Thermostaat of waterpomp? X16xe

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Thermostaat of waterpomp? X16xe

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337866
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Heb iemand met een x16xe met 250000 op de klok waarvan de motor te heet wordt en t water niet rond pompt. Slangen gevoeld van in en uitvoer radiator bij bedrijfstemperatuur en die blijven slap en koud. Ook bij gas geven. Kachel ook koud. Kan ik hierbij eigenlijk al direct de thermostaat overslaan en de pomp verdenken?

      #18337867
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        als je aan de slangen niks voelt stromen dan zou ik eerst de waterpomp vervangen.. daarna pas kijken naar de thermostaat… zonder koelvloeistof dat rond gepompt wordt kun je de werking van de thermostaat niet vaststellen..
        maar is de waterpomp met de distributieriem mee vervangen?? vaak wordt dit als set aangeraden om te vervangen…

        #18337868
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik heb werkelijk waar geen idee Bart. Maar gezien de staat van onderhoud van die auto betwijfel ik het ten zeerste.
          Eentje van Jet Rotterdam :(

          #18337870
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, lynx84

            Ik zou bij twijfel alles vervangen, en op safe spelen!

            #18337871
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              jet cars heeft zo z`n reputatie over de jaren… ik blijf er vandaan..
              maar idd zoals hierboven vermeld.. waterpomp en distributie vervangen en dan daarna kijken of je thermostaat werkt…

              #18337873
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Hoi, Jongens
                Na alles vervangen te hebben, zou ik niet bezuinigen op een thermostaatje, mijn mening is ook gelijk vervangen.

                Hoi, Bart B.t.w. :-)

                #18337876
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Het is mijn auto gelukkig niet. Mijn Vecje doet het prima. Ik ga het ze doorgeven maar denk dat t een enkeltje demontage wordt

                  #18337877
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Hoi, lynx84

                    WoW!!, de auto bedoel je???, schrijf je voor dit alles een auto af??

                    #18337885
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Ik schrijf hiervoor een auto af omdat dit niet het enige is. De auto was al en wrak bij aanschaf. T is een B1 uit 99. Was er al bang voor toen ik hoorde dat ze m daar gekocht hadden maar na controle bleek t nog erger. Remschijf gebroken, kraakt aan alle kanten, 250K op de klok, roest aan alle kanten, voorkant in elkaar geweest en uitgeleefd. Ben niet heel moeilijk maar als t gaat om de spreekwoordelijke bodemloze put is dit je voorbeeld ;)

                      #18337886
                      computerbug
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 April 2011

                        Oke!, een gevalletje hopeloos, ik vanuit gaande dat dit een onderhouden auto betrof!
                        Bij Zo’n hopeloos geval ga ik al niets meer vervangen!, vandaar mijn reactie.:-)

                        #18337887
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          staat jetcars bekend om…. maar dat is ook mijn mening….

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.