Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › TID Display uitbreiding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2006 om 19:09 #17325080
Origineel gepost door diesel1.7
Origineel gepost door MicroGSI
***knip****Pff het is een chaos met werk. Ik ben webdeveloper voor een grote hogeschool en nu moet een heel stuk opnieuw geschreven worden. al een week nog stop aan het programmeren…:thumbdown
Maar ik beloof dat ik spoedig verder ga…
//offtopic
Toch niet in Enschede?
Daar was chaos met de website……Jij bedoelt vast Saxion?king:
2 oktober 2006 om 09:19 #17325081altijd drama op saxion met die websites :cry
2 oktober 2006 om 12:28 #17325082Origineel gepost door yellow-sky
maar denk je wel dat het gaat lukken met dat verbruik en zo?
anders wil ik hem nu wel bestellenMoet lukken:thumbup:thumbup
2 oktober 2006 om 12:30 #17325083Ja idd Saxion. Maar alleen website en niet intranet (daar was chaos :) )
Server kreeg het nogal druk om de manier hoe het nu geschreven was…
Maarja werk moet ook gebeuren…
2 oktober 2006 om 13:10 #17325084hoeveel informatie heb je nu al, en wat moet je verder nog weten? Ik hier een revisie bedrijf gebeld maar die konden mij niets vertellen.
2 oktober 2006 om 18:56 #17325085ik wil ook wel zon ding maar dan wel met oliedruk olie temp en 0-100km/h meer hoef ik er niet op als je het kan maken dan wil ik er wel 1:vertag
3 oktober 2006 om 18:59 #17325086Meer informatie over de injectoren nodig..
Wat de flowrate is (cc/min of iets dergelijks)
Voor de rest niet echt veel nodig…:)
3 oktober 2006 om 20:48 #17325087en hoe staat het met de olietemp?
3 oktober 2006 om 21:14 #17325088gewoon een (semi)stackdash nemen :)
zijn mooie betaalbare aftermarket dingetjes in te krijgen :)
4 oktober 2006 om 17:10 #17325089:thumbup:thumbup
4 oktober 2006 om 19:14 #17325090en wat kost dat? :D ik ben wel aan ‘t kijken richting prof race dash
17 oktober 2006 om 17:01 #17325091Is er iemand die dit project wilt overnemen?
Kennis van microcontrollers (microchip pic’s) en C is wel vereist..
Ik heb nu gewoon geen tijd meer voor.. Toen ik hieraan begon was ik werkloos en alleen student. Nu student & werkende dus wordt beetje lastig met andere klussen ernaast.
Of het project moet gestaakt worden:thumbdown:thumbdown:thumbdown
17 oktober 2006 om 19:20 #17325092weet je joh….als ik jou was zou ik gewoon ALS je tussendoor ooit tijd heb en zin heb om hieraan te werken gewoon doorgaan king:
tenslotte doe je ‘t toch als hobby en heb je niet echt een deadline om je aan te houden toch? :cool:
17 oktober 2006 om 20:42 #17325093ik zou je best willen helpen aan informatie, maar heb helaas weinig verstand over microchips en C.
– ik kan voor mijn motor wel de injector doormeten, hoeveel cc/min (heb alleen een C12NZ)
– zijn er nog meer dingen die je door andere mensen zou kunnen laten doenen zoals blade al zei. neem gerust de tijd. als je af en toe in de vakantie even ermee aan de slag gaat. Ik de winter heb ik meestal nooit zo’n zin om zulke dingen in te bouwen. Dus als het nog een halfjaartje duurt lijkt mij niet zo’n probleem. Zonde om het er helemaal bij te laten want je had al aardig wat.
We komen er wel uit hoop ik!
17 oktober 2006 om 20:58 #17325094hoe wou je dit gaan meten dan?? :hmmz
beetje jammer als je dit project gaat staken Micro…… je kunt het gewoon ff in de koelkast gooien en later eraan werken, Je hebt vast wel iets van vakantie zoals heel Nederland….:P:P
17 oktober 2006 om 23:10 #17325095injector ff onderstroom zetten, en even 1à2 min boven nauwkeurige maatbeker houden?
