Tigra vreet bobines

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra vreet bobines

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256695
    Lemmens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2005

      Dag Tigra-genoten! ;) Wellicht dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met een ander Opeltje, gaat om een Tigra X16XE. Auto is helemaal ‘standaard’ muv scherpere nokkenassen die er door de 1e eigenaar in zijn gezet bij de Opel dealer. Geen idee of dat effect heeft op de storing, maar wellicht handig te vermelden. :)

      Regelmatig gaat ‘het oranje lampje’ weer eens branden en dan blijkt dat de bobine kapot is. Meermaals vervangen door originele exemplaren en dan rijdt ie pakweg 6-7 maanden zonder problemen. Bougiekabels zijn ook vervangen voor originele en werken naar behoren. Na 6-7 maanden komt foutcode 351 weer op de proppen. Auto rijdt dan ook niet goed (schokt), resetten werkt niet en met een nieuwe bobine is het probleem dan tijdelijk opgelost. Met een nieuwe bobine gaat ie trouwens als de brandweer. In Duitsland uit de teller rijden is ook geen probleem. Aangezien ik het nogal verdacht vind dat de bobine iedere 6-7 maanden kapot gaat en dat ook een dure hobby is, vermoed ik dat er toch iets anders aan de hand is. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast dank voor alle input! :)

      #18122682
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        ik zou eens alle massa aansluitingen schoonmaken
        en evt een extra kabel leggen van accu naar blok

        #18122683
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          wat ik in je verhaal niet lees is hoevaak je je bougies al vervangen hebt.

          een bobine gaat meestal stuk doordat hij zijn energie niet kwijt kan !!!!
          leeftijd kan ook een rol spelen maar dan spreken we over jaren en niet maanden

          #18122684
          Lemmens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Dank voor de commentaren!

            Massakabeltje extra kan eigenlijk nooit kwaad dus dat is zeker een item op de to-do-list. Bougies worden normaal wel iedere 15.000-20.000 km vervangen (zoals bij al onze auto’s thuis).

            #18122685
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Denk dat de kapotte bobines niet werkelijk kapot zijn, maar door een te zwakke aansturing niet goed werken..

              willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.