Tigra B Twintop dak problemen

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra B Twintop dak problemen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407170
    Jens kadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2020

      Hallo allemaal.

      Ik heb sinds pas een Tigratje uit 2006, een dikke 1.8 voor in met Leder rood interieur. Verder zit alles er op en er aan. Het is eigenlijk net een luxe kart!!

      Vandaag dacht ik ach het mag dan koud zijn maar m´n motor en kacheltje zijn warm dus ik doe lekker het dakkie open. Het dak ging met een klein beetje moeite 20/30 centimeter open en verder deed het dak niks meer. Hij ging ook niet meer dicht.                                                                                                                    Ik heb  met redelijk wat moeite handmatig het dak en de kofferbak dicht gekregen zodat ik naar huis kon rijden.                                                                                Nu gaat die alleen niet meer open. Beetje jammer maar fijn dat die dicht is. Echter heb ik nu ook het probleem dat mijn kofferbak niet meer open gaat. Ook geeft de auto geen piep toon meer af als je het dak en de kofferbak probeert te openen. Ik heb dus al een beetje zitten googlen naar mensen met een soort gelijk probleem.                                                                                                                                                                                                                                                                          Nu kom ik er achter dat het dak systeem van de Astra Twintop 5 motoren heeft, 8 hydraulische cylinders, 13 sensorencen 14 kinematiche gewrichten heeft. Het dak systeem van een Tigra heeft een soort gelijk systeem. Natuurlijk heeft het systeem ook een hydrauliek pomp en die schijnt 3400,- bij de dealer te kosten. dat vind ik erg duur en alles maar klakeloos vervangen wordt een erg duur grapje… zou het kunnen dat het systeem er mee stopte omdat het koud was (rond de 0 graden) of dat er toch iets defect is gegaan? de vorige keer wekte alles nog naar behoren.

      Dus heeft iemand ervaring met dak problemen van een Tigra en of Astra Twintop en weet iemand waar ik moet beginnen met kijken en zoeken? Ik wil dit graag snel opgelost hebben omdat mijn kofferbak niet helemaal mooi dicht zit en natuurlijk wanneer het warmer wordt wel mijn dak kunnen openen.

      Alvast bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte van vooruit en achteruit gangen.

      Met vriendelijke groet,

      Jens

      #18407192
      Mokkaatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 October 2018

        Kijk eens op het forum van twintop.be , hier vind je heel veel info

        #18407194
        Jens kadett
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 June 2020

          Oh super ga ik doen!

          Trouwens nog ander nieuws, de kofferbak gaat weer open en dicht, ook geeft die weer een pieptoon af. Het enige wat ik heb gedaan is de auto een tijd op slot stil laten staan, waarschijnlijk wat het hele mechaniek koud en door het handmatig dicht doen van slag af.

          Toch nog even een checkup doen maar voor nu ben ik weer tevreden!

          #18407197
          Mokkaatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 October 2018

            Kan ook nog zijn dat de accu slecht is

            dit geeft met name bij koud weer problemen

            heb zelf ook zo’n Tigra gehad en was wel blij dat ik een OpCom had (Chinese kloon)

            daarmee kan je toch wel veel problemen achterhalen, met name voor het klapdak, daar zitten wel 16 componenten in die stuk voor stuk een storing kunnen geven.

            #18407199
            Jens kadett
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 June 2020

              Ik denk niet dat dat het geval is, ik kon zonder problemen starten en heb vervolgens al een hele trip gemaakt voor ik het dak open wilde doen, ook deed ik het met draaiende motor, dan zou je kunnen zeggen dynamo maar die lijkt mij ook nog goed want normaal deed die het wel gewoon

              #18407200
              Mokkaatje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 October 2018

                Lees vorige reactie nog eens, heb die aangepast

                #18407202
                Mokkaatje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 October 2018

                  Sowieso moet je de cyclus van openen en sluiten van het dak volledig opnieuw doen om de boel weer op orde te brengen

                  #18407231
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Meestal als dit probleem begint zit er een draadbreuk ergens bij de module van de dak bediening. (in de kofferbak)

                    #18407235
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      #18407241
                      Jens kadett
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 June 2020

                        Oh, een OpCom ken ik niet. Ik las wel ergens anders dat iemand 2 foutcodes in het dak had zitten maar die kwam nergens achter de betekenis van de codes, geeft deze gelijk aan waar en wat de foutcode geeft?

                        Ja de hele cyclus opnieuw doen snap ik nog, om m op nieuw in te leren enzo, wilde ik eerst gelijk doen maar ik dacht nou nu is het laat en donker, voor die straks weer niet dicht gaat :-(

                        #18512188
                        Erika Pipeleers
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 February 2023

                          Heb het zelfe probleem…hoe kan ik deze resetten (manueel of met de computer)

                          #18512320
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Diagnose van ttt is niet voor iedereen makkelijk. Ben je in de buurt van rotterdam, kom langs. Of heb je een opcom?

                            #18512672
                            Bert Pieter Sickar
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2023

                              Ook ik heb sinds deze winter problemen met mijn dakje, achterklep is soms wel en soms niet te openen met de schakelaar binnen.

                              Als mijn dak probeer te openen krijg ik 2 pieptonen en er gebeurd niets. ik ken deze piepotonen als ik voorheen mijn handrem niet had aangetrokken,

                              Liviu2004 ik lees uit de reactie hierboven dat jij een opcom en kennis hebt om te diagnotiseren. Ik zelf woon in den haag dus rdam is niet ver weg.

                              Dit alles hoeft v.z.s. niet voor niets.

                              #18546373
                              mihai trandafir
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 September 2023

                                <p style=”text-align: left;”>Hallo! Kan iemand mij helpen het dak opnieuw in te richten? Opeens kan ik de kofferbak en het dak niet meer openen. Bij het starten laat de auto 5 pieptonen horen…</p>

                                #18546398
                                mihai trandafir
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 September 2023

                                  liviu2004, stuur mij alstublieft een telefoonnummer…

                                  #18550182
                                  FreekvanE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 February 2024

                                    Hoi Ik heb een tigra twin top van mijn overleden vader gekregen. Reed prima totdat sinds vorige week er continue gepiep klinkt en bestuurders raam soms zelf open gaat. Daarnaast krijg ik het apendak niet meer open. Wie herkent dit probleem maar beter hoe los ik dit op ? Groet Freek

                                     

                                    #18550194
                                    liviu2004
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 April 2014

                                      Begin met deur schakelaars schoon maken. Van de binnenzijde.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.