Achter de schermen zijn wij druk bezig met het vernieuwen van het forum. We bouwen aan een modern, sneller en toekomstbestendig platform, zodat we ook de komende jaren samen kunnen blijven sleutelen, delen en discussiëren.
Het nieuwe forum zal binnen enkele dagen online gaan.
⚠️ Belangrijk om te weten: Reacties en topics die vanaf nu nog op dit oude forum worden geplaatst, kunnen niet meer worden meegenomen naar het nieuwe forum. Om verlies van informatie te voorkomen, raden we aan om nieuwe berichten nog even uit te stellen totdat het vernieuwde forum live is.
Bedankt voor jullie begrip, geduld en trouw aan het forum. We kijken ernaar uit om jullie binnenkort te verwelkomen op het nieuwe forum!
Er zit een tik bij de moter van een Insignia 1.4 ecoflex turbo 2014.
De een zegt dat het de Turbo is die kapot is en de andere garage zegt de injector die je hoort.
Nu weet ik nog steeds niet wat er met de auto aan de hand is.
Ik heb niet veel verstand van auto’s maar ik weet wel dat er een groot verschil zit tussen de injector en de turbo. Turbo vervangen is een duur geintje zeiden ze.
Dankjewel voor je reactie, als het de ketting is moet het dan niet harder/sneller tikken als je gas geeft? Volgens mij tikt het niet sneller met gas geven.
Het geluid komt zoals je zegt op het filmpje van de distributie zijde. Ik zou hier niet te lang mee doorrijden. Klepdeksel eraf halen en dan kijken of de ketting nog op spanning ligt. Ketting hoor je voorhal onderin bij koude start. Meestal wordt het minder als die warm is of hoger in toeren.