Tikkend geluid z18xer bij gasgeven

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Tikkend geluid z18xer bij gasgeven

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351738
    Gts z18xer Ruud
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2018

      Hallo, ik heb sinds kort een vectra gts 1.8 16v gekocht. Bij accelereren hoor ik een tikkend geluid. Gas los en het is weg. Hoor t met raam open  aan de bestuurderskant. Raam dicht in de auto niet te horen. Het heeft veel weg van injectors. Kan dat, het is echt een soort mechanisch klik- geluid. De dealer zei, het zijn de metalen klepjes of afsluiters in de injectors.  Is het zo dat deze meer geluid maken bij belasting? Of zijn het de kleppen? En zijn deze hydraulisch? En moeten deze ook gesteld worden? Kortom, stationair hoor ik naar het lijkt een regelmatig tikken achter het kleppendeksel. Daar zit een zwart balkje om t maar zo uit te leggen. Wie herkent dit of heeft hier een antwoord op. Auto rijd goed, geen haperen, schokken etc. 150k, super 98, 5w30

      Mvg

      #18351741
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De Z18XER heeft stelbare kleppen, laat eerst de kleppen maar eens stellen.

        #18351746
        Gts z18xer Ruud
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 January 2018

          Dank u haasje17. En zijn dit dan wel hydraulische kleppen maar dan stelbaar? P.s wat is het stationair toerental van deze motor? Bvd

          #18351755
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Nee dit zijn geen hydraulische stoters.

            Hydraulische stoters kan je niet stellen.

            Deze motor stel je dmv een andere stoter met andere hoogte.

             

            #18352247
            Gts z18xer Ruud
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 January 2018

              Dank voor de antwoorden, haasje17 en opeltje17. Na wat exacter onderzoek wat meer details. Ratel treed alleen op bij warme motor.  Bij gasgeven komt het geluid links voor.Gas los is het weg.   Hoor het alleen in zn 2e3e4e5e versnelling. 1 dus niet. Moet ik aan de versnellingsbak gaan denken? Of is er een andere duidelijke oorzaak. Mvg Ruud

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.