Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › TID Display uitbreiding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2006 om 09:30 #17324905
zeker interesse.
alleen wat ik ervan zou verwachten is:
door de andere wielen die ik op de corsa heb,wijkt mijn kilometerteller een beetje af.
als jij dit zou maken ,kun je dan er ook voor zorgen dat de snelheid wel weer klopt?:wors30 juli 2006 om 17:57 #17324906Origineel gepost door carlover
zeker interesse.
alleen wat ik ervan zou verwachten is:
door de andere wielen die ik op de corsa heb,wijkt mijn kilometerteller een beetje af.
als jij dit zou maken ,kun je dan er ook voor zorgen dat de snelheid wel weer klopt?:worsYep, want je kunt je eigen wielomtrek aangeven en daar meet ie op.. Dat is dus wel handig ;)
30 juli 2006 om 18:43 #17324907Ik wil er ook 1 :) met zo’n afzet kan de prijs ook weer omlaag ;)
Maakt me niet uit wat er allemaal opstaat liefst zoveel mogelijk, kan je lekker klote :P31 juli 2006 om 09:33 #17324908Origineel gepost door MicroGSI
Astra G is ook te doen.. Ze zullen ook met deze werken, maar met een kleine aanpassing in de software kan het ook helemaal voor de Astra G displays…Ik zet eerst de code even om voor een andere chip, heb ik minder componenten nodig. Dan zou het in princiepe uurtje werk moeten zijn…:P
Heb ik een ander vraagje, kun je vandaar uit weer een analoge oliedruk meter en olie temperatuurmeter aan sturen?? dan zou ik namelijk die gelijk aan kunnen sluiten en die worden dan voorzien met info van het motormanegement, altijd betrouwbaarder dan die sensoren.
31 juli 2006 om 10:54 #17324909Origineel gepost door Astraman
Origineel gepost door MicroGSI
Astra G is ook te doen.. Ze zullen ook met deze werken, maar met een kleine aanpassing in de software kan het ook helemaal voor de Astra G displays…Ik zet eerst de code even om voor een andere chip, heb ik minder componenten nodig. Dan zou het in princiepe uurtje werk moeten zijn…:P
Heb ik een ander vraagje, kun je vandaar uit weer een analoge oliedruk meter en olie temperatuurmeter aan sturen?? dan zou ik namelijk die gelijk aan kunnen sluiten en die worden dan voorzien met info van het motormanegement, altijd betrouwbaarder dan die sensoren.
Ik heb je een U2U gestuurd omdat het neit veel met de topic te maken heeft…
31 juli 2006 om 12:41 #17324910wil er ook wel een met 0-100 tijd,400 mtr tijd en olie temp :)
31 juli 2006 om 13:07 #17324911:angel:angel
Gaat lekker dus..:jerryMaar ben afgelopen dagen bezig geweest om nieuwe software te schrijven in een andere programmeer taal (C ipv Assembler). Heb nu (weer) de digitale snelheidsmeter klaar moet het even testen.. Als alles goed klaar is komt spoedig 0-100km/h optie…
Maar niemand die in twente woont die me kan helpen met testen?
—
Jongens, in de X16XE/C16XE kan ik via EPC geen olie tempratuur sensor vinden, ik denk dat die er ook niet is omdat daar geen intresse is voor de ecu. Wel een oliedrukschakelaar. Maar als de olie sensor toch wel er is hoor ik het graag.. Anders zal er ook ergens een sensor moeten worden geplaats en meest voor de hand liggend is toch de aftap plug….
31 juli 2006 om 13:56 #17324912Temperatuursensor kun je beter in de oliepomp plaatsen!!
Ik woon in Twente, maar heb er helaas geen verstand van….
31 juli 2006 om 14:39 #17324913Origineel gepost door Counterstrike
Temperatuursensor kun je beter in de oliepomp plaatsen!!Ik woon in Twente, maar heb er helaas geen verstand van….
Geen verstand nodig eigenlijk. Je krijgt er 1 van me kado om even mee rond te rijden en kijken hoe die werkt. En zo foutjes etc eruit halen… Dus er zit wel een tempratuur in de olie pomp? of bedoel je er 1 plaatsen? Hoe te doen dan? :hmmzeven opzoeken dan…
31 juli 2006 om 15:29 #17324914Hier ook intresse overigens :angel
31 juli 2006 om 15:47 #17324915Origineel gepost door MicroGSI
Origineel gepost door Counterstrike
Temperatuursensor kun je beter in de oliepomp plaatsen!!Ik woon in Twente, maar heb er helaas geen verstand van….
