Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › tikken bij koude motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2015 om 09:03 #17272170
Beste forum leden,
Ik ben nieuw hier mijn naam is Dennis en kom uit almere.
Heb een 2.0 turbo blok de 2.0 z-lel (170pk) in mijn Astra H uit 2006.Sinds kort heb ik een tikkend geluid bij koude motor die best wel hard klinkt dat wel redelijk verdwijnt als het blok wat warmer word.
Als je dan tevens gaat gas geven hoor je het geluid dan ook wel weer alleen niet zo hard als koude motor maar is er dus nog steeds.Kan dit bv aan de turbo liggen ?
Ik heb gister samen met een monteur de pakking vervangen omdat er ook een loos geluid was te horen.
Nadat we het spruitstuk hadden verwijderd bleek de pakking nog heel te zijn en ook geen sporen van roet te hebben maar we hebben de pakking natuurlijk wel gelijk vervangen.
Ook hoor je nog steeds een soort van lek wat zeker niet van de pakking kan komen die we hebben vervangen.
Ook de conische sluiting vanaf de turbo naar de uitlaat is 100 procent dicht en we hebben het spruitstuk goed na gekeken op eventuele scheuren/gaten niets te zien en ook hier geen roet sporen te vinden.Hetzelfde geluid is dus ook weer te horen (de bekende tik eerder in mijn verhaal).
Olie pijl is helemaal in orde!Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Indien het verhaal niet helemaal duidelijk is hoor ik dat graag om meer te kunnen vertellen wat men graag wilt weten.
1 juni 2015 om 09:13 #18286271hoor je het tikkende geluid uit de cilinderkop komen of van de turbo?? bij de kop denk ik aan versleten hydraulische klepstoters
hydraulische klepstoters hoor je bijna altijd met een koude motor ( voornamelijk bij de oude C16XE en X16XE motoren bijvoorbeeld) maar dat gaat dan langzaam weg omdat er dan voldoende olie is in de kop
heeft je motor wel genoeg oliedruk ondanks of er voldoende olie in zit??? door een te lage oliedruk kan je turbo (snel) kapot gaan en ook de rest van het motor blok…1 juni 2015 om 09:35 #18286272Nee het tikkend geluid komt niet uit de kop heb net de monteur nog gebeld en die zegt dat het vanuit de turbo komt
1 juni 2015 om 09:41 #18286273misschien de lagers van je turbo.. maar dan zou hij ook de olie druk na moeten lopen of deze voldoende is…
standaard turbo horen best lang mee te gaan bij goed onderhoud en normaal gebruik1 juni 2015 om 09:53 #18286274Aankomend weekend gaan we weer even kijken.
en ik laat zeker even wat weten.Meer info is welkom :)
20 september 2015 om 11:18 #18286275Beste forum leden tijdje weggeweest prive problemen :(
Maar heb het euvel gevonden het leek geen tik te zijn maar een gat / gaatje in mijn spruitstuk.
Dit hebben we vervangen en gaan met die astra :)20 september 2015 om 17:26 #18286276Dacht ook een gescheurd uitlaatspruitstuk is, komt vaker voor.
Toen ik de eerste post las.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.