Tikken Ventilator Motortje

Forumindex Forums Modellen Astra Tikken Ventilator Motortje

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213792
    kenny_whitlau
      Lid sinds:
      26 June 2009

      Astra G 1999

      Nu hoor ik een getikt als ik het contact aan zet. Na lang zoeken kwam ik erachter dat het aan mijn verwarming ligt. Als ik deze op zijn kouds zet is het getik weg. Maar als ik een klein beetje aan de schakelaar draait begint het weer.

      Ik heb mijn dashbordkastje en mijn middenconsole eruit gehaald. En komt het getik bij de kachel motor vandaan.

      Wat kan dit zijn en weet iemand hoe ik dat moet oplossen?

      #17545339
      opelcorsa
        Lid sinds:
        17 August 2008

        ik hoor dit geluid ook wel is bij mijn astra H…. kijk is of je schakelaar die je kunt draaien naar verschillende uitgangen,, bijvoorbeeld ” voorraam ” “circulatie door de auto ” ” de auto in en naar de benen “

        als deze knop niet goed staat gaat het inderdaad tikken…

        ik hoop dat het dat duidelijk is,,, suc6

        #17545340
        kenny_whitlau
          Lid sinds:
          26 June 2009

          sorry ik bedoel de schakelaar van warm naar koud als ik eraan draait hoor ik het getik bij de ventilatormotor

          #17545341
          ramonster
            Lid sinds:
            13 July 2008

            bij mij was me koelvloeistof leeg, ging ook wat tikken, weet niet precies waar dat vandaan kwam, maar misschien ff het kijken waard naar je koelvloeistof..

            #17545342
            kenny_whitlau
              Lid sinds:
              26 June 2009

              ik heb het nagekeken maar daar ligt het niet aan

              #17545343
              astropel
                Lid sinds:
                1 November 2009

                Ik heb dit van de zomer ook gehad, bleek er een stixkertje met serienummer etc van de opel in los te zitten. Door veel wisselen van kachelstand en blaassnelheid is het stickertje op gegeven moment voor het rooster in het dashboard komen zitten en kon ik het er me een pincet uithalen. Probeer dit eens misschien ook een stcker of blaadje?

                #17545344
                jsterkens
                  Lid sinds:
                  18 December 2009

                  die ratel komt van het verdeelstuk achter de kachel tussen schudbord en de kachel radiateur,oplossing uitbouwen en de kraan open zetten en de stekker niet meer aansluiten ,bekend opel kwaal of vernieuwen kost 29,50 ecl btw.gr hans

                  #17545345
                  OPC Turbo
                    Lid sinds:
                    7 June 2009

                    Zoals jsterkens als zegt, het komt van het verdeelstuk (dit is de kachelkraan) achter de kachel tussen het schutbord en de kachelradiateur.

                    Oplossing: Kachel op warmste stand zetten, als er dan ook daadwerkelijk warme lucht uit komt kan je de stekker die op die kraan zit eraf halen en is het probleem opgelost.

                    Stekker gewoon los laten zitten niet meer aansluiten!

                    Het probleem komt vaker voor en als je die kraan wil vervangen dan krijg je een aansluitstuk die open is en dus ook geen kraan meer bevat (dus eigenlijk hetzelfde effect als stekker eraf halen bij warme kachel)

                    Die kraan zit er alleen tussen om de waterstroom in de kachel te onderbreken als je de kachelknop op volledig koud zet en heeft verder geen functie.

                    Let op! stekker alleen los halen als de kachel ook daadwerkelijk warme lucht blaast! als hij dat niet doet zal je alsnog de kraan moeten vervangen voor een nieuw aansluitstuk!

                    #17545346
                    MrP
                      Lid sinds:
                      22 December 2009

                      Is dit een klus die nog een keer te doen is, of ben ik daar uren mee bezig?

                      Is er trouwens een online (de)montage handleiding van de zafira??
                      Ik word namelijk niet goed van dat getik,……

                      #17545347
                      OPC Turbo
                        Lid sinds:
                        7 June 2009

                        5 min. werk.

                        #17545348
                        gekke-pappa
                          Lid sinds:
                          31 October 2009

                          sorry voor het oude topic kicken
                          maar dit probleem lijkt erg veel op mijn probleem
                          zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119537&page=1#pid1581710

                          waar de heren boven mij over praten ,gaat dit over de klep die op de kachel zit?
                          die is bij mij kapot en het motortje wat die klep regelt blijft tikken je ziet ook de klep open en dicht gaan .

                          hoe heet dit ding en waar kan ik dit bestellen ?
                          alvast bedankt

                          #17545349
                          frenk
                            Lid sinds:
                            18 February 2009

                            origineel gepost door OPC Turbo
                            5 min. werk.

                            ik heb precies het zelfde ,kan jij ons uitleggen waar dat stekkertje zit
                            en hoe ik er het makkelijste bij komt,als het kan een foto erbij
                            alvast bedankt

                            #17545350
                            frenk
                              Lid sinds:
                              18 February 2009

                              [rquote=1552338&tid=115188&author=OPC Turbo]Zoals jsterkens als zegt, het komt van het verdeelstuk (dit is de kachelkraan) achter de kachel tussen het schutbord en de kachelradiateur.

                              Oplossing: Kachel op warmste stand zetten, als er dan ook daadwerkelijk warme lucht uit komt kan je de stekker die op die kraan zit eraf halen en is het probleem opgelost.

                              Stekker gewoon los laten zitten niet meer aansluiten!

                              Het probleem komt vaker voor en als je die kraan wil vervangen dan krijg je een aansluitstuk die open is en dus ook geen kraan meer bevat (dus eigenlijk hetzelfde effect als stekker eraf halen bij warme kachel)

                              Die kraan zit er alleen tussen om de waterstroom in de kachel te onderbreken als je de kachelknop op volledig koud zet en heeft verder geen functie.

                              Let op! stekker alleen los halen als de kachel ook daadwerkelijk warme lucht blaast! als hij dat niet doet zal je alsnog de kraan moeten vervangen voor een nieuw aansluitstuk![/rquote]

                              waar zit dit stekkertje of hoe ziet hij eruit (liefst ff een foto erbij)
                              ik wordt gek van dat getik van die kachel,maar durf niet zomaar eem stekkertje los tetrekken
                              ik zelf heb een astra 1.6 16v uit 1999
                              alvast bedankt:wors

                              #17545351
                              frenk
                                Lid sinds:
                                18 February 2009

                                is er niemand die ons kan helpen:wtf

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.