tigra van mijn vriendin stuk…..

Forumindex Forums Modellen Tigra tigra van mijn vriendin stuk…..

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223642
    Unbreakable
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 March 2006

      Wij vandaag even een stukje rijden…ik zei: We gaan niet met de Kadett GSi die is van jou is zuiniger
      Op de terugweg naar huis..(bijna thuis) horen we een knarsend geluid!! ikzelf nog nooit gehoord, gelijk aan de kant
      auto uitgezet motorkap los, kwam daar toch een stank en wat rook uit!!
      wilde de auto weer ff starten maar nee hoor deed niks meer!!

      gelukkig zit bij onze verzekering pechhulp bij, deze opgebeld waren er binnen een half uur…die monteur zei:
      “O het is de startmotor maar, die is vastgelopen”, kan dit dan met deze symptonen??

      #17700913
      MantasticB1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 October 2006

        wat hij bedoelt zal hebben is dat de bendix (tandwieltje dat uit de startmotor naar buiten komt en de starterkrans aangrijpt bij het starten) niet meer naar binnen is geschoten en dus tijdens het rijden met de motor mee is blijven draaien en dan verbrand de startmotor omdat hij niet tegen de hoge toeren en het langdurige draaien kan.

        als je starterkrans/vliegwiel (of de bedrading in het uiterste geval) er niet onder geleden hebben is het idd een kwestie van een nieuwe startmotor.
        komt wel vaker voor als het geheel niet meer genoeg gesmeerd is en het mechaniekje droog is geworden;) ouderdom dus;)

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.