Tik moter 1.4 Turbo 2014 Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Tik moter 1.4 Turbo 2014 Insignia

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18415248
    Jimmy013
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 April 2021

      Beste Opel helden,

      Er zit een tik bij de moter van een Insignia 1.4 ecoflex turbo 2014.

      De een zegt dat het de Turbo is die kapot is en de andere garage zegt de injector die je hoort.

      Nu weet ik nog steeds niet wat er met de auto aan de hand is.

      Ik heb niet veel verstand van auto’s maar ik weet wel dat er een groot verschil zit tussen de injector en de turbo. Turbo vervangen is een duur geintje zeiden ze.

      Zie (hoor) filmpje;

      #18415421
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik denk dat het geen van beide is en dat het de ketting is dus distributieset vervangen moet worden.

        #18415423
        Jimmy013
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2021

          Beste Haasje,

          Dankjewel voor je reactie, als het de ketting is moet het dan niet harder/sneller tikken als je gas geeft? Volgens mij tikt het niet sneller met gas geven.

          #18415425
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Het geluid komt zoals je zegt op het filmpje van de distributie zijde. Ik zou hier niet te lang mee doorrijden. Klepdeksel eraf halen en dan kijken of de ketting nog op spanning ligt. Ketting hoor je voorhal onderin bij koude start. Meestal wordt het minder als die warm is of hoger in toeren.

            #18415439
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              hou het klepje eens vast wat bovenop het inlaatspruitstuk zit, deze kunnen wel eens hard gaan tkkken

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.