Tigra 1.6 16v houdt in

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra 1.6 16v houdt in

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262208
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      Hallo,

      Afgelopen zaterdag ben ik voor mijn zusje wezen kijken voor een Tigra 1.6 16v uit ’97.
      Auto had naar verluid van de verkoper 3 maanden terug een beurt gehad, en is daarna stil gezet wegens ziekte.

      Even een proefritje gemaakt, en alles leek op een slechte uitlijning & soms inhouden van de motor na in orde te zijn.

      Nu vroeg mijn zusje om er eens na te kijken wanneer ik tijd heb, omdat ze zich nogal stoort aan het inhouden.
      Heb er net nog even een rondje mee gereden, en het valt me op dat hij vooral onderin toeren moeilijk doet.

      Geef ik half gas dan is het beduidend minder, dus begin ik aan het brandstofsysteem te denken.
      Ik schroef er sowieso even een nieuw brandstoffilter onder, en ik maak de gasklep schoon.
      Maar vraag me af of dat er meer dingen zijn die hier aan de hand kunnen zijn (kwaaltjes?), of die handig zijn gelijk even mee te pakken.

      Bougies controleer ik ook nog even, maar aangezien de beste man beweerde dat de auto onlangs nog een beurt heeft gehad, neem ik aan dat deze gewoon goed zijn..

      Ik hoor het wel!
      Alvast bedankt :thumb

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.