tikken bij starten corsa 1.2aut

Forumindex Forums Modellen Corsa tikken bij starten corsa 1.2aut

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215187
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Mijn ouders hebben onlangs een 1.2 16V Corsa C automaat gekocht en die tikt heel erg bij het starten. Ik denk zelf dat het een hydrolische klepstoter is die leeg loopt en vraag me af of dit schadelijk kan zijn. Is het eventueel ook makkelijk te verhelpen voor een garage??
      Ze hebben namelijk gewoon garantie, maar ik heb maar bar weinig vertrouwen in de garage. Ik had na de proef rit gezegd dat de achter demper eraan zit te komen en ze zouden er naar kijken. Mijn ouders hebben ook gewoon het volle bedrag betaald en daar kwam ook nog iets van 500 euri af lever kosten bij. Daarvoor hebben ze niet de nog wel gas dichte maar zeer dunne demper vervangen en misschien ook nog slechte of te weinig olie in het blok gegooid..

      Groeten
      Eric

      #17570106
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        Even peilen en je kan controleren of er voldoende in zit ;)

        #17570107
        champo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2006

          Peil is goed…

          #17570108
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            Misschien dat de auto wat langer heeft stil gestaan waardoor de olie is aangekoekt op/in de kleppenstoters, maar het zal blijven gissen zijn.
            Ik denk dat je ouders beter even contact kunnen op nemen met de verkoper (mits via een zaak gekocht)

            Schadelijk durf ik niet te zeggen, maar goed kan het nooit zijn.
            Is de kleur van de olie wel goed?

            #17570109
            champo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2006

              Olie is vervangen. Mijn Astra doet het al 2 jaar lang, maar dat is mijn Astra dus het maak me niet zoveel uit. Mijn ouders moeten weer 13jaar rond hobbelen met hun autootje.

              Wat heeft de kleur van de olie er eigenlijk mee te maken?

              #17570110
              Powercorsa
                Lid sinds:
                26 October 2007

                Als deze zwart is of zwarte delen bevat dan is deze toe aan vervanging :thumbup
                Het kan namelijk zijn dat als de auto eens tijdje stil heeft gestaan en daarna weer gebruikt word, dat de vervuiling los komt waardoor de olie niet goed meer rond komt. ;)

                #17570111
                Intenso
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  zijn het niet gewoon je inectoren?
                  die van mij tikt ook wel redelijk hard dan.

                  #17570112
                  Dion-Corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 June 2008

                    De 1.0 en 1.2 tikken bijna als een diesel :vertag

                    #17570113
                    champo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2006

                      Bedankt mensen voor de suggesties!! Aangezien mijn ouders niet de garage bellen of wat dan ook geef ik het ook maar op. Ik hoop voor ze dat deze Corsa ook weer 13 jaar gaat, net als de oude,

                      #17570114
                      corsaagsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ouders zijn wel vaker eigenwijs of vinden het wel best, ik ken dat.. *zucht*

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.