nu afzwemmen voor haar B diploma.
                          Nu heeft ze zaterdagochtend om 7:00 haar laatste les dan om 9:30 haar eerste paardrij les ( roept ze ook al 1,5 jaar dat ze dat graag wil) en dan om 18:00 afzwemmen.
                          Dus zaterdag ben lichamelijke en geestelijk als ondersteuning zeer nodig king:

                          Maar de Zaf is ook bijna aan de buurt toch? ;) misschien komt mij het dan beter uit.

                          Ik stuur je even een pm betreft de DAP

                          #18270485
                          Juffer1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2006

                            De Zafira is idd halverwege februari aan de beurt, en dat wordt een zeer uitgebreide beurt van ca. 3 dagen.

                            Overigens is de Astra volgende week zaterdag en niet as zaterdag.

                            Ik zie je pb wel tegemoet ;)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.