Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tikken Ventilator Motortje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2009 om 15:54 #17213792
Astra G 1999
Nu hoor ik een getikt als ik het contact aan zet. Na lang zoeken kwam ik erachter dat het aan mijn verwarming ligt. Als ik deze op zijn kouds zet is het getik weg. Maar als ik een klein beetje aan de schakelaar draait begint het weer.
Ik heb mijn dashbordkastje en mijn middenconsole eruit gehaald. En komt het getik bij de kachel motor vandaan.
Wat kan dit zijn en weet iemand hoe ik dat moet oplossen?
4 november 2009 om 15:58 #17545339ik hoor dit geluid ook wel is bij mijn astra H…. kijk is of je schakelaar die je kunt draaien naar verschillende uitgangen,, bijvoorbeeld ” voorraam ” “circulatie door de auto ” ” de auto in en naar de benen “
als deze knop niet goed staat gaat het inderdaad tikken…
ik hoop dat het dat duidelijk is,,, suc6
4 november 2009 om 16:36 #17545340sorry ik bedoel de schakelaar van warm naar koud als ik eraan draait hoor ik het getik bij de ventilatormotor
5 november 2009 om 11:19 #17545341bij mij was me koelvloeistof leeg, ging ook wat tikken, weet niet precies waar dat vandaan kwam, maar misschien ff het kijken waard naar je koelvloeistof..
5 november 2009 om 15:14 #17545342ik heb het nagekeken maar daar ligt het niet aan
7 november 2009 om 09:25 #17545343Ik heb dit van de zomer ook gehad, bleek er een stixkertje met serienummer etc van de opel in los te zitten. Door veel wisselen van kachelstand en blaassnelheid is het stickertje op gegeven moment voor het rooster in het dashboard komen zitten en kon ik het er me een pincet uithalen. Probeer dit eens misschien ook een stcker of blaadje?
18 december 2009 om 19:06 #17545344die ratel komt van het verdeelstuk achter de kachel tussen schudbord en de kachel radiateur,oplossing uitbouwen en de kraan open zetten en de stekker niet meer aansluiten ,bekend opel kwaal of vernieuwen kost 29,50 ecl btw.gr hans
18 december 2009 om 19:17 #17545345Zoals jsterkens als zegt, het komt van het verdeelstuk (dit is de kachelkraan) achter de kachel tussen het schutbord en de kachelradiateur.
Oplossing: Kachel op warmste stand zetten, als er dan ook daadwerkelijk warme lucht uit komt kan je de stekker die op die kraan zit eraf halen en is het probleem opgelost.
Stekker gewoon los laten zitten niet meer aansluiten!
Het probleem komt vaker voor en als je die kraan wil vervangen dan krijg je een aansluitstuk die open is en dus ook geen kraan meer bevat (dus eigenlijk hetzelfde effect als stekker eraf halen bij warme kachel)
Die kraan zit er alleen tussen om de waterstroom in de kachel te onderbreken als je de kachelknop op volledig koud zet en heeft verder geen functie.
Let op! stekker alleen los halen als de kachel ook daadwerkelijk warme lucht blaast! als hij dat niet doet zal je alsnog de kraan moeten vervangen voor een nieuw aansluitstuk!
22 december 2009 om 12:32 #17545346Is dit een klus die nog een keer te doen is, of ben ik daar uren mee bezig?
Is er trouwens een online (de)montage handleiding van de zafira??
Ik word namelijk niet goed van dat getik,……22 december 2009 om 16:22 #175453475 min. werk.
25 januari 2010 om 15:08 #17545348sorry voor het oude topic kicken
maar dit probleem lijkt erg veel op mijn probleem
zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119537&page=1#pid1581710waar de heren boven mij over praten ,gaat dit over de klep die op de kachel zit?
die is bij mij kapot en het motortje wat die klep regelt blijft tikken je ziet ook de klep open en dicht gaan .hoe heet dit ding en waar kan ik dit bestellen ?
alvast bedankt6 november 2010 om 20:00 #17545349origineel gepost door OPC Turbo
5 min. werk.ik heb precies het zelfde ,kan jij ons uitleggen waar dat stekkertje zit
en hoe ik er het makkelijste bij komt,als het kan een foto erbij
alvast bedankt4 januari 2011 om 20:40 #17545350[rquote=1552338&tid=115188&author=OPC Turbo]Zoals jsterkens als zegt, het komt van het verdeelstuk (dit is de kachelkraan) achter de kachel tussen het schutbord en de kachelradiateur.
Oplossing: Kachel op warmste stand zetten, als er dan ook daadwerkelijk warme lucht uit komt kan je de stekker die op die kraan zit eraf halen en is het probleem opgelost.
Stekker gewoon los laten zitten niet meer aansluiten!
Het probleem komt vaker voor en als je die kraan wil vervangen dan krijg je een aansluitstuk die open is en dus ook geen kraan meer bevat (dus eigenlijk hetzelfde effect als stekker eraf halen bij warme kachel)
Die kraan zit er alleen tussen om de waterstroom in de kachel te onderbreken als je de kachelknop op volledig koud zet en heeft verder geen functie.
Let op! stekker alleen los halen als de kachel ook daadwerkelijk warme lucht blaast! als hij dat niet doet zal je alsnog de kraan moeten vervangen voor een nieuw aansluitstuk![/rquote]
waar zit dit stekkertje of hoe ziet hij eruit (liefst ff een foto erbij)
ik wordt gek van dat getik van die kachel,maar durf niet zomaar eem stekkertje los tetrekken
ik zelf heb een astra 1.6 16v uit 1999
alvast bedankt:wors5 januari 2011 om 18:32 #17545351is er niemand die ons kan helpen:wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.