Geen verstand nodig eigenlijk. Je krijgt er 1 van me kado om even mee rond te rijden en kijken hoe die werkt. En zo foutjes etc eruit halen… Dus er zit wel een tempratuur in de olie pomp? of bedoel je er 1 plaatsen? Hoe te doen dan? :hmmzeven opzoeken dan…
ik geloof dat ie bedoelt met een adapter en dan daar de olietempsens op aansluiten en hier vervolgens het oliefilter op schroeven
en als ie klaar is wil ik ook wel een speeltje erbij :thumbup
31 juli 2006 om 18:00 #17324916Ik heb ook zeker interesse! Zit het nu allemaal te lezen ( kom net weer van vakantieking: ) en het is een heel stuk goedkoper as die van mathijsen! Ik kom btw ook uit twente:)
31 juli 2006 om 22:03 #17324917Origineel gepost door MicroGSI
Origineel gepost door Astraman
Origineel gepost door MicroGSI
Ik heb je een U2U gestuurd omdat het neit veel met de topic te maken heeft…
Nou eigenlijk wel, ik wil naast de info op het display ook me analoge meters aansturen via die module. ;) Dus naast die info die vertaald word naar een voor ons uit te lezen waarde ook een stuursignaal voor analoge meters.
31 juli 2006 om 23:01 #17324918Origineel gepost door MicroGSI
Origineel gepost door Counterstrike
ik heb geen TID meer, maar een MID ( Astra F )
1 augustus 2006 om 11:36 #17324919Goed nieuws iedereen…
0-100km/h werkt al.. Nu even nauwkeuriger maken (is nu op hele sec nauwkeurig).
Het omzetten naar een andere programmeer taal is gelukt. Ik heb wat foto’s van een opstelling op me bureau die post ik later op de avond… Het ziet er wel goed uit tot nu toe :angel
1 augustus 2006 om 12:36 #17324920zit er op een corsa B gsi of op de C2.0NE en C2.0XE dan standaard ergens een olietemperatuurmeter ?
bij mijn A gsi zat er op carter een buisje gelast met daarin de olietemperatuur meter en die ging dan weer naar mijn VDO meter
1 augustus 2006 om 13:53 #17324921Strak man ik ben benieuwd je maakt al snel vorderingen :thumbup
1 augustus 2006 om 14:05 #17324922Corsa B heeft standaard geen olietempmeter of oliletempsensor :vertag
Dus dat wordt net als bij M-tech een VDO carterplugsensor (€ 20) of via zo’n oliefilteradapterstuk (zoals M-tech ze ook heeft).1 augustus 2006 om 14:06 #17324923BTW Goed bezig :wors
1 augustus 2006 om 15:18 #17324924Hoi luitjes,
Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden…
Hierbij mijn werk tot nu toe.. (Die menu is ook een werk zeg :o). Dit ga ik even testen morgen (dan heb ik de auto) en kan ik weer verder.
PS. Achter het scherm ligt een testbordje waar alles op is aangesloten.. Daar zitten wat knopjes op waar ik op druk :P
1 augustus 2006 om 15:23 #17324925Wow :o , hier heb ik wel interesse in. Is het dan ook mogelijk om een tweede scherm in te bouwen?
1 augustus 2006 om 15:26 #17324926Origineel gepost door Rooie Richie
Wow :o , hier heb ik wel interesse in. Is het dan ook mogelijk om een tweede scherm in te bouwen?Dat zou wel kunnen, hij werkt los van de rest (afgezonderd de sensoren dan).. Hij stuurt direct display aan via de orginele opel radio aansluitingen.. Met een aanpassing van 2 draadjes voor de knopjes zodat orginele knopjes kunnen worden gebruikt..
1 augustus 2006 om 16:46 #17324927Wanneer is hij beschikbaar :o ik wil er zeker 1 hebben :thumbup
1 augustus 2006 om 17:18 #17324928vet:o
goed bezig man,ziet er goed uit :thumbup
1 augustus 2006 om 17:23 #17324929even iets heel anders,zie jij mogelijkheden om een TID door de radio aan te laten sturen????
of moet je dan de desbetreffende protocollen weten????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.