18 oktober 2006 om 06:10 #17325096das gestoord :P
18 oktober 2006 om 10:40 #17325097Origineel gepost door bladeofdarkness
das gestoord :PDat werkt perfect, heb van meer mensen gehoord dat ze dit gedaan hebben om dingen te controleren. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. En ik heb monopoint injectie dus dat is helemaal makkelijk :)
Als jij nou even die van jou doormeet blade, hebben we de X16XE er ook bij :)
18 oktober 2006 om 13:34 #17325098oke oke.. Dan ga ik verder :) Ik dacht dat de mensen erop zaten te wachten vandaar..
Ja het is nu ook blijven steken bij het verbruik, toch injector info nodig.. Het zou inderdaad kunnen om injector onder spanning te houden maar je riskeert wel een injector. Die dingen zijn niet gemaakt om lang open te zetten… En vergeet niet je moet ook nog een brandstofpomp hebben. Want de doorstroom is natuurlijk afhankelijk van je brandstof druk. Maar als we verschillende informatie hebben kunnen we natuurlijk zo’n keuze ding maken…
Zijn er dan helemaal geen mensen hier die enig contact hebben met Opel Nederland ofzo of daar werken? Want via daar zou het wel makkelijker worden…
Andere oplossing is dat er een werkend MID (Astra G) die juiste waardes geeft van een X16XE en daaraan gewoon meten…
18 oktober 2006 om 16:06 #17325099op de cc nauwkeurig meten met een maatbeker?????
;) lijkt me stug….
heel misschien dat je dat kunt meten met een weegschaal oid, maar dan nog heb je geen brandstofdruk!
ik kan me trouwens niet voorstellen dat met zoveel expertise hier dit niet opgelost kan worden.
18 oktober 2006 om 16:22 #17325100maatbeker ff als straattaal :) je kunt natuurlijk een balans gebruiken, maatkolfje(maar dan moet je wel precies juiste maat hebben) maar het ging meer om het idee.
Bij Opel konden ze mij helemaal niets vertellen,ze weten niet eens het Bosch onderdeel nummer. Ik heb nog naar een reviseer bedrijg hier in Harderwijk gebeld maar hadden die informatie ook niet.Heeft Bosch geen klantenservice die zulke informatie kan verstrekken? Ik wil morgen wel even bellen. Maar welke type injectoren zijn er dan?
18 oktober 2006 om 18:46 #17325101de fabrikant van de injectoren weet het zeker…hoewel ik vermoed dat je heeeeeeeeeeeel lang door zal moeten vragen daar :( bij opel weten ze zoiets gewoon niet omdat dat die mensen totaal niks interesseerd…
bovendien kunnen ze daar ook helemaal niks met die informatie..(iig de monteurs/ sales mensen niet)
19 oktober 2006 om 12:02 #17325102Fabrikant is ook GM. De X16XE gebruikt Simtec systeem. Dit is dus een GM systeem. Grijs/zwarte injectoren zijn van simtec en hebben allemaal zelfde kleur en niet zoals bosch allemaal kleurcodes… X16XEL is een Motronic systeem van bosch dacht ik. Weet niet alsof ze zelfde waardes hebben, wat ik gelezen heb niet… Dus heeft ook geen Bosch bestelnummer :D EPC zegt me ook niet veel over X16XE wel over andere…
Bij inbouw van de MID stond dat de X16XE op een ander motortype moest worden ingesteld.. Weet iemand misschien welke? Misschien van dat blok wel informatie is…
FutureCow hartstikke bedankt voor je moeite!!!!
19 oktober 2006 om 12:32 #17325103he maar die oude versie zonder die vebruik enz voor de tigra x16xe is die al leverbaar?
19 oktober 2006 om 12:43 #17325104Origineel gepost door J
he maar die oude versie zonder die vebruik enz voor de tigra x16xe is die al leverbaar?Hey J, ja sorry dat ik niet reageerde via U2U.. Had toen druk en daarna vergeten:o
Momenteel maak ik niets leverbaar totdat ik het goed werkend heb… Als het niet goed werkt zit ik wel met het geouwehoer dat het dan niet goed is en dan moet ik opeens updates maken van iets waar ik dan verder mee ben gegaan… Niemand anders heeft het nog getest en ik wil het dan niet… Want je komt bij mij klagen als dat ding bijv vast loopt:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.