Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › TID Display uitbreiding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2007 om 18:53 #17325130
Origineel gepost door mischa
Nu snap ik hoe jij posting freak wordt !! Kijk eens naar de 2 berichten die voor die van jou gepost zijn. In de eerste staat wat er op dit moment beschikbaar is en in de 2e (de mijne) staat dezelfde vraag die jij ook stelt. Vragen stellen zal niemand een probleem vinden, maar als je het topic gelezen had, had je gezien dat je je vragen niet had hoeven stellen.
:jerry:jerry:jerryWat ben jij scherp vriend :)
Ik ben op mijn werk en had met pauze de pagina open gelaten. zonder te refreshen heb ik mijn reactie geplaatst, zonder te zien dat jij al iets had getypt. Hoop dat ik je niet voor de schenen stoot hiermee :)3 mei 2007 om 19:43 #17325131:cry:cry:cry:cry:cry
Nee hoor !
Maar goed, weer On Topic. ;););)
4 mei 2007 om 08:12 #17325132Wat ik weet ook met de corsa C TID te realiseren.
Welkoms tekst is er al, en ook afscheidstekst… Ik heb nu als welkom
OPEL CORSA GSI 1.6 16Ven afscheid GOOD BYE
beide scrollend.Wat ik zoek is injector informatie.
Hoe het momenteel is, is geen extra kabel getrokken. Het zit tussen de kabel boom. Enige modificatie die ik heb gedaan is voor de knoppen. Die heb ik op de knoppen van de TID soldeerd. Hier zou je ook 2 aparte knoppen voor kunnen gebruiken.
Voor het verbruik zal wel een extra kabel moeten worden getrokken van de ECU af.
Ik weet niet alsof iemand ervaring heeft of iemand kent die goedkoop printjes wilt etsen? Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik wil het wel doen, heb bijna alle spullen al. Maar eerst wil ik het af geprogrammeerd hebben.
@mischa: Je hebt wel commentaar op saiko, maar in mijn post stond ook al wat voor info ik nog zocht:jerry4 mei 2007 om 11:22 #17325133Ook goed, maar hij vraagt, krijgt antwoord en vraagt opnieuw.
Ik vind het ook wel goed zo.
Maar je vraagt info over de injectoren, geet het daarbij alleen om de X16XE en de X16SZR ??
Van de rest heb je de gegevens?
Groeten,
Mischa4 mei 2007 om 14:31 #17325134Nope van geen motor gegevens. Het gaat mij om de X16XE…
Ik weet niet wat voor motoren jullie hebben.. Dan kan ik er een soort setup van maken..
4 mei 2007 om 17:34 #17325135Je hebt dan dus eigenlijk alleen de flow-gegevens van de injectoren nodig he? Ik heb ergens een tabel daarvan. Ik zal er eens naar op zoek gaan.
@MicroGSI:
Je hebt U2UGroeten,
Mischa5 mei 2007 om 21:27 #17325136Even een vraag tussendoor:
Hoe stuur je de info naar het display? Gebruik je daarvoor de draden die normaal de info van de radio naar het display sturen?En met de extra knoppen kun je dan zaken instellen, starten stoppen en overschakelen van datum naar de extra functies?
Ik vraag dit omdat ik overweeg een MID aan te schaffen, dan heb ik meteen de functionaliteit van mijn check control en verbruik en alles erbij en valt er niet veel meer te wensen.
Mijn concrete vraag dus: Werkt je project ook met een MID ?
Groeten,
Mischa7 mei 2007 om 13:35 #17325137Mijn project simuleert inderdaad een radio. Dus als op de MID een orginele opel radio op kan met externe radio dan kan mijn setje er ook erop. Ik heb nooit een MID in me handen gehad dus kan je niet 100% zeggen hoe ie werkt. Maar ik ga ervan uit dat ie dan ook wel werkt.
Over de knoppen is het momenteel zo dat je de auto uit moet zetten voor de functies van klok instellen. Echter als je ze op deze manier aansluit moet je wel solderen op de print van de display…
7 mei 2007 om 13:52 #17325138Je hebt U2U
13 mei 2007 om 16:55 #17325139ik heb je u2u gelezen. Ik zou het niet zo 123 weten welke nummers dat zijn… Ik dacht dat ze in EPC stonden. Ik zal even nakijken.. Moet EPC weer installeren. Ik kijk dan wel weer…
Maar het verbruik is volgens mij gelijk als een andere motor in de opel serie.. Moet even zoeken welke dan weer :)
13 mei 2007 om 19:08 #17325140Hoe staat het er nu precies voor? en wat zijn de plannen verder?
13 mei 2007 om 23:42 #17325141Kun je ook volt aflezing in de TID opnemen?
En gaat dit alles ook werken op een 1.5TD?
Jos
15 mei 2007 om 12:08 #17325142Type motor maakt niet uit, alleen het verbruik word dan anders omdat je met een diesel weer andere injectoren hebt.
