Dag Tigra-genoten! ;) Wellicht dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met een ander Opeltje, gaat om een Tigra X16XE. Auto is helemaal ‘standaard’ muv scherpere nokkenassen die er door de 1e eigenaar in zijn gezet bij de Opel dealer. Geen idee of dat effect heeft op de storing, maar wellicht handig te vermelden. :)
Regelmatig gaat ‘het oranje lampje’ weer eens branden en dan blijkt dat de bobine kapot is. Meermaals vervangen door originele exemplaren en dan rijdt ie pakweg 6-7 maanden zonder problemen. Bougiekabels zijn ook vervangen voor originele en werken naar behoren. Na 6-7 maanden komt foutcode 351 weer op de proppen. Auto rijdt dan ook niet goed (schokt), resetten werkt niet en met een nieuwe bobine is het probleem dan tijdelijk opgelost. Met een nieuwe bobine gaat ie trouwens als de brandweer. In Duitsland uit de teller rijden is ook geen probleem. Aangezien ik het nogal verdacht vind dat de bobine iedere 6-7 maanden kapot gaat en dat ook een dure hobby is, vermoed ik dat er toch iets anders aan de hand is. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast dank voor alle input! :)