@ MicroGSI, Mooi werk jong, jammer van het tijdgebrek, dat is vaak een beperkende factor met dit soort projecten.
@ Iedereen: Mocht je gelijk een ander kleurtje licht voor je TID willen zou ik dat gelijk doen, is een kwestie van ledjes bestellen en omsolderen, of rechtstreeks ledjes in fittingen kopen op http://www.steve010.nl. Dan ben je in 1 x klaar.
Groet Marck
15 mei 2007 om 12:23 #17325143Origineel gepost door Marckiej
kopen op http://www.steve-010.nl.Groet Marck
Wil je er wel een link bij zetten die werkt? Bij een MID schijnt dit weer wat lastiger te zijn, maar ja, het gaat hier primair om een TID.
Heb hem al gevonden. het is http://www.steve010.nl
15 mei 2007 om 12:41 #17325144Sorry, aangepast. Ook bij een MID is het niet zo heel veel werk. Ik ga binnekort het spul in mijn Astra een blauw kleurtje geven, en ook de elektrische raamknopjes blauw maken enz. Valt erg mee, als je kunt solderen lukt het je!
Op die site van Steve staan ook wat dingen hoe je bepaalde ledjes moet vervangen!
Greetz
15 mei 2007 om 13:25 #17325145Ben ik ook van plan, maar niet in mijn astra ! mijn hele dash gaat uit elkaar, dus het vervangen van een paar led’s zal niet het grootste probleem zijn. Alleen moet ik nog eens een oplossing zien te vinden voor de rooie delen van de tellerschaal bij toerenteller, temperatuur en tankmeter. Dat vind ik geen porem. Dit zou eigenlijk ook mooi rood moeten zijn, net als de wijzers.
Mischa
15 mei 2007 om 16:09 #17325146Dan zou ik als ik jou was kijken voor Plasmaplaatjes…Word erg mooi! En anders inderdaad aparte ledjes plaatsen achter die delen!
Is die TID aanpassing ook toepasbaar in een Astra F MID? Wil die functies als 0-100 enz wel eigenlijk! En oliedruk ook als dat er eenmaal is, maar dat is niet noodzakelijk…
15 mei 2007 om 17:15 #17325147Nou, dat is een vraag die ik ook al gesteld heb. MicroGSI gebruikt de touwtjes van de aansturing van de originele radio naar het display om al dit moois erop te toveren. Als je dus geen originele radio hebt, zou je dus in pricnipe ook de signalen vanuit zijn wonderdoosje naar de MID moeten kunnen sturen. Ik weet nog niet zeker of ik het helemaal ga halen om de MID al in mijn E-dash in te bouwen, anders kan ik het volgend jaar pas proberen.
Groeten,
Mischa15 mei 2007 om 17:18 #17325148Moet in principe in te bouwen zijn op je Edash…Alles is om te bouwen :jerry
Verder heb ik geen originele radio, uiteraard niet, dus ik zal eens even kijken of ik zelf iets kan fixen!
15 mei 2007 om 17:42 #17325149Het gaat niet om de plaats, maar om de tijd om het te verwezelijken.
Maar goed, nu weer ON TOPIC.
15 mei 2007 om 17:53 #17325150Ik kijk uit naar de melding dat de eerder genoemde aanpassingen toegepast kunnen worden op een Corsa B.
Naar mijn mening is de lijst met opties meer dan voldoende reden om te starten met het ‘verkopen’ hiervan.
15 mei 2007 om 18:33 #17325151Inderdaad, zijn genoeg opties, en oliedrukmeter enz gaan toch hoop extra kosten, kan je beter op je A stijl een 52mm instrumentje plaatsen…
Ik ben zeker ook geinteresseerd in mogelijkheden voor de Astra F!
15 mei 2007 om 19:12 #17325152Me 2. Ik heb absoluut GEEN interesse in spanning, olietempo, oliedruk enz, omdat ik daar al 52mm instrumenten voor heb zitten.
29 mei 2007 om 07:50 #17325153UP:thumbup
Jongens ik wl jullie laten weten dat ik er nog wel mee bezig maar wat moeizaam. Pff, echt lastig met zo weinig tijd en ik heb auto ook niet vaak tot me beschikking.
Ik krijg vaak de vraag alsof het op hun auto ook werkt. Tot nu toe wordt alleen het snelheids signaal gebruikt wat voor de TID wordt gebruikt. Dit is het snelheids signaal ten compensatie buitentempratuur meter.
Dit is op mijn auto 32 x per wiel omwenteling. Ik weet niet hoe het met andere versnellingsbakken zit, maar ga ervan uit dat het zelfde is voor de Corsa lijn.
Bij een display zonder tempratuur meter zal dus een snelheids signaal moeten worden getrokken…
29 mei 2007 om 09:42 #17325154Wanneer verwacht je dat je een versie hebt die getest oid kan worden? ik denk dat verbruik en olietemp eerst maar even buiten wegen geschoudt moet worden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.